McLaren neemt Hamilton niets kwalijk
- Gepubliceerd op 11 jun 2008 16:52
-
8
- Door: Dennis Roke
Het was al bekend dat Hamilton zijn excuses heeft aangeboden aan Raikkonen voor het incident, na de race zouden ook Mercedes-sportchef Norbert Haug en technisch directeur Martin Whitmarsh een bezoekje hebben gebracht aan Stefano Domenicali van Ferrari.
Haug: "Deze dingen gebeuren. Ik was nooit een fan van safety-cars. Het is een Mercedes, maar hij brengt nooit geluk! We winnen als team en we verliezen als team. Lewis was de eerste twintig ronden een klasse apart, maar won uiteindelijk niet. De leider in het kampioenschap staat maar een paar punten voor ons, dus het zit dicht bij elkaar."
Teambaas Ron Dennis doet de crash af als een simple incident. "Nico reed in de achterkant van Lewis, wat aangeeft dat het een kettingreactie was. De auto's voor Lewis stopten maar toen Lewis dat zag was het al te laat. Uiteindelijk is het niets anders dan dat het het einde van zijn race betekende, terwijl hij zo comfortabel aan de leiding lag."
De volgende Grand Prix wordt verreden in het Franse Magny-Cours op 22 juni aanstaande. Deze race zal Hamilton tien plaatsen worden teruggezet op de startopstelling.
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 11
Mclaren neemt Hamilton niet kwalijk???? Hamilton moet het Mclaren kwalijk nemen. De pitmuur had Hamilton erop moeten wijzen dat het rode licht aan stond. Ze hadden er ruim 30 sec om erover na te denken en via de radio Lewis in te lichten. Niet gebeurt jammer, was anders een hele leuke race geweest met drie bolides zo kort op elkaar. Ik gun het trouwens de BMW\'s ook, na hard werken een keer een dubbelslag.
Posts: 2.250
Het is niet de fout van het team, wel van Hamilton. Het team HEEFT hem gewaarschuwd voor het rode licht, dat zei Whitmarsh, hij verloor gewoon even zijn concentratie.
Posts: 41
Nou nou, Hamilton moet het McLaren kwalijk nemen, zeg we zijn hier toch niet met pim pat pet bezig. Dat is het zelfde als je met je TomTom rechtdoor moet bij een rotonde moet je dit ook letterlijk en figuurlijk doet. Hamilton had simpelweg ff iets beter uit z\'n doppe moeten kijken, dit heeft niets met radiocontact te maken.
Kijk ook eens op F1today-Hyves:
URL: f1today.hyves.nl/
Posts: 7.177
Wat er ook is gebeurd of hij het gehoord heeft of niet het maakt niet meer uit. Die race ligt alweer achter ons en ze moeten gewoon verder kijken en hopen op punten in de volgende race voor hamilton.
En als hij het zo doet als massa deed afgelope zondag dan kan hij dat wel dus ja.
Posts: 1.016
Zo kennen we McLaren weer; Het ligt allemaal niet aan hun rijder, het ligt zeker niet aan het team. Het ligt aan de omstandigheden. Factoren waar McLaren niets aan kan doen natuurlijk.
Van een Blunder is natuurlijk geen sprake.
Hoera, McLaren is nog steeds het allerbeste, meest professionele en meest glorieuze team uit de wereldgeschiedenis, geleid door Gods plaatsvervanger op aarde kan dat natuurlijk niet anders...
Posts: 320
@ramshoek: Doe niet zo gefrustreert jongen. Dat je Mclaren niet mag is prima en spreken van een blunder ook. Maar voor de rest maak je vooral jezelf belachelijk.
Lezen!
Het was al bekend dat Hamilton zijn excuses heeft aangeboden aan Raikkonen voor het incident, na de race zouden ook Mercedes-sportchef Norbert Haug en technisch directeur Martin Whitmarsh een bezoekje hebben gebracht aan Stefano Domenicali van Ferrari.
Haug: \"Deze dingen gebeuren.
Inderdaad. Dom en stom maar niet expres. Ook Nico dook er achterin en ook hij zag het licht niet. Bovendien zijn de banden en remmen na een stop afgekoeld en biedt de pitstraat niet dezelfde grip als het circuit. Of zal ik de blunders van Senna, Prost, Mika en Michael en Alonso er ook even bij halen..
Posts: 626
Doen! Leuk voor de algemene kennis hier op de site!!!!
Posts: 11.414
OK, zal ik beginnen?
Senna, ik geloof op Monza. Rijdt een waanzinnige race in de regen. Zit wat te zooien met zijn rembalans en rost bij de volgende chicane vol achterin iemand. Ik dacht Brundle.
Prost, Donnington in de regen. Stopt een keer of 10 ofzo (Terwijl Senna zijn mooiste race ooit rijdt)
Mika Hakkinen op Monza in de tweede chicane. Vergooid een zekere winst en zit huilend op de grond.
Michael op Brazilie. Na de combinatie die nu de Senna S heet loopt er wat water over de baan. Een hele rij auto\'s staat al geparkeerd, geel wordt gezwaaid en alsnog vliegt hij eraf en ramt haast een tractor.
Alonso de overstap naar McLaren.