Nederlanders niet aan de finish in tweede race Sebring
- Gepubliceerd op 27 jan 2014 19:16
-
16
- Door: Jeroen Jonkers
De overwinning in de tweede race ging naar de enige dame in het veld, de Colombiaanse Tatiana Calderon. Antonio Fuoco en Ed Jones completeerden het podium. Ferrari-junior Raffaele Marciello viel uit met motorproblemen.
Vanavond om 21.45 Nederlandse tijd staat de laatste race in Sebring op het programma. Max Verstappen vangt deze wedstrijd aan vanaf pole-position, Dennis van de Laar start als vijfde. Er zijn geen beelden van de race beschikbaar, maar via onderstaande link is de live-timing te volgen.
Link 1
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land NL
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.850 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 202
Gaat weer lekker.
Ach ja oefening baart kunst!
Posts: 929
dit is pas de 2de race van Max maakt dus helemaal niks uit
Posts: 714
Lekker veel fouten maken, als je er maar van leert. Dit zijn toch wedstijdjes die in voetbal termen te vergelijken zijn met oefenwedstijdjes tegen kutopdak 7. Hierdoor komt ie beter beslagen ten ijs wanneer het seizoen echt begint.
Posts: 1.039
Sh#t happens, op naar de volgende race.
Posts: 2.195
Nou eens een race zonder fouten.
Snel zijn is 1 ding, maar nu nog constant zijn
Posts: 8.908
is verdorie zijn 2e race ooit in een single seater, mag hij nog fouten maken?
de meesten maken geen fouten omdat ze er de snelheid niet voor hebben :-)
Posts: 2.195
Ik snap je punt, alleen als je direct in de vrije training al achter op iemand rijdt in de pits, en vervolgens 2 races rijdt, en in beide races een fout maakt, wordt het toch vrij veel. Dus vandaar vind ik dat iig de 3e race foutloos moet verlopen
Posts: 898
ik had begrepen dat Dennis mechanische problemen had?
Posts: 8.908
Naar het schijnt (andere media) kon Max nergens naartoe omdat Marciello ook bij de aktie betrokken zou zijn. Max is een dure jongen voor de verzekering :-) De organisatie betaald de schades niet en komen voor rekening van de coureur of diens verzekering die zij af dienen te sluiten.
Weer een leer moment en dat is nu juist waar deze serie voor Max voor was. Een groot leermoment! Hij kan en mag deze fouten nu nog maken in voorbereiding op zijn echte debuut. Qua snelheid heeft hij al aangetoond een potentiële titelkandidaat te zijn en is hij veelal de snelst van de snelsten. Maar nu komt het op racen aan en dan krijg je te maken met downforce (of het gebrek er aan wanneer je achter iemand rijdt, zo vader zo zoon laten we maar zeggen!) of andere factoren die met een kart toch anders werken.
Hij lijkt snel te leren en maakt zelden 2x de zelfde fout. Hopelijk gaat dit niet ten kostte van zijn snelheid maar neemt hij iets meer geduld in acht de komende race. Nu gewoon de 3e race je pole verzilveren!
Posts: 7.033
Drive trough for car 3. Dat is voor Max in race 3! Godver!! Zeker een valse start gemaakt.. Kan niet anders.
Posts: 673
Ik vermoed dat Max een drivethrough heeft gekregen voor zijn fout in race 2, aangezien dat incident nog werd onderzocht na race 2 en deze straf al voor de start stond aangekondigd voor 'car 3'.
Buiten de straf om een zo op het oog zeer strakke race van Max. Direct na de star 2 plaatsen verloren, maar dat is niet zo gek op een circuit waar men erg veel kan slipstreamen. Zijn achterstand op nr1 was ongeveer 3 seconden toen hij de pits in ging en ongeveer 35 seconden toen hij weer op de baan kwam. Eind van de race had hij 38 seconden achterstand. Bij elkaar dus (zonder de straf meegerekend) 6 seconden langzamer dan de winnaar en incident vrij. Natuurlijk weet ik dat dit slechts scorebord journalistiek is en dat de race heel anders had kunnen verlopen als hij geen straf had gehad, maar desalniettemin ziet het er erg netjes uit. Zeker ook aangezien Max de op een na snelste raceronde reed een zijn rondetijden vrij constant waren.
Posts: 898
wel nog 2 inhaalacties op het eind! en vd laar ook weer goed. komende week zullen we wel beelden krijgen.
Posts: 632
Ja valse start, en dan een drivethrough.
Jammer.
Senna zoals jij rekent klopt niet, je hebt met mensen voor je te maken die je moet inhalen.
Posts: 8.908
HAHAHHA
Max moet duidelijk nog veel leren over het racen in auto's.
Gisteren in de regen bezweken onder de druk. Vandaag met de omgekeerde grid tot de ontdekking komen dat dicht achter je tegenstander toch voor minder downforce zorgt (iets waar Jos hem duidelijk voor had kunnen behoeden) en rijdt hij daar achter op. Maar ook tot de ontdekking komen dat een valse start niet echt handig is om een race vanaf pole te starten.
Kortom hij doet waarvoor hij naar Florida is gekomen. Veel ervaring opdoen en leren. Max is over het algemeen niet iemand die snel 2x de zelfde fout maakt, dus dat geeft hoop. Maar om nu het gehele boekje door te nemen geeft wel een beetje een smet op het geheel!
Hij is samen met Fuoco en Max dan net even iets meer, de snelste man in het veld en eigenlijk de persoon om te verslaan. Maar wanneer je als coureur hoofdzakelijk jezelf in de weg rijdt, dan maak je het je tegenstanders wel makkelijk.
Maar goed, ervaring meenemen en analyseren en op naar het volgende weekend.
Posts: 151
Als Max snelste tijd traint dan is het een gigantisch talent en als hij een fout maakt dan is het nog maar z'n eerste race.
En dat is ook zo, hij zal best talent hebben maar overdrijf het niet.
Hoeveel talent moet die vrouw op het podium dan wel niet hebben :)
Posts: 8.908
Max wellicht naar de F3 Euroseries bij Prema. Het kampioenschapsteam van 2013 met Marciello! (Autosport)
Hij valt dus overal op en is een gewild coureur. Dat is de reden waarom de line-up van Tech3 voor het WSR reeds ingevuld is.
www.538.nl/gemist/16117/zo-vader-zo-zoon