Stewards ondernemen geen verdere actie tegen Raikkonen
- Gepubliceerd op 25 mei 2008 20:33
-
13
- Door: Dennis Roke
"De stewards hebben de verklaring aangehoord van de betrokken coureurs en afgevaardigden van de betrokken teams en hebben daaruit de conclusie getrokken dat verdere actie niet nodig is," aldus de persverklaring.
Een emotionele Adrian Sutil verklaarde na de race dat hij ervan overtuigd is dat Raikkonen het niet expres heeft gedaan. "Het was een fantastische race met een ongelooflijk triest einde. We hadden de vierde plaats en de bijbehorende 5 punten kunnen hebben. Het is echt ongelooflijke pech dat Kimi achterop me reed. Maar het lijkt me duidelijk dat hij het niet met opzet deed."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 12
Goed gedaan stewards.Was gewoon een puur race-incident.Het is ook inderdaad sneu voor Adrian maar ja dat hoort gewoon bij racen.
Posts: 2.567
Ik weet het niet, ik heb (15x) gezien volgens mij spinde Sutil al voordat raikonen hem raakte.Hebben jullie niet gezien?
Posts: 7.177
Nee niet gezien
Posts: 848
Nee, maar vervolgens vloog zijn achtervleugel er ook al spontaan vanaf voordat Raikonen hem raakte?! ;o)
Wat mij betreft een puur race ongeluk ... overigens wel F1-kampioen onwaardig dat je zoiets in de laatste fase van de race moet overkomen.
Posts: 405
Het was op TV niet erg goed te zien. Maar aangezien de stewards geen straf uitdelen zou het gewoon een race ongeluk zijn. Alleen is het vreselijk pijnlijk voor Force India en vooral Sutil, geen shoot-out daar!
Posts: 1
Tuurlijk geen straf voor raikkonen. Force India rijd met ferrari motoren. 1 en 1 is 2
Posts: 150
Was te verwachten want het is Ferrari die moeten natuurlijk een voordeeltje hebben illegale bodemplaten, toch hun motoren veranderen maar ja wat doe je er aan
Posts: 62
Ah gosie toch..
Kom op man als je een beetje objectief kijkt zie je toch zo dat hij ten eerste sutil niet wilde inhalen en ten tweede er alles aan deed om niet te spinne/ hem te raken.
En over die andere dingen moet je niet gaan zeure want kijk naar mclaren vorig jaar, renault met illigale dempers etc etc.
En met die motoren heeft ferrari alles legaal gedaan want ze zijn eerst naar de fia gegaan. Dus kijk voortaan ff verdr dan je mclaren neus lang is
Posts: 150
Als raikkonen nou is goed nadacht en bedacht dat het moeilijk is om in te halen in monaco en er even mee wachten maar nee meneer denkt dat hij de nieuwe schumacher is en gaat met koude remmen banden whatever sutil even uitremmen. Dat noem ik geen talent alleen een goede auto onder je kont en dan met races waar de coureur het verschil kan maken zulke fouten maken. En wat die motoren betreft, als er een engine freeze is ga je niet je motor ontwikkelen om te hopen dat die FIA het goed rekent dat doen ze toch wel omdat het Ferrari is nou kijk jij maar even verder met je TIFOSI neus
Posts: 626
Lijkt me het beste zo!
Lullig voor iedereen, zo iets kent alleen maar verliezers...
Posts: 41
Goede beslssing. Als je de beelden heel erg goed gaat bekijken dan zie je dat Sutil ok tegen moet sturen bij het aanremmen, dit wegens een bobbel in het wegdek daar. Bij Raikkonen ging het mis bij het aanremmen, precies op hetzelfde punt waar Sutil ff tegen moest sturen zoals trouwens vele anderen. Het is monaco, dat soort dingen gebeuren daar...al is het ongelukkig voor Sutil en het team...
Wist je dat F1Today ook een Hyves had?|
Kijk snel en wordt lid op: f1today.hyves.nl/
Posts: 11.414
Raikkonen probeerde Sutil helemaal niet in te halen. Hij verloor de controle over de auto toen hij nog ver achter Sutil zat.
Posts: 234
@ Lewis Hamilton: hoe kom je erbij dat hij sutil wou uitremmen? Raikkonen begon al te slippen toen hij achter Sutil aan het rijden was, hij zat er niet naast te rijden ofzo. Volgens mij ben jij gewoon een boos mannetje die de \'Mclarenverrader\' Raikkonen afkraakt voor dingen die hij niet deed. Ik zag geen inhaalpoging van raikkonen, en dat kun jij ook niet gezien hebben aangezien de fin al achter Sutil begon te slippen.