Williams mogelijk ook met vin op de motorkap
- Gepubliceerd op 01 mei 2008 13:23
-
11
- Door: Dennis Roke
Michael: "Niet alles wat we testen in de windtunnel gaat naar de auto toe. We willen er zeker van zijn dat het werkt. Toch denk ik dat het in aerodynamisch opzicht geen voordeel is op de meeste normale circuits. Red Bull en Renault hebben er hun voordeel uitgehaald in hun configuratie. We gaan proberen het ook voor ons te laten werken."
Het is dus nog alles behalve zeker dat Williams er op korte termijn ook mee gaat rijden. Het team gaat de mogelijkheden bekijken of ze er voor zichzelf voordeel uit kunnen halen.
Trending nieuws
-
Radeloze Russell legt het weer af tegen Antonelli: "Deze auto past niet bij mijn stijl"
George Russell beleefde opnieuw een lastige kwalificatie in Monaco. De Mercedes-coureur moest genoegen nemen met de z...
06 jun 2026 18:06 -
Verstappen ziet Red Bull stappen zetten: "Gaat beter"
Max Verstappen verraste vandaag vriend en vijand met de tweede tijd in de kwalificatie in Monaco. Verstappen kwam net...
06 jun 2026 18:24 -
Wolff sprakeloos na magische ronde Antonelli
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft intens genoten van de kwalificatie in Monaco. Hij had niet verwacht dat zijn coure...
06 jun 2026 17:54 -
Hamilton hoopte op meer in Monaco: "Ik heb echt alles gegeven"
Lewis Hamilton mocht na de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco tevreden zijn met de derde startplaats, maar he...
06 jun 2026 17:36 -
Verstappen apetrots op tweede tijd: "Als je me dit gisteren had verteld..."
Max Verstappen zag zijn eerste pole position van het jaar door zijn vingers glippen in Monaco. In de laatste fase van...
06 jun 2026 17:27
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.240 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (11)
Login om te reagerenJermaine
Posts: 7.176
Niet hun ook al...
felix50
Posts: 5.792
Ik vind de wagens steeds meer gaan lijken van voor de tijd van Benneton want die begonnen met de neus hoger te zetten en nu gaan de neuzen steeds meer naar beneden .Mooi zo
patrickl
Posts: 11.414
Die hoge Benetton neus van 1991 was overigens weer geinspireerd door de Tyrrell van 1990.
barry87
Posts: 1
Waarom moet iedereen hetzelfde op de auto hebben. Hier komt nog bij dat flexibele onderdelen verboden zijn. Toch zag ik dat deze vin bewoog bij Alonso op de auto.
ives
Posts: 1.278
Ik zou het jammer vinden, ik vind het echt lelijk, die vin. Zo\'n mooie recht aflopende motorkap is toch veel strakker en sportiever. Laat ze ook een regel introduceren dat de auto\'s weer wat breder worden. Dan krijgen we weer sportieve wagens
patrickl
Posts: 11.414
Merkwaardig dat mensen dat aan Benetton toedragen. Zal wel zijn omdat Benetton meer in de spotlight was met Schumacher.
Het enige verschil is dat de Benetton de voorvleugel onder de neus liet doorlopen. De neus zit net zo hoog. Dat ze het bij Benetton net iets anders uitvoerden doet er toch niets aan af dat Tyrrell het eerst had.
Plaatje van de 1990 Tyrrell:
atlasf1.autosport.com/evolution/1990s.html
Tyrrell 1991:
www.sportnetwork.n(...)g/1691136242308.jpg
Benetton 1991:
atlasf1.autosport.(...)/gallery/1991-1.jpg
felix50
Posts: 5.792
patrickl ik heb de foto`s ook bekeken en eerlijk gezegd lijkt het er niet op .De benneton nues zat bij de vleugel heel anders en ook de neus vorm die van Tyrrel staat een beetje naar beneden en de B staat hoog en rechtvooruit.Het idee was er wel maar de uitvoering was van B toch revolutionair
patrickl
Posts: 11.414
Dan moet je nog maar eens goed kijken. Die neus van de \'91 benetton staat net zo \"recht\'\" en op dezelfde hoogte als die van de Tyrrell.
commons.wikimedia.org/wiki/Image:2006FOS_1991BenettonB191.jpg
Vanaf 1992 zet Benetton de tip van de neus inderdaad nog iets hoger en vanaf dan lijkt de neus vrijwel recht.
Een iets andere uitvoering betekend nog steeds niet dat Benetton het eerst had.
Of ga je ook zeggen dat McLaren de barge boards geintroduceerd heeft, omdat hun variant uiteindelijk door iedereen geaccepteerd werd?
felix50
Posts: 5.792
Pat ik keek naar de Tyrrell van 1990
Ivanzoomski
Posts: 44
Zolang maar niet meerdere teams die afschuwelijke vleugels van Honda gaat kopieren!