McLaren: "Heikki had kunnen winnen"

  • Gepubliceerd op 11 mei 2008 21:19
  • 11
  • Door: Dennis Roke
McLarens Martin Whitmarsh is van mening dat Heikki Kovalainen vandaag zijn eerste overwinning in de Formule 1 had kunnen vieren. De Fin kwalificeerde zich op de eerste rij met meer brandstof aan boord als de coureurs om zich heen.

Whitmarsh: "Zonder het contact met Raikkonen had Heikki gewoon tweede gelegen in de race. Hij had langer door kunnen rijden dan Lewis en ook als Massa. Ik weet dat het makkelijk om dat achteraf te zeggen, maar de race had heel anders kunnen lopen. Ik heb nog nooit iemand zo teleurgesteld gezien als Heikki. Hij had echt het gevoel dat hij kon winnen. Maar hij hoeft zich geen zorgen te maken. Hij zal voor ons gaan winnen in de zeer nabije toekomst. Hij is een verschrikkelijk goede jongen."

Whitmarsh heeft ook nog wel een compliment over voor Hamilton. "Lewis heeft extreem goed gereden. Hij ging de hele race voluit om het gevecht aan te kunnen gaan met de Ferrari's. Zijn in- en outlaps waren fenomenaal en de monteurs hebben ook fantastisch werk geleverd bij de pitstops."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • felix50

    Posts: 5.792

    `tuurlijk met 4 stops zeker

    • + 0
    • 12 mei 2008 - 10:59
  • germain

    Posts: 1.748

    Hahahah Felix

    • + 0
    • 12 mei 2008 - 16:11
  • rafael

    Posts: 2.567

    force-india had ook kunnen winnen als de rest was uitgevallen.



    • + 0
    • 13 mei 2008 - 00:17
  • Het is inderdaad een beetje kinderachtig om dat achteraf te gaan roepen, maar in dit geval hebben ze misschien wel een beetje gelijk. Heikki was sneller dan Lewis (en startte ook voor Lewis) en Lewis zat dicht achter Massa.

    Massa had vast nog wel wat sneller gekund als het nodig was geweest. Aan de andere kant dan wordt ook de kans dat hij eraf was gevlogen weer groter.

    • + 0
    • 13 mei 2008 - 10:58
  • kaaskop

    Posts: 178

    Ze zouden Kovalainen misschien betere spullen moeten geven Nr1 van hem maken Hamelton niet steeds weer voortrekken maar ja wie ben ik

    • + 0
    • 13 mei 2008 - 11:24
  • Roy-NL

    Posts: 848

    tIs inderdaad flauw om dit achteraf te roepen en ze hebben dan misschien wel een punt. tIs echter weer typisch McLaren om vervolgens met het vingertje naar iemand anders te wijzen ... zucht

    • + 0
    • 13 mei 2008 - 11:43
  • kaaskop

    Posts: 178

    Om het recht te zetten DB en Barain doen sammen dat weet intussen iedereen dus hebben ze wel degelijk een meerderheid van 70 % Anteilseigner sind zu 40 % die Daimler AG, zu 30 % der Staat
    Bahrain und zu je 15 % Ron Dennis und Mansour Ojjeh, der Eigentümer von TAG.

    • + 0
    • 13 mei 2008 - 12:17
  • kaaskop, waar heb je het in vredesnaam over?

    • + 0
    • 13 mei 2008 - 14:31
    • Dat vraag ik mij bij elk van zijn posts af....

      • + 0
      • 13 mei 2008 - 14:48
      • germain

        Posts: 1.748

        Hahahah is hij diegene die altijd dingen in het duits schrijft. Maar ik vind Kovalainen zeker wel net zo goed raikkonen zonder grap beter dan Mika Hakinnen

        • + 0
        • 13 mei 2008 - 16:40
  • kaaskop

    Posts: 178

    Nou vorige week werd hier gezegd dat MB geen meerderheid had bij McL ga maar eens naar Barain en kijk wat DB daar heeft staan dan kijk je naar 40 % DB en 30 % Barain en dan weet je hoeveel Ron nog te vertellen heeft ik begrijp best wel dat het moeilijk is te onthouden wat er vorige week zo vertelt werd maar ik had geen mogelijkheid vroeger te reageeren omdat ik de goede informatie eerst vanmorgen kreeg @ baron zo als altijd weer vanuit de tweede rij netjes joh

    • + 0
    • 13 mei 2008 - 17:46

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar