user icon

Force India onthult VJM07 officieel in Jerez

  • Gepubliceerd op 28 jan 2014 11:26
  • comments 11
  • Door: Jeroen Jonkers
Het team van Force India heeft in de pitsstraat van Jerez haar nieuwe bolide officieel voorgesteld aan de pers. Een grote verrassing is het uiterlijk van de nieuwe bolide niet, foto's van de VJM07 werden door het team vorige week al op internet geplaatst.

De nieuwe VJM07 is net als de meeste teams uitgerust met een uitstulping op de neus. De auto is dit jaar gehuld in een nieuwe basiskleur, namelijk zwart. Daarnaast zijn de Indiase kleuren oranje, groen en wit nog altijd goed vertegenwoordigd.

Nico Hülkenberg en Sergio Perez zijn dit jaar de racecoureurs voor het team van Force India. Daniel Juncadella zal als testcoureur fungeren.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik vind dit met afstand de mooiste wagen van 2014 (smaken mogen natuurlijk verschillen). En dat in combinatie met een fantastisch rijdersduo. Ik ben toch een beetje Hülkenberg-fan geworden en Perez heeft echt wel wat talent maar moet constanter worden!

    Kortom, de kleuren, de vorm, de rijders. Ik ben fan in 2014!

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 11:39
    • Ik ben ontzettend fan vd nieuwe kleurenverdeling! Het zwart maakt hem veel indrukwekkender. En Perez en Hulkenberg is een duo dat zeker tot de verbeelding spreekt. Ik zal dan ook zeker pro FI zijn dit jaar, alleen....
      ...als je die wagen van de voorkant ziet..Dan kan ik niet anders dan een strap-on zien op de neus, zoals JDERP hieronder omschrijft. Van de voorkant oogt ie belachelijk, lachwekkend zelfs! Ze moeten echt wat verzinnen op die pretstengel, volgens mij lachen NASCAR liefhebbers in de USA zich de ballen uit de broek! Ik denk dan ook dat de neuzen van sommige auto's gecensureerd worden tijdens de race in Austin! ;-p
      Verder Damon, hef ik t glas met je mee hoor! Gas erop!

      • + 0
      • 28 jan 2014 - 12:07
    • Yannis

      Posts: 925

      @DH

      Daar sluit ik me geheel bij aan. Ik vind dat dit team als sinds het begin dat het FI heet uitblinkt in soliditeit, zowel qua rijderskeuze als qua hoe efficient de middelen worden besteedt. De nieuwe livery vind ik erg geslaagd.

      Ook als de auto een enorm gedrocht had geweest, was ik overigens fan gebleven.

      • + 0
      • 28 jan 2014 - 16:22
    • Heb je de neus wel gezien Damon? De enige echt mooie auto is de Mercedes.

      • + 0
      • 28 jan 2014 - 19:56
    • @Infinity

      "De enige echt mooie auto is de Mercedes"

      Waar staat dat? Is dat een feit of is dat jouw mening?
      Smaken verschillen. Ik vind de Force India en de Ferrari het mooist.

      • + 0
      • 29 jan 2014 - 11:40
  • jderp

    Posts: 445

    Ik vond op het eerste gezicht de Force India ook zeker de mooiste wagen van het veld. Totdat ik zag wat de zwarte verf aan de voorkant probeert te verhullen. Nu doet het me een beetje denken aan een voorbind stuk dat door sommige mensen in de slaapkamer gebuikt wordt. Geef mij maar de Mercedes, en ook de Red Bull ziet er wel aardig uit.

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 11:48
  • formule 1 is al lang niet meer van en voor de fans.

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 12:17
  • ik wil niet zeurderig overkomen (maar doe het lekker wel) ik weet dat het esthetische aspect niet van belang is en het in de F1 enkel om performance draait, maar hier had de FIA toch een stokje voor moeten steken, het aanzien van de F1 wordt zo belachelijk gemaakt.
    Net wat De Zeswieler al zegt, bijv. in de States moeten ze zich toch een ongeluk lachen om dit circus? En Ecclestone? krijgt die geen tranen in de ogen? Die moet tenslotte dit zootje zien te verkopen!

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 13:14
  • Godius

    Posts: 658

    De voorvleugel is radicaal vernieuwd, het lijkt op de lotusvoorvleugel van vorig jaar. De achterkant ziet er ook agressief en vooruitstrevend uit.

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 14:07
  • klompie

    Posts: 236

    Ik Blijf het een mooie livery vinden. En wat de neus betreft, enkele dagen geleden was er al een bericht dat FI een compleet nieuwe neus aan het fabriceren was. En dat de neus zoals hij nu nog radicaal gaat veranderen. Maar omdat de nieuwe VJM07 de deur uit moest voor testen hebben ze nu een tussentijdse oplossing verzonnen. Dat schijnen mensen te vergeten :D

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 19:59

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos