Mercedes toont W05 in Jerez

Lewis Hamilton en Nico Rosberg hebben zojuist in pitstraat van Jerez hun nieuwe auto voor 2014 getoond. De W05 is zoals verwacht voor het overgrote deel zilver, al komen de kleuren van sponsor Petronas ook nadrukkelijk voor op de vleugels en sidepods.

Ook de W05 is uitgerust met een opvallende neus. In plaats van een uitstulping, zoals de meeste teams, heeft het team van Mercedes voor een soort 'stofzuiger-neus' gekozen die lijkt op die van het team van Ferrari. De variant van Mercedes ziet er op het oog wel iets vloeiender uit.

Reacties (37)

Login om te reageren
  • WOW!! Zo kan het dus ook wat de neus betreft. Veruit de mooiste tot zover :D A new STAR is born!

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:31
    • Yes !! Dit is de mooiste tot nu toe. Geen dildo, geen dirt devil! Nu nog snel en we zitten goed

      • + 0
      • 28 jan 2014 - 08:39
    • Wat mij vooral opvalt is dat fabrieksteams, die dus alles in eigen huis ontwikkelen (motor en auto) geen pretneus hebben. De andere teams wel. Ik heb daardoor een klein vermoeden dat 'de rest' iets gemist heeft...

      • + 0
      • 28 jan 2014 - 09:23
    • Of de fabrieksteams waren te druk met de motor en hebben steken laten vallen t.o.v. de neus. We zullen het zien dit seizoen.

      • + 0
      • 28 jan 2014 - 09:45
    • Dat denk ik persoonlijk niet Pietje... Misschien zijn er meer bedenksels die prima voldoen, maar ik denk dat Ferrari en Mercedes in dit geval een enorme ontwikkelingsvoorsprong hebben op de rest. Volgens thejudge heeft Renault in ieder geval problemen. Maar goed, je hebt gelijk, we zullen het zien ;)

      • + 0
      • 28 jan 2014 - 10:11
  • pbs.twimg.com/media/BfDNL1KCMAANMMY.jpg:large

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:35
  • Het ziet er goed uit zo kan het dus ook heel mooi Mercedes W05 Power

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:35
  • Vraagje kunnen we ze niet live zien zo ja stuur me link aub

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:39
  • babyShumi

    Posts: 406

    nog FF 10 min wachten om te zien wat Adrain bedacht heeft

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:39
  • jort82

    Posts: 106

    Ziet er goed uit! tot nu toe allemaal verschillend.. Ben wel heel benieuwd naar de red bull nu.

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:39
  • neor2

    Posts: 1.549

    Mooie wagen, zwart op de kap staat 'm ook goed :).

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:41
  • Ik vind alleen die "stukjes"/vleugels oid die halverwege de neus uitsteken wat minder. De ferrari heeft dit ook maar daar valt het toch iets minder op. Voor de rest de 'mooiste' tot nu toe.

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:42
  • Frijns

    Posts: 2.877

    In 1 woord gruwelijk mooi en ziet er heel snel uit. Die gaan hoge ogen gooien dit seizoen..

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:43
  • Van de voorzijde ook weer een bredere neus a la Ferrari, niet zo heel mooi, maar minder afzichtelijk dan de McL of de TR

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:47
    • Zou toch niet willen ruilen met Ferrari hoor :)

      • + 0
      • 28 jan 2014 - 08:56
  • Lewis Hamilton Weer back in dat old school helm echt super Vet

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:55
  • Als Ferrari fan vind ik het goed te zien dat ook Mercedes gekozen heeft voor een lage brede neus. Dan biedt dat concept kennelijk toch voordelen.
    Anderzijds, er schijnt al twee jaar gewerkt te zijn aan de 2014 wagens. Tijd genoeg om de verschillende neusconcepten tegen het licht te houden...

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 08:57
  • http://img2.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-AMG-F1-W05-Praesentation-Jerez-2014-fotoshowImage-957c477-750942.jpg

    http://img4.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-AMG-F1-W05-Praesentation-Jerez-2014-fotoshowImage-7a411806-750955.jpg

    http://img3.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-AMG-F1-W05-Praesentation-Jerez-2014-fotoshowImage-f88dfc75-750962.jpg

    http://img3.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-AMG-F1-W05-Praesentation-Jerez-2014-fotoshowImage-627a0a33-750963.jpg

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 09:02
  • groep1B

    Posts: 170

    Die van Ferrari lijkt wel heel erg op de Arapaima (Braziliaanse zoetwater roofvis).

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 09:08
  • Nice, maar hoeveel flapjes op de voorvleugel? :)

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 09:09
  • Mee eens, verreweg de ruigste en best uitgevoerde neus. Voor t oog welteverstaan.
    Benieuwd hoe lang de dildo's blijven rijden, als ze dit zien. Kom op man, zo kan t ook!
    Mooi man, zo'n lage neus, zo hoort het!
    Ik vind tot nu toe de Mercedes en de McL het mooist.

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 09:19
  • jacky

    Posts: 3.224

    9:45 zal caterham de wagen onthullen ben benieuwd

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 09:20
    • Frijns

      Posts: 2.877

      Caterham komt hoogst waarschijnlijk vandaag helemaal niet actie. Hoe krijgen ze het voor elkaar! Met een beetje pech schuift Ericsson dan door naar morgen en donderdag en valt Frijns buiten de boot.

      • + 0
      • 28 jan 2014 - 09:31
    • Frijns

      Posts: 2.877

      Die prutsers waren vergeten de auto in elkaar te zetten:D

      Morgen beginnen ze pas met testen en dat zal Frijns waarschijnlijk zijn testdag kosten, jammer.

      • + 0
      • 28 jan 2014 - 09:33
  • Zeker weten de mooiste auto. Ook mooi dat er meer zwart in de livery zit. Wat mij betreft wordt dit het jaar van Mercedes! =)

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 09:54
  • wat een mooie bak zeg!
    Echt een een Duitse ster waardig.
    Nu nog de Duitse degelijkheid op orde krijgen en dan komt het allemaal wel goed. :-)

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 18:22
  • NI€OLA$

    Posts: 14

    Wow dat is de mooiste tot nu toe, daarna red bull en dan ferrari.
    En de lelijkste ... Niets anders dan caterham !!!

    • + 0
    • 28 jan 2014 - 19:55

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar