Ferrari: "FIA heeft sterke voorzitter nodig"
- Gepubliceerd op 22 apr 2008 16:06
-
8
- Door: Rob Veenstra
Di Montezemolo heeft geen behoefte om op het schandaal te reageren, de Italiaan richt zich meer op de opvolging. Objectief gezien is het onwaarschijnlijk dat hij kan blijven na deze kwestie. Als Max Mosley, voor wat dan reden dan ook, opstapt als president van de FIA, dan is het voor de sport noodzakelijk dat de opvolger net zo ervaren, competent en gebalanceerd is, en dezelfde persoonlijkheid heeft.
Max heeft de afgelopen jaren enorm veel betekend voor de autosport. Kijk alleen maar naar de snelheid van het oordeel in de spionagezaak, of de sprongen die we gemaakt hebben op het gebied van veiligheid. Ik kan niet anders dan positief over hem zijn. Wanneer Max vertrekt is het belangrijk dat de nieuwe voorzitter net als hij is.
Trending nieuws
-
Alonso haalt vernietigend uit na vrijdag in Monaco: "De slechtste auto's ooit!"
Fernando Alonso heeft zich na de vrijdagtrainingen voor de Grand Prix van Monaco bijzonder kritisch uitgelaten over d...
05 jun 2026 21:04 -
Leclerc waarschuwt Verstappen en Hamilton na sterke vrijdag: "Kwalificatie wordt millimeterwerk"
Charles Leclerc heeft na de vrijdagtrainingen voor de Grand Prix van Monaco zijn belangrijkste concurrenten alvast aa...
05 jun 2026 21:36 -
Stewards delen hoge boete uit na onderzoek naar Norris
Het team van McLaren heeft een zware boete ontvangen voor een fout met de auto van Lando Norris. De Brit viel in Mona...
05 jun 2026 20:34 -
Russell volledig verrast door Verstappen en Red Bull
George Russell zag de snelheid van Red Bull in Monaco niet aankomen. De Britse Mercedes-coureur had wel verwacht dat ...
05 jun 2026 20:27 -
Norris kent dramatische vrijdag in Monaco: "Harde conclusie voor McLaren"
Lando Norris heeft geen plezierige openingsdag beleefd tijdens het Grand Prix-weekend van Monaco. De McLaren-coureur ...
05 jun 2026 21:59
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Monaco
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
508.770 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (8)
Login om te reagerenrafael
Posts: 2.567
Dit lijkt toch heel duidelijk een doorgestoken kaart om Ferrari te helpen.
baron van kerpen
Posts: 320
1. Het mag geen SM liefhebber zijn en liever nog iemand die helemaal geen sexuele gevoelens danwel capaciteiten heeft.
2. Het moet een echte leider zijn in tijden van crisis.
3. hij moet een autosporthart hebben.
4. Hij moet politiek behendig zijn
5. Hij moet tegen die tijd beschikbaar zijn.
6. Hij moet normen en waarden hebben.
7. De F1 moet/wil uitbreiden naar andere landen/werelddelen. Een zeker V.O.C. mentaliteit moet dus aanwezig zijn.
Jullie raden het dus al: Onze eigen Jan-Peter Balkenende!!! Ik heb het probleem al opgelost!
riverblau
Posts: 24
Noot voor de redactie:
\" net als hem\" is geen Nederlands.
Correct zou zijn \" net als hij\"
Jermaine
Posts: 7.176
Rafael ik weet dat je geen fan bent van ferrari tnminste lijkt het elke keer weer op! Maar ga geen dingen verzinnen van doorgestoken kaart om ferrari te helpen dat slaat nergens op!
bokito
Posts: 195
Balkenende als bestuurder van de FIA? Dan wordt F1 net zo en grote benden als Nederland. En dan maar jammeren als er en ongeluk gebeurt want boohhooo het is toch je kind en vervolgens gewoon vrolijk door gaan met de boel verzieken.
Nee de nieuwe voorzitter hoeft maar 1 kwalificatie te hebben. Hij moet pro Ferrari zijn net als Mosley. Vraag me af wat Ferrari doet als er en voorzitter komt die niet pro Ferrari is.
riverblau
Posts: 24
@ the baron
Denk je nu echt, dat L.Rozewater Junior, alias Balkenende geschikt is?
felix50
Posts: 5.792
Rafael uit Sneek zijn werk is goed geweest en als hij zo voor ferrrari was geweest dan had hij er echt niet zo lang gezeten en nu kunnen we elkaar wel na praten maar kom nu eens met argumenten waarom jij dat denkt.en dan niet met horen van nee echt met bewiis en geen gelul van ja maar.ik vind dit zo zielig kik als je steelt en je word gepakt dan heb je niet te zeuren dat het niet eerlijk is dus laten we daar nu maar eens mee op houden om altijd het slachtoffer te spelen terwijl je fout bent geweest (mclare)
patrickl
Posts: 11.414
Niet voor niks dat Jean Todt genoemd wordt als vervanger voor Mosley. Volgens mij had Todt zelfs begin van het jaar al aangegeven dat hij graag voorzitter van de FIA zou worden, nu trekt hij dat weer een beetje in om zijn vriend Mosley niet voor de voeten te lopen.
Op zich lijkt Todt me wel een aardige keus. Veel meer pro Ferrari dan het nu al is kan de FIA toch niet meer worden.
Aan de andere kant, ik weet niet meer wie dat suggereerde, maar Ron Dennis lijkt me ook wel een goeie.
Alhoewel iemand van een team natuurlijk wel altijd de schijn van partijdigheid geeft. Maar goed, daar heeft de FIA nooit echt mee gezeten :)