Raikkonen geniet na: "Dit was een makkelijke overwinning"
- Gepubliceerd op 25 maa 2008 16:51
-
12
- Door: Rob Veenstra
De regerend wereldkampioen won op Sepang zijn allereerste Grand Prix. Ook toen verliep de race voor Raikkonen, toen nog uitkomend voor McLaren, heel soepel. Ik herinner me dat het vijf jaar geleden ook al zo makkelijk ging. Dat toont aan dat als de auto in orde is ik me heel erg goed op mijn gemak voel op het circuit van Sepang.
Raikkonen was ook enigszins verplicht om goed te presteren in Maleisie. De seizoensopening in Melbourne verliep dramatisch voor hem en zijn team. De Fin is inmiddels opgeklommen naar de tweede plek in het kampioenschap, drie punten achter McLaren-coureur Lewis Hamilton.
Trending nieuws
-
McLaren introduceert eigen macarena-vleugel in Oostenrijk
Het team van McLaren lijkt aankomend weekend in Oostenrijk voor het eerst met een eigen macarena-vleugel te gaan rijd...
24 jun 2026 09:26 -
'Dreun voor Red Bull: volgend kopstuk kondigt vertrek aan'
Volgens Ralf Schumacher moet Red Bull binnenkort wéér afscheid nemen van een kopstuk. De Duitser stelt ...
24 jun 2026 10:09 -
'Assen vraagt FIA-licentie aan voor plekje op F1-kalender'
De geruchten over de mogelijke komst van de Formule 1 naar Assen beginnen weer toe te nemen. Nu de F1-race in Zandvoo...
24 jun 2026 11:22 -
Twijfels over Mercedes-kans Verstappen: "Is het een te grote verstoring?"
Volgens oud-coureur Juan Pablo Montoya zou een overstap van Max Verstappen naar Mercedes voor onrust kunnen zorgen. V...
24 jun 2026 12:09 -
'Red Bull toont interesse in zoon van Räikkönen'
Het team van Red Bull Racing lijkt interesse te hebben in de zoon van Kimi Räikkönen. De elfjarige Robin R&...
24 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.740 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 602
Ik hou van deze man! Heerlijk hoe hij voor het weekeinde zijn mond gewoon dichthoud om geen valse verwachtingen te wekken en dan na een gewonnen race het er nog ff lekker inwrijven bij de concurrentie.. Heerlijk! Kimi stijgt boven zichzelf uit met uitzondering van Australië en dat vind ik mooi om te zien. Hij verdient dit na tig McLaren-jaren met veel materiaalpech.
Posts: 13
het was ook een makie voor ferrari michael schumacher heeft hier ook regelmatig laten zien hoesnel een ferrarie kan zijn op dit circuit maar kimi heeft dit zeker verdient nu nog een teamgenoot die het ferrari feestje compleet kan maken want dat kan massa zeker voorlopig niet nou vettel of alonso pak je kans en laat de rest in het stof bijten
Posts: 7.177
\"Benjamin\" JIj zegt dat massa dat niet kan maar als je kijkt was massa elke keer sneller dan kimi hier alleen had hij de pech dat ie uitviel!! vergeet niet massa is echt een goeie corour en had afgelope jaar veel meer pech dan kimi en als ie dat niet had gehad en telkens 4e werd was ie wel kampioen geweest dus schrijf massa niet af. EN ALONSO nee man die past niet bij ferrari die heeft een ego als wat en wil de eerste rijder hoe dan ook zijn zo niet wordt ie boos en gaat ie *** doen tegen zijn teamgenoot en van de baan duwen enz. Hij kan niet tegen zijn verlies en dat moet je kunnen en vettel ja miss wel maar die kan beter nu nog ff daar blijven en kijken hoe het allemaal loopt
Posts: 55
Jermaine, als je de rondetijden van de tweede stind erbij pakt zie je duidelijk dat Kimi stukken sneller was. Zelfs als Massa niet gespint was dat had Kimi gewonnen, die overwinning zou IMHO ook mooier zijn geweest.
En Benjamin, het is nu nog te vroeg om te zeggen dat Massa eruit moet. Kijk de race van Kimi in Australie eens, veel foutjes, veel meer dan Massa afgelopen zondag. Alleen had Massa de pech dat hij in dat kleine strookje grind terecht komt. Anders had hij P2 wel behouden en tot de finish gebracht. IMHO is Massa een betere man bij Ferrari dan Alonso ooit zal zijn.
Posts: 44
Ben ik niet met je eens Jermaine. Massa had uitstekend gekwalificeerd, bleef net voor Kimi bij de start en reed tot aan de pitstop op P1 met Kimi vlak achter zich. Toen kwam Kimi na zijn pitstop vlak voor hem terug op de baan en reed structueel snellere ronden dan Massa. Dit toont volgens mij aan dat hij in Maleisie de tragere was van de twee.
Posts: 44
Iceman was me net voor :-)
Posts: 10
Mooie overwinning van Kimi, zou inderdaad mooier zijn als er twee van die rooie rakkers op het podium staan. Hoewel Massa een aantal jaren geleden een belofte was heeft hij het nooit echt helemaal waar kunnen maken. Niet naast Michael en nu niet naast Kimi. Ik denk ook dat Vettel of Heiki Kovalainen concurenten voor Kimi zouden zijn als ze in een zouden Ferrari rijden. Massa niet echt
Posts: 1.296
Dit was idd een makkelijke race voor Kimi, maar hij vergeet dat ferrari alleen voorprong op kan bouwen op cirquits met lange rechte stukken. De vorige race maakte hij 2 grote beginners fouten. Het gaat dit jaar tussen 3 teams. Ferrari, Mclaren en BMW.
Stand eind van het jaar voorspel ik Mclaren, Ferrari, BMW, Renault.
Posts: 405
Als Kimi maar niet weer te gemakkelijk word na zijn overwinning kan hij in Bahrein dit kunststukje gemakkelijk overdoen. Maak McLaren maar flink zuur.
Posts: 16
@Ad, ik snap niet helemaal hoe Heikki naast Kimi zou kunnen rijden. Ferrari zal denk ik niet snel kiezen voor 2 coureurs met dezelfde nationaliteit, tenzij het Italianen zijn.. De huidige top van het team geeft wel aan dat de Italianen weer het heft in handen willen hebben.<br />
<br />
Daarnaast denk ik dat Massa last heeft van de druk, want je kan zijn prestaties van vorig jaar ook niet allemaal wegschrijven als domme pech.. En in Maleisië reed hij zeker erg sterk toen hij vooraan reed, met Kimi vlak achter hem die geen druk op hem zette, maar volgde.. Maar toen hij eenmaal was ingehaald maakte hij fouten omdat hij het tempo dat Kimi neer kon zetten niet bijhield en vervolgens is een van zijn foutjes dan uiteindelijk hetgene wat hem uit de race haald..<br />
<br />
Overigens is Ferrari wel nog steeds het team bij uitstek dat een eerste coureur aanwijst, waardoor ze sowieso Alonso niet zullen aantrekken als vervanger voor Massa. Ferrari moet gewoon lekker Massa in die tweede auto laten rijden. Hij is sterk genoeg om de tegenstander op te houden terwijl Raikkonen een gat slaat..
Posts: 7.177
Iceman ben het met je eens natuurlijk over de 2e stin maar dat is ook een kewestie zit je lkkr op de banden zeiden ze ook want massa ging langzamer met die banden en dat heb je wel vaker dat een corour niet helmaal goed zit met de banden want als je keek eerst was massa voor had ook voorsprong gemaakt niet veel maar wel wat en telkens was dan kimi net iets sneller dan massa dan kimi dus dan zaten ze allebei goed in de banden natuurlijk en Ja kimi heeft wel een goeie race gereden zekers maar massa moet teveel op afgerekend worden hij is een super corour massa is echt snel en dat weet iedereen en die geruchten ja het zijn niks voor niks geruchten ik denk niet dat ze znel massa vervangen hij past gewoon bij het team net zoals kimi en afgelope jaar zag je toch behoorlijke bettles tussen massa en hamilton dat ze gewoon echt aan het striujden waren met elkaar wel leuk was dat:) maar dan zie je hij kan lewis bijhalen dus massa is echt goed. en daarnaast had ie samen met kubica wel het mooiste gevecht ahah bij fuji net die laatste ronde:P
Posts: 234
Sjah ik reageer wat laat op dit artikel maar doe het toch maar.
Massa slecht? Nee. Niet een ideale 2e coureur? Ja. Heel snel maar inconsistent.
En Jermaine idd dat gevecht met Kubica was geniaal mooi. In de regen dan nog. En met van die momenten dat je denkt: Nu is massa er echt voorbij. Terwijl twee seconden later die neusvleugel van de BMW alweer langs de binnenkant van de bocht opduikt ;). Een van de mooiste stukjes F1 van de afgelopen jaren.