Felipe Massa in jubelstemming na Turkije-hattrick

  • Gepubliceerd op 11 mei 2008 16:22
  • 10
  • Door: Dennis Roke
Felipe Massa noemt zijn overwinning van vanmiddag in Istanbul Park 'fantastisch'. De Braziliaanse Ferrari-coureur boekt zijn derde opeenvolgende zege in Turkije vanaf pole position en staat nu gedeeld tweede in de WK-stand, samen met Hamilton. De achterstand op teamgenoot Kimi Raikkonen bedraagt nog zeven punten.

Massa: "Het was fantastisch. Lewis zette me flink onder druk de hele race. In het begin had ik inderdaad het idee dat hij erg licht was, omdat ik niet in staat was bij hem weg te rijden. Hij was erg sterk, dus kon hij me passeren. Maar ik wist toen al dat hij op een drie-stop stond."

Maar Massa bekent ook dat hij wat bandenkeuze betreft misschien een fout heeft gemaakt. "We begonnen de race op de zachte band, omdat we daar vrijdag erg hard op gingen. Maar Lewis ging erg goed op de harde band. Mijn beste stint reed ik ook op de harde band. Toen was het duidelijk dat we misschien de harde band hadden moeten kiezen in het begin van de race."

De volgende Grand Prix wordt over twee weken verreden in Monaco. De afgelopen jaren heeft Ferrari het daar erg moeilijk gehad. Massa: "McLaren was vorig jaar erg sterk in Monaco. Wij hebben veel setup-werk gedaan voor die race, dus ik hoop dat we daar ook een goede auto hebben en we er kunnen winnen."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • germain

    Posts: 1.748

    Ik hoop het ook.

    • + 0
    • 11 mei 2008 - 17:03
  • rafael

    Posts: 2.567

    Massa moet gewoon een Turks paspoort aanvragen!!

    • + 0
    • 11 mei 2008 - 17:56
  • cartinho

    Posts: 324

    ik ben met je eens Rafael want turks uiterlijk heeft hij al haha grapje..maar hij is gewoon goed op deze baan,zijn prestaties waren de hele weekend beter dan de rest eerlijk gezien....nou over 2 weken monaco die moeilijk circuit kan wel eens voor de verrassing zorgen ...wie weet een alonso op de pol of een coultard die de circuit heel goed kent(die woont trouwens daar ergens in buurt bij de haven)...ahah het zou cool zijn...

    • + 0
    • 11 mei 2008 - 18:29
  • Alonso pakt geen pole omdat een drie stop in Monaco niks oplevert, tenzij de SC op het juiste moment komt.
    Ferrari is mooi in balans en maakt de meeste kans.
    Mclaren is nog steeds goed in de low speed corners en kan een voordeel hebben maar de auto glijdt ook veel en dat wil je niet in Monaco...
    Ik denk op de startgrid:
    1 Kimi
    2 Heikki (slaat terug)
    3 Lewis
    4 Massa (krijgt de kwali dit keer niet goed voor elkaar)
    5 Webber!

    • + 0
    • 11 mei 2008 - 19:42
    • Haug

      Posts: 5

      he baronneke,

      Ik miste je al, ik zie dat je wat genuanceerder bent gaan denken. Heel goed jongen!

      • + 0
      • 11 mei 2008 - 20:25
    • cartinho

      Posts: 324

      he baron ik dacht aan:
      1Lewis
      2Massa
      3Heikki
      4Kimi
      5Alonso

      • + 0
      • 12 mei 2008 - 10:18
      • Mmm ik
        Kimi
        lewis
        Massa
        heikki
        kubica
        heidfeld
        alonso

        met qual dan he

        • + 0
        • 12 mei 2008 - 13:09
  • Las op een andere site de verdediging van Massa tegen het feit dat hij de helft van zijn overwinningen op 1 circuit heeft behaald. Hij vindt zichzelf geen one-circuit wonder.

    Zal mij benieuwen of hij dit jaar een keer een heel seizoen mee kan doen. Vorig jaar haakte hij rond deze tijd af.

    • + 0
    • 12 mei 2008 - 15:09
  • germain

    Posts: 1.748

    1 Kovalainen
    2 Massa
    3 Hamilton
    4 Kubica
    5 Raikkonen

    • + 0
    • 12 mei 2008 - 16:10

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar