Ferrari presenteert F14 T online
- Gepubliceerd op 25 jan 2014 14:35
-
59
- Door: Jeroen Jonkers
Naast de aerodynamische veranderingen zijn er ook wat wijzigingen in de livery zichtbaar, zoals een deels zwart gekleurde engine cover. Prominente sponsoring van onder andere Shell, Santander en UPS blijft aanwezig.
Op de overalls van de coureurs prijken de gekozen startnummers. Zo heeft Kimi Räikkönen een zeven op zijn kleding, terwijl er bij Fernando Alonso een veertien op zijn overall staat.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (59)
Login om te reagerenPosts: 1.503
Lijkt veel op die schets van gisteren hè F1today, ouwe bronnen-checkers van me!
Posts: 4.951
Zou nog maar eens goed kijken, totaal andere neus!
Posts: 2.250
Gompie, hij zei het duidelijk vol sarcasme... Het is inderdaad jammer dat F1Today zo'n fout heeft gemaakt.
Posts: 758
Hahaha
Posts: 4.805
Sarcasme, Gompie. Sarcasme.
Posts: 1.503
Daarom zeg ik dat toch ook Gompie...! Als men nu even bronnen van dat plaatje hadden gecheckt wist men wel dat die tekening maar een vaag idee van iemand was!
Posts: 298
Zo ontzettend interessant om eindelijk weer eens uiteenlopende interpretaties te zien; ondanks dat hij flink lelijk is, toch interessant.
Posts: 1.549
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat die neus zo blijft; elk team zal zo veel mogelijk lucht onder de auto willen krijgen en daar is een zo hoog mogelijke neus voor nodig. Daarnaast zijn de laatste jaren de "poten" onder de neus die de voorvleugel vasthouden steeds belangrijker geworden in de aerodynamica, ook dat zullen teams willen behouden.
Scarbsf1 omschreef het als volgt:
- Lage neus, met korte poten richting de vleugel (zoals Ferrari nu heeft) is de simpele goedkope oplossing. Kan eventueel gecombineerd worden met een vanity plate om iets meer lucht onder de auto te krijgen.
- Zo hoog mogelijke neus met "uitsteeksel", waarbij de pootjes richting de vleugel zo lang mogelijk zijn (zoals bijv. McLaren en anderen) is een complexere oplossing om goed te krijgen qua crashveiligheid en is daardoor ook duurder om te maken.
Wat ik vermoed is dat Ferrari dit als presentatie gebruikt, en wellicht de eerste tests mee gaat rijden om daarna toch heel snel naar een hogere neus met aanhangsel te gaan. Misschien dat ze iets bijzonders aan het ontwikkelen zijn en de tegenstanders nog niet te veel hints willen geven. Hetzelfde traject als wat Force India volgt eigenlijk, die hebben ook al aangegeven nog een grote update gepland te hebben.
Posts: 983
@NEOR2
M.b.t. wat jij zegt over de zo hoog mogelijke neus voor betere luchtstroom onder e auto.
Het valt mij op dat de neus voor de vooras bij Ferrari hoger lijkt dan bij de andere auto's tot nu toe. Dat verklaart denk ik ook waarom de neus zo extreem naar beneden duikt vanaf de vooras.
Dat alle teams voor de presentatie nog niet alles laten zien weet ik wel zeker.
Posts: 758
En weer een andere neus. Leuk:-) Dit gaat nog interessant worden.
Posts: 2.250
Ik vind hem afgrijselijk... Maar goed, als hij maar effeciënt is...
Posts: 152
De vormgeving doet me nogal denken aan de zuigmond van een stofzuiger. Die hebben over het algemeen vrij veel downforce dus dat moet wel goedkomen ;-)
Posts: 202
Wat een afschuwelijke neus zeg.
De wagens zien er niet uit dit jaar.
Als je de reactie van de coureurs ziet in het filmpje zegt dat genoeg.
Posts: 2.877
Mooiste Ferrari allertijden, wat een gruwelijk ding, haha:-). Dit is wat we een echte miereneter noemen.
Wel heel mooi dat zwart aan de achterkant.
Posts: 2.277
Wat een neuzen dit jaar zeg..je zou denken dat de FIA wat beter nadenkt voor ze regels schrijven, en ze geleerd hadden van 2012..
Posts: 14
Haha, nu ook nog een olifant neus, maar ik vind hem wel mooier dan de andere hoor.
Posts: 898
nice, mooi filmpje op de Ferrari site, check die achterkant! met een grote schep eronder, ik denk dat die nog weg gaat of wat willen ze verbergen..?
Posts: 130
Inderdaad erg opvallend die achterkant. Het zal ook veel te maken hebben met de gewijzigde luchtstroming aan de voorkant door de lage neus. Ben benieuwd hoe de andere hiermee om zijn gegaan...
Posts: 2.222
Mooiste auto tot nu toe - zegt ie met zijn rode bril op:P -
Posts: 2.323
en weer een nieuwe neus XD 3 autos gezien en alle 3 een andere neus
Posts: 1.092
f14t.ferrari.com/en/#countdown
Posts: 294
Dit wordt een heerlijk F1-seizoen met nog zoveel veranderingen aan auto's. Super, geen pijl op te trekken. Eindelijk een seizoen waar je geen top kan samenstellen.
Posts: 7.033
Tot zover zijn de neuzen van de auto's erg verschillend. Interessant. Wat een mini sidepods trouwens. Lijkt op de Sauber van vorig jaar.
Posts: 9.505
Flikker is op met die reclame over het scherm!
Kan de foto's niet eens normaal meer bekijken.
Posts: 7.033
Check autosport forum. Ferrari F14 T topic. Daar staan mooie grote foto's.
Posts: 4.805
Je zegt dus dat de flikker op is met die reclame over het scherm? Ik begrijp je niet...
Posts: 9.505
Dit is toch wel veruit de lelijkste neus tot nu toe :(
Posts: 2.277
Stofzuiger pff
Posts: 2.195
Wauw, je zou bijna zeggen dat ze een prijs uitdelen voor lelijkste auto van het veld :)
Mja, als hij maar snel is ... Dat zeg ik niet graag bij een Ferrari, maar heb geen keus nu Raikkonen er rijdt.
Posts: 4.951
Ach joh, zo lang als ze maar wereldkampioen worden, als is het in een omgebouwd aardappelkistje :)
Posts: 5.725
Leuk al die verschillende reacties. Ik vind het een mooie auto. Ben zo blij dat die getrapte hoekige neuzen zijn verdwenen. Vind het iets hebben van de Minardi uit 2001.
Posts: 1.668
In één woord: SCHITTEREND!
Posts: 816
Raikkonen's helm vind ik erg mooi!
Posts: 294
O.T. maar wel beetje Ferrari. M. Verstappen rijdt zijn eerste vrije training in Sebring as we speak. lt2.alkamelsystems(...)0-97ae-a77426d664a6 Live Timing
Posts: 673
Dit is geen miereneterneus meer, dit is gewoon een olifant met slurf! Ik vind het wel geniaal dat deze regels eindelijk weer voor veel diversiteit zorgen op aërodynamisch vlak, al had ik dit veel liever op een mooiere manier gezien met andere delen van de bolides. Ik ben zeer benieuwd naar de creatie van Newey, aangezien ook Red Bull meestal toch weer net de andere weg in slaat dan de andere topteams. Verder ben ik zeer benieuwd naar de eerste tests en GP's en het kopieergedrag van de teams wanneer ze vermoeden dat zij zelf niet de beste oplossing hebben!
Posts: 398
Mooie auto, vooral het meer zwart vind ik er goed uitzien. De neus vind ik ook wel mooi hoewel het bijna een ouderwets getrapte versie lijkt te zijn.
Posts: 1.422
Ik snap niet wat iedereen zeurt...dit vind ik de mooiste oplossing van alle tot nu toe gespresenteerde auto's. Blijkbaar is het ook nooit goed.
Posts: 2.496
Als de neus geleidelijk af zou lopen zoals de Mclaren dan was de F14T idd de mooiste. Maar op deze manier dus echt niet. De neus maakt ineens een duik naar beneden en krijgt daardoor een soort schepvorm. Het lijk nog gewoon op die getrapte neus uit 2012 alleen nog extremer.
Posts: 8.908
de tekeningen van gisteren waren 1000x beter dan de werkelijkheid!
Posts: 373
Grappig is dat de motoren wellicht nog beter gaan klinken dan de neuzen van 2014 uitzien. :-D
Posts: 11.132
Als ik die foto zie , dan ga ik al snel denken dat we terug in de tijd gaan.
Die auto en vooral die neus gaat meer lijken op die auto van midden jaren 80.
De mooiste auto vond ik toch wel die van eind jaren 90 en begin 2000
Posts: 2.496
Nou nou, doe mij die Mclaren maar. Die ziet er tenminste lekker aggressief uit.
Die hobbel in de neus van de F14T ziet er niet uit. En de neus is ook heel breed? De meeste teams willen een zo smal mogelijke neus. Of Ferrari denkt iets te hebben gevonden, of ze slaan nu al de plank mis?
Posts: 2.496
Ik zie net dat het fotoalbum weer werkt? Heb een jaar geen foto's bekeken op deze site omdat de juiste foto's niet te vinden waren en er geen logica in zat.
Posts: 866
dit dus...
www.flickr.com/photos/wicho/165829597/
Posts: 898
off topic, max verstappen na de snelste tijd in vt 1 niet slecht......
Posts: 319
Lijkt wel op de kruimeldief van mijn oma... Maargoed, gaat er om dat ze voor het kampioenschap kunnen strijden, al vind ik die dubbele punten in de laatste race zo enorm jammer, dat ik alleen maar kan hopen dat het kampioenschap daarvoor al bepaald is. Met het geluid van de v6 zit het wel snor volgens mij! Forzaaa!
Posts: 3.846
Wat een lelijke neus zeg!
Ik kan me niet voorstellen dat ze dit bij Ferrari ook mooi vinden,maar ja ze moeten aan de regels voldoen en dan krijg je dit.
Ferrari die naar mijn mening de mooiste sportwagens van de wereld bouwen kunnen met de huidige regelgeving er ook niet veel meer van maken.
Zonde,zonde.
Posts: 1.422
Laat de races beginnen, dan is iedereen weer met het racen en de coureurs bezig en zijn de auto's gewoon de auto's.
Posts: 135
Miereneter, olifant.....persoonlijk vind ik dit meer een bloedzuiger... ;-)
Blij idd zoveel diversiteit weer te zien, mooi!!!
Posts: 3.846
''persoonlijk vind ik dit meer een bloedzuiger...''
Kan wel kloppen,de wagen is nl. om Alonso heen gebouwd.
Posts: 8.908
hahahaha DS
Posts: 87
Is het niet bij ferrari dat ze ieder jaar een Design Contest houden?
Ze hadden ze beter hierop losgelaten imo.
Posts: 8.908
We gaan in ieder geval dit jaar het wereldsnelheidsrecord van aardvarkens verbreken. Daarmee worden zij officieel het snelste landdier op aarde!
De dubbele neus van Lotus vind ik al vreemd, die van McLaren vind ik redelijk, maar deze oplossing is in mijn ogen gewoon afzichtelijk. Al was hij verreweg de snelste auto in het veld, je durft je er toch niet in te vertonen?
Posts: 2.303
Sorry Ferrari maar deze neus trekt op niks!
Posts: 13.929
Allemachtig wat een lelijk ding! Vooral die olifantenslurf is spuug- en spuuglelijk!
Ferrari is kennelijk een naam vergeten bij verkiezing: Dombo
Posts: 7.320
Aan allen:
Het is toch juist gaaf dat we eindelijk v die eenheidsworst af zijn?! Eindelijk zie je totaal verschillende filosofiën terug in het aangezicht vd bolide!
Mooi of lelijk is net als vies of lekker; t blijft n smaakkwestie.
De neus springt in t oog; geforceerde knik om de regelementen te halen, zoveel is duidelijk.
Komt bij dat ik niet geloof dat dit het is. Deze neus is hoogswaarschijnlijk slechts t vertrekpunt vd filosofie. De upgrades zullen waarschijnlijk direct in t oog springen.
Maar jongens... Zijn we niet blij? Hoezo lelijk? Wil je terug naar de duckface duikplanken??
Het gaat toch duidelijk een ontzettend interessante kant op?
Eerste jaar dat ik voor Ferrari ben, dat niet wil zeggen dat ik anti andere teams ben maar ik zou zo maar ns kunnen juichen voor een rode Kimi als t n beetje lukt met m..
Ik ben alleen anti RB.. Die wens ik pech toe. Puur voor mn eigen genoegdoening!
Posts: 13.929
Ik ben ook voor Kimi hoor en ik gun Ferrari zeker succes. Verder ben ik ook heel blij met al die verschillende oplossingen voor de neus! Zeker de eerste maanden zullen we een soort 'nose wars' zien, waarbij vanzelf de beste concepten boven komen drijven. Of moet ik zeggen dat vanzelf wel zal blijken welk team het neusje van de zalm heeft bedacht? ;-)
Posts: 2.115
Ik vind het ook een stap in de richting...om de 5 jaar een visuele update van dr auto's is geen slecht plan. Ik ben ook benieuwd waar Red Bull staat.
Kers deed het amper bij hun en nu moet er een ERS systeem wat 160 pk genereerd voor 30 seconden gefabriceerd worden? En ook de uitlaat die op geen mogelijkheid meer gebruikt kan worden om iets te blazen.
Als deze auto net zo betrouwbaar is als de Ferrari's van de afgelopen jaren en met Alo en Rai achter het stuur dan zouden we met Ferrari dik rekening moeten houden.
Posts: 9.887
Die neus is slechts een kleine wijziging vergeleken met het ontwerp van de achterkant.
Kijk hier maar eens voor een technische analyse
www.caranddriverth(...)o-del-ferrari-f14-t
Totaal andere oplossing aan de achterkant dan de wagens die we tot nu toe gezien hebben.
Deze wagen is op geen enkele manier een evolutie van vorig jaar, maar met een compleet nieuwe filosofie gebouwd.
Voor mij is dit de meest interessante wagen die tot nu toe is gepresenteerd