Coulthard noemt Vettel als geschikte opvolger
- Gepubliceerd op 09 jul 2008 08:26
-
19
- Door: Rob Veenstra
Coulthard: Sebastian heeft alles in zich van een toekomstig winnaar in de Formule 1. Zijn volwassen aanpak doet mij geloven dat hij de juiste man voor Red Bull Racing is. Ik heb veel vertrouwen in hem en ik weet zeker dat hij goede dingen kan laten zien voor het team.
Vettel debuteerde vorig jaar in de Formule 1 en staat te boek als een van de grootste talenten op de grid. De jonge Duitser heeft tot nu toe zeventien Grands Prix achter zijn naam staan en scoorde daarin elf punten.
Trending nieuws
-
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Wolff overtuigd van Russell: "George hoeft zich niet te bewijzen"
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich ondanks de eerste nederlaag van het seizoen geen zorgen. Volgens de Oostenrij...
27 jun 2026 14:22 -
Hamilton en Ferrari luiden alarmbellen voor kwalificatie in Oostenrijk
Lewis Hamilton heeft zich nadrukkelijk gemeld in de strijd om de poleposition voor de Grand Prix van Oostenrijk, maar...
27 jun 2026 15:29 -
Sky Sports-panel vreest voor Verstappen: "Red Bull loopt achter"
Red Bull Racing lijkt nog niet helemaal op snelheid voor de kwalificatie van de Grand Prix van Oostenrijk. Volgens Sk...
27 jun 2026 14:52
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
909.318 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Helemaal mee eens. Niks aan toe te voegen. Hij kan rijden dat is zeker, en rijd op het moment gewoon een 4 voudig kampioen eruit van champ car die zijn punten alleen heeft van een race waar hij laatste eindigde maar door de uitvallers 7e kwam (melbourne)
Posts: 932
Volgens mij behaalde Vettel op een zelfde manier punten in Monaco gewoon door te finishen en te profiteren van uitvallers voor hem, in Canada idem, profiteren van de situatie dus zowel Bourdais als Vettel scoren op eenzelfde manier.
Posts: 7.177
ja in monaco en canada had je ook echt nog maar 7 rijders over die de finish haalde he?
Dat is een verschil!! Bij hem waren er maar 7 rijders over en kimi kreeg nog 1 punt omdat hij als laatste was uitgevallen van de uitvallers.
Posts: 932
Het gaat er niet om hoeveel coureurs de finish halen, het gaat erom dat beide rijders alleen maar zullen/kunnen scoren als andere problemen hebben. Ik wil volgend jaar nog wel eens zien hoe goed Vettel werkelijk is als hij naast Webber gaat rijden, ik heb er niet zo veel vertrouwen in.
Posts: 7.177
Tuurlijk maakt dat uit! Sorry maar dat laat wel zien hoe iemand rijd. Als jij hoe dan ook naar voren kan komen is dat omdat of andere fouten maken of dat een wagen uitvalt. Bourdias maakte een fout in monaco vettel niet in canada kon hij ook niet echt erbij komen vettel is al meerdere keren in Q3 gekomen wat niet eerder was gebeurt! Je onderschat hem behoorlijk.
Posts: 118
Dat zal je volgend jaar zeker zien hoe goed Vettel is. Dit jongetje stond op z\'n 18e jaar al boven aan tijdens de vrije traning op de vrijdag. Dat was toen de ze nog een 3e auto in mochten zetten op de vrijdag. Volgens velen kenners in de Autosport wereld is Vettel een grootter talent dan Hamilton. Het is jammer wat er afgelopen zondag met hem gebeurde(kreeg een tik van Coulthard) want Vettel is bloedsnel in de regen. En in de regen worden jongens van de mannen gescheiden, dat hebben we wel aan Massa kunnen zien.
Posts: 7.177
Grotendeels met je eens maar hier gaat het niet om massa
Posts: 985
Haha, hoor wie het zegt.
Posts: 7.177
Uhm waar heb ik het hier over massa dan op dit artikel 8-) Lezen gast
Posts: 985
Het gaat erom dat jij overal over Massa loopt te blèreh. Of het nu over Massa gaat of niet. En als iemand anders het doet, oei oei.
Posts: 7.177
Sorry ik praat alleen over hem als iemand commentaar op hem levert wat betekent dat iemand anders dat dus doet(blereh over hem) Dus net zoals hier
Posts: 135
Laatste zin, helemaal mee eens.
Laten ze Massa omruilen met Vettel dan, heeft ie gelijk een winnende auto onder z\'n kont.
Posts: 1.748
houden jullie dan nooit erover op als Massa fouten is het gelijk bingo en dan kraken jullie hem alleen maar af Massa omruilen voor Vettel doe het dan eerder bij Kovalainen die presteert ondermaats de laatste 3 races en daar zeggen jullie niks van en als het Massa is is het gelijk massa dit massa dat BV je bent echt kinderachtig je doet als een kind van 7 jaar
Posts: 135
Heb je eind vorig jaar toevallig de race of the champions gezien ?
Daarin reed Vettel samen met Schumacher.
Hier heeft hij een uitstekende prestatie geleverd in verschillende auto\'s.
Die jongen is gewoon goed, van hetzelfde kaliber als Hamilton zo niet misschien nog beter.
Blijft echt iemand om in de gaten te houden.
Posts: 7.177
Mee eens hij is erg goed.
En p je andere reactie nee hij komt niet inplaats van massa!
Posts: 135
Je weet inmiddels wat ik ervan vind en wij weten inmiddels ook hoe jij erover denkt.
Vind wel dat je je mening mag hebben, maar respecteer dat dan ook van een ander.
Posts: 7.177
Doe ik maar zoals Germain als zegt.
\"als er iets is om hem op te pakken zitten jullie gelijk op hem\" Dat is ook zo massa hoeft maar 1 klein dingetje te doen en jullie pakken hem gelijk aan. Kijk trouwens ook maar eens bij welke persoon er altijd het meeste command is. Als het over amssa gaat is het gelijk een artikel met veel reacties. het is bijna nooit dat er veel bij de andere artikels staat. Massa is voor sommige gewoon echt een mikpunt. en daar valt geen respect voor te hebben. Ik ben bijv. Geen alonso fan laten we het daar op houden MAAR!!! ik praat niet echt slecht oer hem hij kan rijden. Alleen mag hij van mij wat minder arro. Maar mij horo ej hem niet afkraken telkens. Elke keer als hij een fout maakt.
Het is gewoon een principe en gewoon iets waar je ook gewoon op kan reageren.
Als je gewoon normaal reageerd zul je mij gewoon normaal horen. Ik weet ook als massa het fout doet ja jammer. Als kimi dat doet niet leuk als wie dan ook wat fout doet niet leuk maar mij hoor je niet zo\'n command geven als de meeste hier doen op alleen massa
Posts: 368
Understatement van het jaar!
Was ook wel mooi geweest als Senna zijn plek had ingenomen dan was de cirkel weer rond; Coulthard komt als vervanger van Senna in 1994 en Senna komt als vervanger van Coulthard in 2009.
Posts: 859
Zou geweldig zijn als Vettel naast Kimi zou komen te rijden, maar ik denk dat die kans klein is. In de eerste plaats omdat Massa nog een contract heeft. En ook al zou die kans zich aanbieden dan denk ik dat het na 2009 is wanneer Kimi helaas stopt. Maar van mij mogen ze Vettel de volgende race al naast Kimi zetten hoor! Echt een supertalent.