Raikkonen: "Ik sta min of meer waar ik verwacht had te staan"
- Gepubliceerd op 04 jun 2008 12:14
-
22
- Door: Rob Veenstra
In Canada moet de eerstvolgende stap gezet worden. Raikkonen: Aan het begin van het seizoen riep ik al dat de titelstrijd pas op het einde beslist zou worden. Een derde deel van het seizoen is voorbij, ik heb 35 punten en sta tweede in het kampioenschap. Dat is min of meer waar we vooraf rekening mee hadden gehouden.
Er is nog niets verloren of gewonnen. We hebben totaal geen reden voor paniek na de race in Monaco, want de situatie waarin we zitten is veel beter dan die van vorig jaar. Ik verander niks aan mijn aanpak voor het aankomende weekend. In Montreal is het belangrijk dat de auto stabiel is bij het remmen en goed over de kerbstones kan. De F2008 is op die gebieden juist veel beter dan zijn voorganger. Het doel is om zondag te winnen en daar gaan we ons uiterste best voor doen.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.732 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 141
In Canada gaat kimi 10 plaatsen achteruit. omdat Raikkonen had achteraan moeten starten in Monaco. Heb ik gehoord!!!!!
Posts: 7.177
Mmm zou ik niet erg vinden kan massa miss ook nog weg komen van hem even dat zou hem goed doen. Wat helemaal mooi zou zijn is als massa gewoon gaat leiden na dit weekend maar dan zou hamilton slecht moeten gaan dus ja...
Posts: 335
Dat kan ik me niet voorstellen. De raceleiding heeft hem gestraft, ze zijn er zelf te laat mee geweest door hem in Monaco niet achteraan te zetten, maar je kan voor 1 vergrijp mensen niet 2 keer straffen.
Posts: 167
Dan wil ik dat tog een weten waar jij dat vandaan hebt, want nergens anders staat er iets over, en de wedstrijdleiding kan en mag dat niet doen dan hadden ze dat in Monaco maar moeten doen, en zou je niet denken dat The Iceman genoeg gestraft is??
Posts: 7.177
Waarom is hij genoeg gestraft? Met wat?
Posts: 146
Drive-through misschien?
Posts: 7.177
ja maar dat komt ookw el door zichzelf en waarschijnlijk heb ik gemist dan dat hij dat had vanwege sutil aanrijden. Want ik heb een pitstop gezien omdat hij kapot was maat geen drive-through maar kan het gemist hebben
Posts: 167
Wil jij zeggen dat Kimi niet genoeg is gestraft door geen punten te scoren?
Posts: 7.177
Nou wel een beetje zijn eige schuld niet?
Posts: 146
Waarom zouden ze iemand 2 x straffen voor hetzelfde incident? Kimi heeft al een drive-through in Monaco gehad, daarmee is de kous af wat dat betreft.
Posts: 2.567
@Ex- ferrari fan
Dat hoort hij sowieso te krijgen voor zijn aanrijding met Sutil, vind ik. Toen Nakajima in Australie Kubica er onbedoeld aframde moest hij de volgende race ook 10 startplaatsen achteruit.
Zitten de banden op dat moment nog niet onder de auto dan moet de coureur achteraan starten of vanuit de pitstraat. Een marshall met gele vlag zal dan voor de desbetreffende auto gaan staan. De coureur kan vervolgens pas wegrijden en beginnen aan zijn opwamronde als het hele veld hem is gepasseerd.
Nu wil het toeval dat Heikki Kovalainen noodgedwongen vanuit de pitstraat startte. Hij lag op de veertiende positie toen Raikkonen zijn drive-through penalty uitvoerde. Kovalainen won vooral posities doordat anderen met schade naar de pit moesten. Inhalen was er niet bij.
REGELS ZIJN REGELS!!!!
Posts: 11.414
Regels zijn regels ja, maar de raceleiding heeft Raikkonen toch al een straf (drive through) gegeven voor dat gedoe met die banden? Dan kunnen ze hem (voor hetzelfde feit) toch niet nog een keer gaan straffen?
Ook dat ongeluk met Sutil is hij al voor vrijgesproken.
Nou was de raceleiding in Monaco misschien wel een stel halve zolen (Sutil niet straffen voor inhalen onder geel, Raikkonen niet meteen naar binnen halen bij gerotzooi met banden), maar daar kunnen ze achteraf toch niet meer op terug gaan komen?
Posts: 9
Net als wat Patrick zei:
Kimi is al gestraft met een Drive Trought. Ik meen dat dit rond ronde 7 / 8 was. Je moet binnen 5 rondjes naar binnen bij een DT en hij deed dit in het 5e rondje, om wat meer marge te kunnen opbouwen. Daar kan je hem al niet op afstraffen, hij deed wat hij moest doen.
En het incident Sutil/ Raikonen is niet bestraft, maar werd geschreven als Raceincident. (Dit heeft zelfs Sutil nog toegegeven). Dus als je claimt dat Kimi nog een straf moet krijge heb je niet goed de nieuwsberichten gelezen.
Als laatste wil ik nog even zeggen: Monaco is nu achter de rug. Aankomend weekend is Canada. Er zijn nog 12 races te gaan enne Kimi staat niet meer 1e, oftewel hij kan weer strijden voor de eerste plaats ;)
Posts: 985
@rafael :Nakajima reed achter de safetycar tegen Kubica aan. Lijkt me wel iets anders dan je wagen verliezen in een racesituatie.
En idd, twee keer straffen voor iets kan niet. Voor deze situatie is trouwens er ook geen straf uit te delen na de wedstrijd.
En ze hebben hem al vrijgesproken voor de aanrijding met Sutil. Raceongeval, zoals ook Sutil aangaf. Kimi remde niet te laat, hij verloor \'gewoon\' zijn wagen.
Posts: 150
Min of meer waar ik verwacht had :S Raikkonen als je gewoon alles gaf dan had je alle races gewonnen, maar hij maakt kostbare fouten als hij onder druk is. En wat betreft die straf raikkonen heeft al een drive through gehad en een straf waardoor hij sutil van de baan afrosde lijkt me niet terecht. Laten we gewoon gaan racen en niet weer de titel strijd lekker beslissen op de baan
Posts: 5.792
En zo hoort dat al die tegenstrijdige berichten laten we maar gewoon ordinair gaan racen voor de verandering
Posts: 7.177
Nou sorry als hij alles gaf wint hij echt niet alles hoor volgens mij vergeet je de rest van de personen waaronder diegene hoe jij je noemt als naam die wij zien
Posts: 150
Iedereen weet dat ferrari nu (nog) de snelste auto heeft, australie kon hij makkelijk met de top mee komen en monaco stond hij voor Hamilton als raikkonen gewoon zijn hoofd koel gehouden had dan had hij makkelijk al die races op het podium kunnen staan en dan had hij al lang boven aan gestaan
Posts: 7.177
Miss maar makkelijk zou het niet worden massa zou voor hem staan want hij kreeg geen snelheid al had hij zijn hoofd cool gehouden.
Dat met het hoofd Cool houden had hij niks geraakt. (reken die slip niet mee daar kan ie eigenlijk niks aan doen)
Kimi is echt niet op elk circuit het beste.
Posts: 405
Verwachtingen maken doe je met het oog op de concurrentie en niet op eigen fouten. Dat laatste kun je namelijk niet inplannen, snapt gij?
Dus, ze gaan er van uit dat McLaren sterk is in Monaco en Ferrari weer sterk is in Spanje. Dan rekenen ze dat door en komen ze met een verhaal dat ze dus \'staan waar ze het hadden verwacht.\'
Posts: 626
@Jeroen, even voor de juistheid. Het zijn 3 rondjes, niet vijf!
Verder is Ferrari de snelste... Als ze doen wat ze moeten doen winnen ze beide kampioenschappen. Gelukkig doen ze niet wat ze moeten doen en houden ze het lang spannend, hoewel ik toch wel hoop dat ze weer winnen.... Hoewel Hamilton of Kovolainen ook leuk is, alleen jammer dat Mclaren zo\'n K team is...
Posts: 9
Ah oke bedankt voor de informatie, ja ik wist even niet helemaal zeker dusse :)