Force India onthult VJM07 officieel in Jerez
- Gepubliceerd op 28 jan 2014 11:26
-
11
- Door: Jeroen Jonkers
De nieuwe VJM07 is net als de meeste teams uitgerust met een uitstulping op de neus. De auto is dit jaar gehuld in een nieuwe basiskleur, namelijk zwart. Daarnaast zijn de Indiase kleuren oranje, groen en wit nog altijd goed vertegenwoordigd.
Nico Hülkenberg en Sergio Perez zijn dit jaar de racecoureurs voor het team van Force India. Daniel Juncadella zal als testcoureur fungeren.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Audi
- Punten 390
- Podiums 1
- Grand Prix 184
- Land DE
- Geb. datum 19 aug 1987 (38)
- Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,84 m
16.581 reacties op Audi
10 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Hülkenberg
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 19.803
Ik vind dit met afstand de mooiste wagen van 2014 (smaken mogen natuurlijk verschillen). En dat in combinatie met een fantastisch rijdersduo. Ik ben toch een beetje Hülkenberg-fan geworden en Perez heeft echt wel wat talent maar moet constanter worden!
Kortom, de kleuren, de vorm, de rijders. Ik ben fan in 2014!
Posts: 7.320
Ik ben ontzettend fan vd nieuwe kleurenverdeling! Het zwart maakt hem veel indrukwekkender. En Perez en Hulkenberg is een duo dat zeker tot de verbeelding spreekt. Ik zal dan ook zeker pro FI zijn dit jaar, alleen....
...als je die wagen van de voorkant ziet..Dan kan ik niet anders dan een strap-on zien op de neus, zoals JDERP hieronder omschrijft. Van de voorkant oogt ie belachelijk, lachwekkend zelfs! Ze moeten echt wat verzinnen op die pretstengel, volgens mij lachen NASCAR liefhebbers in de USA zich de ballen uit de broek! Ik denk dan ook dat de neuzen van sommige auto's gecensureerd worden tijdens de race in Austin! ;-p
Verder Damon, hef ik t glas met je mee hoor! Gas erop!
Posts: 925
@DH
Daar sluit ik me geheel bij aan. Ik vind dat dit team als sinds het begin dat het FI heet uitblinkt in soliditeit, zowel qua rijderskeuze als qua hoe efficient de middelen worden besteedt. De nieuwe livery vind ik erg geslaagd.
Ook als de auto een enorm gedrocht had geweest, was ik overigens fan gebleven.
Posts: 1.332
Heb je de neus wel gezien Damon? De enige echt mooie auto is de Mercedes.
Posts: 19.803
@Infinity
"De enige echt mooie auto is de Mercedes"
Waar staat dat? Is dat een feit of is dat jouw mening?
Smaken verschillen. Ik vind de Force India en de Ferrari het mooist.
Posts: 445
Ik vond op het eerste gezicht de Force India ook zeker de mooiste wagen van het veld. Totdat ik zag wat de zwarte verf aan de voorkant probeert te verhullen. Nu doet het me een beetje denken aan een voorbind stuk dat door sommige mensen in de slaapkamer gebuikt wordt. Geef mij maar de Mercedes, en ook de Red Bull ziet er wel aardig uit.
Posts: 5.725
formule 1 is al lang niet meer van en voor de fans.
Posts: 2.323
het is ook nooit van de fans geweest
Posts: 17.675
ik wil niet zeurderig overkomen (maar doe het lekker wel) ik weet dat het esthetische aspect niet van belang is en het in de F1 enkel om performance draait, maar hier had de FIA toch een stokje voor moeten steken, het aanzien van de F1 wordt zo belachelijk gemaakt.
Net wat De Zeswieler al zegt, bijv. in de States moeten ze zich toch een ongeluk lachen om dit circus? En Ecclestone? krijgt die geen tranen in de ogen? Die moet tenslotte dit zootje zien te verkopen!
Posts: 658
De voorvleugel is radicaal vernieuwd, het lijkt op de lotusvoorvleugel van vorig jaar. De achterkant ziet er ook agressief en vooruitstrevend uit.
Posts: 236
Ik Blijf het een mooie livery vinden. En wat de neus betreft, enkele dagen geleden was er al een bericht dat FI een compleet nieuwe neus aan het fabriceren was. En dat de neus zoals hij nu nog radicaal gaat veranderen. Maar omdat de nieuwe VJM07 de deur uit moest voor testen hebben ze nu een tussentijdse oplossing verzonnen. Dat schijnen mensen te vergeten :D