Coulthard noemt Vettel als geschikte opvolger

Red Bull Racing-coureur David Coulthard hangt aan het einde van het seizoen zijn helm aan de wilgen. Scuderia Toro Rosso-rijder Sebastian Vettel wordt regelmatig genoemd als de man die hem moet opvolgen. De Schot zelf denkt ook dat de jonge Duitser de meest geschikte kandidaat is om zijn stoeltje over te nemen.

Coulthard: “Sebastian heeft alles in zich van een toekomstig winnaar in de Formule 1. Zijn volwassen aanpak doet mij geloven dat hij de juiste man voor Red Bull Racing is. Ik heb veel vertrouwen in hem en ik weet zeker dat hij goede dingen kan laten zien voor het team.”

Vettel debuteerde vorig jaar in de Formule 1 en staat te boek als een van de grootste talenten op de grid. De jonge Duitser heeft tot nu toe zeventien Grands Prix achter zijn naam staan en scoorde daarin elf punten.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Helemaal mee eens. Niks aan toe te voegen. Hij kan rijden dat is zeker, en rijd op het moment gewoon een 4 voudig kampioen eruit van champ car die zijn punten alleen heeft van een race waar hij laatste eindigde maar door de uitvallers 7e kwam (melbourne)

    • + 0
    • 9 jul 2008 - 08:30
    • renzo

      Posts: 932

      Volgens mij behaalde Vettel op een zelfde manier punten in Monaco gewoon door te finishen en te profiteren van uitvallers voor hem, in Canada idem, profiteren van de situatie dus zowel Bourdais als Vettel scoren op eenzelfde manier.

      • + 0
      • 9 jul 2008 - 14:15
      • ja in monaco en canada had je ook echt nog maar 7 rijders over die de finish haalde he?
        Dat is een verschil!! Bij hem waren er maar 7 rijders over en kimi kreeg nog 1 punt omdat hij als laatste was uitgevallen van de uitvallers.

        • + 0
        • 9 jul 2008 - 14:38
        • renzo

          Posts: 932

          Het gaat er niet om hoeveel coureurs de finish halen, het gaat erom dat beide rijders alleen maar zullen/kunnen scoren als andere problemen hebben. Ik wil volgend jaar nog wel eens zien hoe goed Vettel werkelijk is als hij naast Webber gaat rijden, ik heb er niet zo veel vertrouwen in.

          • + 0
          • 9 jul 2008 - 15:20
          • Tuurlijk maakt dat uit! Sorry maar dat laat wel zien hoe iemand rijd. Als jij hoe dan ook naar voren kan komen is dat omdat of andere fouten maken of dat een wagen uitvalt. Bourdias maakte een fout in monaco vettel niet in canada kon hij ook niet echt erbij komen vettel is al meerdere keren in Q3 gekomen wat niet eerder was gebeurt! Je onderschat hem behoorlijk.

            • + 0
            • 9 jul 2008 - 15:29
          • s vettel

            Posts: 118

            Dat zal je volgend jaar zeker zien hoe goed Vettel is. Dit jongetje stond op z\'n 18e jaar al boven aan tijdens de vrije traning op de vrijdag. Dat was toen de ze nog een 3e auto in mochten zetten op de vrijdag. Volgens velen kenners in de Autosport wereld is Vettel een grootter talent dan Hamilton. Het is jammer wat er afgelopen zondag met hem gebeurde(kreeg een tik van Coulthard) want Vettel is bloedsnel in de regen. En in de regen worden jongens van de mannen gescheiden, dat hebben we wel aan Massa kunnen zien.

            • + 0
            • 10 jul 2008 - 03:43
            • Grotendeels met je eens maar hier gaat het niet om massa

              • + 0
              • 10 jul 2008 - 07:55
              • johan

                Posts: 985

                Haha, hoor wie het zegt.

                • + 0
                • 10 jul 2008 - 09:29
                • Uhm waar heb ik het hier over massa dan op dit artikel 8-) Lezen gast

                  • + 0
                  • 10 jul 2008 - 10:23
                  • johan

                    Posts: 985

                    Het gaat erom dat jij overal over Massa loopt te blèreh. Of het nu over Massa gaat of niet. En als iemand anders het doet, oei oei.

                    • + 0
                    • 10 jul 2008 - 11:10
                    • Sorry ik praat alleen over hem als iemand commentaar op hem levert wat betekent dat iemand anders dat dus doet(blereh over hem) Dus net zoals hier

                      • + 0
                      • 10 jul 2008 - 12:36
            • BV

              Posts: 135

              Laatste zin, helemaal mee eens.
              Laten ze Massa omruilen met Vettel dan, heeft ie gelijk een winnende auto onder z\'n kont.

              • + 0
              • 10 jul 2008 - 12:14
              • germain

                Posts: 1.748

                houden jullie dan nooit erover op als Massa fouten is het gelijk bingo en dan kraken jullie hem alleen maar af Massa omruilen voor Vettel doe het dan eerder bij Kovalainen die presteert ondermaats de laatste 3 races en daar zeggen jullie niks van en als het Massa is is het gelijk massa dit massa dat BV je bent echt kinderachtig je doet als een kind van 7 jaar

                • + 0
                • 10 jul 2008 - 15:57
          • BV

            Posts: 135

            Heb je eind vorig jaar toevallig de race of the champions gezien ?
            Daarin reed Vettel samen met Schumacher.
            Hier heeft hij een uitstekende prestatie geleverd in verschillende auto\'s.
            Die jongen is gewoon goed, van hetzelfde kaliber als Hamilton zo niet misschien nog beter.

            Blijft echt iemand om in de gaten te houden.

            • + 0
            • 10 jul 2008 - 12:12
            • Mee eens hij is erg goed.
              En p je andere reactie nee hij komt niet inplaats van massa!

              • + 0
              • 10 jul 2008 - 12:37
              • BV

                Posts: 135

                Je weet inmiddels wat ik ervan vind en wij weten inmiddels ook hoe jij erover denkt.
                Vind wel dat je je mening mag hebben, maar respecteer dat dan ook van een ander.

                • + 0
                • 10 jul 2008 - 12:48
                • Doe ik maar zoals Germain als zegt.
                  \"als er iets is om hem op te pakken zitten jullie gelijk op hem\" Dat is ook zo massa hoeft maar 1 klein dingetje te doen en jullie pakken hem gelijk aan. Kijk trouwens ook maar eens bij welke persoon er altijd het meeste command is. Als het over amssa gaat is het gelijk een artikel met veel reacties. het is bijna nooit dat er veel bij de andere artikels staat. Massa is voor sommige gewoon echt een mikpunt. en daar valt geen respect voor te hebben. Ik ben bijv. Geen alonso fan laten we het daar op houden MAAR!!! ik praat niet echt slecht oer hem hij kan rijden. Alleen mag hij van mij wat minder arro. Maar mij horo ej hem niet afkraken telkens. Elke keer als hij een fout maakt.
                  Het is gewoon een principe en gewoon iets waar je ook gewoon op kan reageren.

                  Als je gewoon normaal reageerd zul je mij gewoon normaal horen. Ik weet ook als massa het fout doet ja jammer. Als kimi dat doet niet leuk als wie dan ook wat fout doet niet leuk maar mij hoor je niet zo\'n command geven als de meeste hier doen op alleen massa

                  • + 0
                  • 11 jul 2008 - 10:27
  • Benz

    Posts: 368

    Understatement van het jaar!

    Was ook wel mooi geweest als Senna zijn plek had ingenomen dan was de cirkel weer rond; Coulthard komt als vervanger van Senna in 1994 en Senna komt als vervanger van Coulthard in 2009.

    • + 0
    • 9 jul 2008 - 09:53
  • Zou geweldig zijn als Vettel naast Kimi zou komen te rijden, maar ik denk dat die kans klein is. In de eerste plaats omdat Massa nog een contract heeft. En ook al zou die kans zich aanbieden dan denk ik dat het na 2009 is wanneer Kimi helaas stopt. Maar van mij mogen ze Vettel de volgende race al naast Kimi zetten hoor! Echt een supertalent.

    • + 0
    • 10 jul 2008 - 21:43

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.480
  • Podiums 56
  • Grand Prix 161
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (38)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar