Renault: "De motorproblemen zijn verholpen"
- Gepubliceerd op 15 feb 2014 15:34
-
21
- Door: Jeroen Jonkers
We zijn vol vertrouwen dat de hardwareprobleem verholpen zijn.. In Bahrein zouden we zonder al te grote problemen moeten kunnen rijden. Daarnaast is ook de software verbeterd," aldus Taffin tegenover dagblad The Independent. "We liggen nog een beetje achter op schema, maar dat is niet verschrikkelijk. We staan waar we staan."
Het werd ook tijd dat Renault de problemen oplost, op 28 februari worden de motorspecificaties namelijk gehomologeerd en mag men de specificaties niet meer veranderen gedurende het hele seizoen. Taffin maakt zich hier echter niet al te druk om: "Er bestaat een eerlijke en rechtvaardige regel die ons in staat stelt om bepaalde onderdelen te vervangen, mochten we alsnog met betrouwbaarheidsproblemen kampen. Dit hebben we eerder gedaan en zouden we denk ik nu ook doen," vertelt Taffin tegenover het Britse Autosport. "We hebben echter geen grote problemen meer, maar we moeten alles goed met elkaar laten functioneren. De situatie zorgt voor meer commotie buiten Renault dan daarbinnen."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (21)
Login om te reagerenPosts: 406
gelukkig maar
Posts: 3.846
Is dit niet gewoon hetzelfde als in ''Renault verwacht probleemvrije testweek in Bahrein''?
Posts: 929
nee dit is iets compleet anders :p dit is ook pas de 1000ste keer deze week dat er een vergelijkbaar bericht op deze site staat
Posts: 4.951
Is wel fijn, want Ferrari moet wel een beetje tegenstand hebben.....
Posts: 758
Ja, anders rijden ze ook maar zo eenzaam in die middenmoot.....
Posts: 3.426
Hahahah TJ. Ik kwam niet meer bij van het lachen. Dat was een goeie. Ik ga hem gelijk inlijsten. Top!!
Posts: 929
hahaha inderdaad TJ dat was een +1 wel waard hahah
Posts: 561
Wie rijd er dan vooraan? Een team met een Mercedes aangedreven motor zeker. Laat me niet lachen dan gaat Mercedes voor hun 7e titel in 64 jaar Formule 1 en daarmee de minst succesvolle fabrikant. Ford staat nog op meer titels.
Posts: 10.070
@RedBull1,
Indirect stel je hier dus dat Red Bull/Renault die tegenstand gaat bieden aan Ferrari, in de middemoot welteverstaan..... ;)
Posts: 929
@ mr.monza ik denk dat het voor beide niet zo gaat zijn hoor. ze zullen denk ik allebei wel topteams zijn samen met Mclaren, Mercedes etc
Posts: 5.792
Ferrari ?????? die hebben de laatste jaren toch niet gewonnen .ik blijf het gek vinden dat redbull met 2-teams rijd en dat Renault redbull mee laat kijken hoe lotus het doet .
Posts: 4.935
Mr,assange, bij mijn weten heeft Mercedes een 9a 10 jaar in de formule 1 gezeten als fabrieksteam;vijf jaar in de jaren 50 waar ze twee titels binnenhaalden en nu ook al vijf. Twee titels in tien jaar vind ik zo slecht nog niet. Ik weet niet waar jij je 64 jaar haalt.
Posts: 4.935
En als je Mercedes aangedreven teams erbij telt is het in totaal 25 jaar en 5 titels. Ook niet slecht
Posts: 1.082
Ben blij voor de teams met Renault motoren als dit idd waar is. Maar ik vraag mij wel af of er nog altijd door iedereen dezelfde ECU wordt gebruikt, mij lijkt van niet? Maar heeft iemand hier info over?
Posts: 486
Ik heb in sommige berichten gelezen dat McLaren LCD schermen voor het stuur van andere teams levert, en dat hoort bij het 'ECU' pakket. Maar ik weet niet hoe betrouwbaar die site was.
Posts: 5.887
McLaren heeft inderdaad de ECU ontwikkeld die door alle teams worden gebruikt, ook in 2014. Het LCD-scherm waar veel teams dit jaar gebruik van maken is daar ook een onderdeel van, maar niet verplicht zoals de ECU dat wel is. Ieder teams staat namelijk vrij om zijn eigen stuur te ontwikkelen. Zo volhardt Newey er ook in om de rev-indicator op de monocoque te plaatsen in plaats van op het stuur zoals alle andere dat doen. Maar nogmaals, dat mag je als team helemaal zelf weten.
Check dit filmpje voor meer info over de ECU: tinyurl.com/o79vf8e
Posts: 2.263
Schreeude Renault niet een paar dagen geleden dat ze juist achterliepen op schema? Kan ook gewoon een persberichtje zijn, om Red Bull binnen te houden..
Posts: 2.263
Oh, overheen gelezen, excuses.
Posts: 1.776
Eerst zien dan geloven!
Posts: 8.443
@mrassange: de minst succesvolle motoren bouwers zijn diegenen die het niet eens aandurven in F1 te stappen.
Daarom diepe buiging voor Honda; vanwege het verleden ligt de lat erg hoog en hebben ze heel veel te verliezen en minder te winnen....
En je suggereert een beetje dat Ford 1 van de mindere motoren bouwers uit de F1 is: ik denk dat je historisch niet helemaal op de hoogte bent van de prestaties en revolutionaire winnende ontwerpen van Ford waarmee trens zijn gezet. (nee, ik rijd geen Ford..)
Posts: 2.734
Ik kan niet anders zeggen dat ik denk dat Renault zijn eigen straatje schoonveegt in het weekend voor de 2e testsessie van start gaat. Team met Renault motoren die problemen hebben zijn hun problemen aldus de gedachtegang van Renault.