Kimi Raikkonen: "Dit was mijn beste race ooit"
- Gepubliceerd op 30 apr 2008 15:16
-
5
- Door: Dennis Roke
Raikkonen: "Het was een perfect weekeinde voor ons in Barcelona. We hebben totaal geen problemen gehad. Vaak dacht ik na een overwinning dat er nog iets was wat beter had gekund. Dit keer heb ik dat gevoel niet gehad. In deze sport kan het nooit helemaal perfect gaan, maar dit keer kwamen we wel heel erg in de buurt."
De Finse Ferrari-coureur verlaat Barcelona met een voorsprong in het WK van negen punten en Ferrari pakt de leiding bij de constructeurs. Raikkonen: "We leiden nu beide kampioenschappen, maar we moeten hard door blijven werken om de concurrentie voor te blijven. Ik kan me een slecht resultaat veroorloven, maar dan is de voorsprong wel weg. Ik ben me ervan bewust dat niet ieder weekeinde zo zal verlopen zoals in Barcelona. We zullen nog problemen krijgen, maar onze auto heeft de snelheid om elk weekeinde voor de overwinning te gaan."
Kimi Raikkonen krijgt de eerstvolgende mogelijkheid bij de Grand Prix van Turkije over anderhalve week.
Trending nieuws
-
Wolff zag Russell door het ijs zakken: "George heeft geen vertrouwen meer"
George Russell moest tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Monaco opnieuw zijn meerdere erkennen in teamgeno...
06 jun 2026 19:22 -
Vrolijke Verstappen geeft hilarisch 'advies' aan Antonelli
Max Verstappen voelde zich na afloop van de kwalificatie in Monaco heel erg goed. Na zijn frustratie in Canada, was d...
06 jun 2026 18:54 -
Verstappen ziet Red Bull stappen zetten: "Gaat beter"
Max Verstappen verraste vandaag vriend en vijand met de tweede tijd in de kwalificatie in Monaco. Verstappen kwam net...
06 jun 2026 18:24 -
Radeloze Russell legt het weer af tegen Antonelli: "Deze auto past niet bij mijn stijl"
George Russell beleefde opnieuw een lastige kwalificatie in Monaco. De Mercedes-coureur moest genoegen nemen met de z...
06 jun 2026 18:06 -
Wolff sprakeloos na magische ronde Antonelli
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft intens genoten van de kwalificatie in Monaco. Hij had niet verwacht dat zijn coure...
06 jun 2026 17:54
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
508.779 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (5)
Login om te reagerenSteff
Posts: 405
Het zal best Kimi, persoonlijk leek het erg eenvoudig te gaan voor Ferrari en jou.
KimiRulez
Posts: 16
Was het in Bahrein niet ook al een een-twee? alleen dan in omgekeerde volgorde.. Of telt een een-twee waarbij Kimi niet de eerste is niet mee?
Verder ben ik het met Steff eens dat alles redelijk eenvoudig leek te gaan.. Maarja voor hetzelfde geld had de strategie Kimi verplicht om in het eerste rondje van de safety car naar binnen te gaan en had hij, net als Heidfeld, een volstrekt belachelijke stop-and-go-penalty gekregen.
Iceman
Posts: 55
Ik denk dat wanneer McLaren een goede kwallificatie kent, het allemaal niet zo makkelijk gaat. Inhalen anno 2008 is enorm lastig, kijk maar naar DC en Fisco afgelopen zondag.
Molly
Posts: 602
@ KimiRulez: Klopt, ja hebt gelijk. Ik heb het aangepast..
Het is uiteraard de bedoeling allebei de Ferrari-coureurs krediet te geven, dus ook Massa. Ik heb het over het hoofd gezien.
cdk
Posts: 62
De titel klopt niet. Kimi heeft nooit gezegt dat het zijn beste race ooit was. Het was zijn beste race weeknd. Zonder problemen, altijd snel, pole etc etc. Alles samen maakte het zijn beste race weekend. Zijn beste race was denk ik echt suzuka 2005, zonder twijfel.