Mercedes toont W05 in Jerez
- Gepubliceerd op 28 jan 2014 08:29
-
37
- Door: Jeroen Jonkers
Ook de W05 is uitgerust met een opvallende neus. In plaats van een uitstulping, zoals de meeste teams, heeft het team van Mercedes voor een soort 'stofzuiger-neus' gekozen die lijkt op die van het team van Ferrari. De variant van Mercedes ziet er op het oog wel iets vloeiender uit.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.713 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (37)
Login om te reagerenPosts: 7.033
WOW!! Zo kan het dus ook wat de neus betreft. Veruit de mooiste tot zover :D A new STAR is born!
Posts: 224
Yes !! Dit is de mooiste tot nu toe. Geen dildo, geen dirt devil! Nu nog snel en we zitten goed
Posts: 2.105
Wat mij vooral opvalt is dat fabrieksteams, die dus alles in eigen huis ontwikkelen (motor en auto) geen pretneus hebben. De andere teams wel. Ik heb daardoor een klein vermoeden dat 'de rest' iets gemist heeft...
Posts: 9.176
Of de fabrieksteams waren te druk met de motor en hebben steken laten vallen t.o.v. de neus. We zullen het zien dit seizoen.
Posts: 2.105
Dat denk ik persoonlijk niet Pietje... Misschien zijn er meer bedenksels die prima voldoen, maar ik denk dat Ferrari en Mercedes in dit geval een enorme ontwikkelingsvoorsprong hebben op de rest. Volgens thejudge heeft Renault in ieder geval problemen. Maar goed, je hebt gelijk, we zullen het zien ;)
Posts: 7.033
pbs.twimg.com/media/BfDLfqOIcAAfJla.jpg:large
pbs.twimg.com/media/BfDLlVbCUAEqnAq.jpg:large
pbs.twimg.com/media/BfDLq18IgAAvVib.jpg:large
Posts: 7.033
pbs.twimg.com/media/BfDNL1KCMAANMMY.jpg:large
Posts: 87
Het ziet er goed uit zo kan het dus ook heel mooi Mercedes W05 Power
Posts: 87
Vraagje kunnen we ze niet live zien zo ja stuur me link aub
Posts: 406
nog FF 10 min wachten om te zien wat Adrain bedacht heeft
Posts: 17.675
waarschijnlijk weer iets dat goed werkt (de hufter :P)
Posts: 114
Hahahha ben bang van wel =/
Posts: 114
Hahahha ben bang van wel =/
Posts: 114
Hahahha ben bang van wel =/
Posts: 114
Hahahha ben bang van wel =/
Posts: 114
Hahahha ben bang van wel =/
Posts: 114
Hahahha ben bang van wel =/
Posts: 114
Ho, sorry voor al die posts x] Was niet de bedoeling xD
Posts: 9.505
Jij bent wel heel bang ;)
Posts: 106
Ziet er goed uit! tot nu toe allemaal verschillend.. Ben wel heel benieuwd naar de red bull nu.
Posts: 1.549
Mooie wagen, zwart op de kap staat 'm ook goed :).
Posts: 114
Ik vind alleen die "stukjes"/vleugels oid die halverwege de neus uitsteken wat minder. De ferrari heeft dit ook maar daar valt het toch iets minder op. Voor de rest de 'mooiste' tot nu toe.
Posts: 2.877
In 1 woord gruwelijk mooi en ziet er heel snel uit. Die gaan hoge ogen gooien dit seizoen..
Posts: 17.675
Van de voorzijde ook weer een bredere neus a la Ferrari, niet zo heel mooi, maar minder afzichtelijk dan de McL of de TR
Posts: 7.033
Zou toch niet willen ruilen met Ferrari hoor :)
Posts: 87
Lewis Hamilton Weer back in dat old school helm echt super Vet
Posts: 1.579
Als Ferrari fan vind ik het goed te zien dat ook Mercedes gekozen heeft voor een lage brede neus. Dan biedt dat concept kennelijk toch voordelen.
Anderzijds, er schijnt al twee jaar gewerkt te zijn aan de 2014 wagens. Tijd genoeg om de verschillende neusconcepten tegen het licht te houden...
Posts: 7.033
http://img2.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-AMG-F1-W05-Praesentation-Jerez-2014-fotoshowImage-957c477-750942.jpg
http://img4.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-AMG-F1-W05-Praesentation-Jerez-2014-fotoshowImage-7a411806-750955.jpg
http://img3.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-AMG-F1-W05-Praesentation-Jerez-2014-fotoshowImage-f88dfc75-750962.jpg
http://img3.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-AMG-F1-W05-Praesentation-Jerez-2014-fotoshowImage-627a0a33-750963.jpg
Posts: 170
Die van Ferrari lijkt wel heel erg op de Arapaima (Braziliaanse zoetwater roofvis).
Posts: 1.213
Nice, maar hoeveel flapjes op de voorvleugel? :)
Posts: 7.320
Mee eens, verreweg de ruigste en best uitgevoerde neus. Voor t oog welteverstaan.
Benieuwd hoe lang de dildo's blijven rijden, als ze dit zien. Kom op man, zo kan t ook!
Mooi man, zo'n lage neus, zo hoort het!
Ik vind tot nu toe de Mercedes en de McL het mooist.
Posts: 3.224
9:45 zal caterham de wagen onthullen ben benieuwd
Posts: 2.877
Caterham komt hoogst waarschijnlijk vandaag helemaal niet actie. Hoe krijgen ze het voor elkaar! Met een beetje pech schuift Ericsson dan door naar morgen en donderdag en valt Frijns buiten de boot.
Posts: 2.877
Die prutsers waren vergeten de auto in elkaar te zetten:D
Morgen beginnen ze pas met testen en dat zal Frijns waarschijnlijk zijn testdag kosten, jammer.
Posts: 1.422
Zeker weten de mooiste auto. Ook mooi dat er meer zwart in de livery zit. Wat mij betreft wordt dit het jaar van Mercedes! =)
Posts: 3.846
wat een mooie bak zeg!
Echt een een Duitse ster waardig.
Nu nog de Duitse degelijkheid op orde krijgen en dan komt het allemaal wel goed. :-)
Posts: 14
Wow dat is de mooiste tot nu toe, daarna red bull en dan ferrari.
En de lelijkste ... Niets anders dan caterham !!!