user icon

Magnussen geïnspireerd door debuutseizoen Hamilton

  • Gepubliceerd op 04 dec 2013 10:41
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Het eerste jaar van Lewis Hamilton in de Formule 1 dient als voorbeeld voor Kevin Magnussen, de jonge Deen die in 2014 debuteert bij McLaren. Hamilton ging hem in 2007 voor als debutant bij McLaren en veroverde prompt bijna de wereldtitel in zijn eerste seizoen. "Dat is een bewijs van wat er allemaal mogelijk is, dat is positief. Lewis is een fantastische coureur", aldus Magnussen.

De 21-jarige World Series by Renault-kampioen beantwoordde via Twitter vragen van fans. Magnussen liet tevens weten uit te kijken naar zijn debuut in de Formule 1. "Ik ben zeer opgewonden om bij McLaren, een van de beste teams in de Formule 1, aan de slag te gaan en ik kijk uit naar de samenwerking met Jenson Button. Hij beschikt over een schat aan ervaring en is iemand waar ik veel van kan opsteken, een geweldige teamgenoot voor mij als rookie. Ik voel wel druk, want McLaren is een topteam en ze rekenen op goede resultaten. Maar de opwinding over het deel uitmaken van een renstal met zo'n grote naam en rijke historie overheerst."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • McLaren gaat er weer niet staan komend seizoen. Ik kan het me echt niet voorstellen. Het laatste jaar met Mercedes...dit is echt weer zo\'n tussenseizoen. Tweede Honda seizoen, dan zie ik het wel weer gebeuren. McLaren, tot 2016. Maar, bewijs me het tegendeel maar.

    • + 0
    • 4 dec 2013 - 11:11
    • Kevin

      Posts: 4.955

      Time will tell. Voorspellingen voor volgend seizoen zijn vooralsnog alleen gebasseerd op vermoedens. Vergeet niet dat McLaren nog steeds de mensen, de technologie en het budget heeft om een auto te maken die voorin meedoet.

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 11:21
    • Daar heb je gelijk in Kevin. Maar ik heb steeds zo een voorgevoel dat ze met Martin als teambaas gewoon geen potten gaan breken. Misschien slaat het nergens op maar het komt op mij allemaal wat \'soft & stuurloos\' over.

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 11:26
    • Laatste jaar met Mercedes hoeft niet nadelig te zijn voor 2014, de motoren die Mercedes levert horen volgens de regelementen identiek te zijn aan de Mercedes motoren die aan de overige teams geleverd worden, dus wat dat betreft verwacht ik niets geks.
      Ik geloof ook niet dat McLaren onder het mom van een tussenjaar een compleet seizoen gaat weggooien, dat team heeft ook gewoon een enorme verantwoordelijkheid tegenover sponsors e.d.
      Het feit dat ze dit jaar de plank hebben misgeslagen zegt niet veel over 2014.
      Waar ik wel m\'n twijfels over heb is nog steeds het rijders duo, Dhr. Magnussen ken ik niet aangezien ik totaal geen opstap klasses volg, zal best een talent zijn, maar Button blijft degene die de kar zou moeten trekken en daar heb ik weinig vertrouwen in, ben zelden van hem onder de indruk geweest.
      En net zoals Damon al aangeeft, ook ik vind Whitmarsh de uitstraling van een slappe zoutzak hebben, komt op mij over als de ideale baas voor Jenson!
      Een echte leider en een coureur met de mentaliteit van een Alonso zou daar wonderen verrichten.

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 12:36
  • Kenney

    Posts: 2.214

    In principe kan het, elke rijder start namelijk vrijwel vanaf 0 in het leren kennen van de wagens. Mocht hij een jaar eerder gekomen zijn zou ik nog aangehaald hebben dat Hamilton al duizenden km\'s aan ervaring had toen hij instapte in 2007. Nu heeft geen enkele rijder ervaring met een 2014-auto op de simulator na (waar Magnussen zelf ook al ettelijke uren zal in hebben gespendeerd). Ik geef hem een goede kans op succes.

    • + 0
    • 4 dec 2013 - 11:15
    • BeeDeePee

      Posts: 462

      Kenney, mag ik vragen hoe je erbij komt dat Hamilton 1000en KM ervaring had?

      Hamilton had, voordat seizoen 2007 aanbrak, niet een enkele KM gereden in een Formule 1 auto.

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 13:14
    • Nee, Hamilton is in Melbourne in die wagen gesprongen.. Kom nou, Hamilton testte in 2004 al voor McLaren een paar keren. Hij wist op 30 september in 2006 al dat hij zou rijden voor McLaren en heeft in 2006 nog een hoop keer getest (toen was het nog ongelimiteerd..) Dan is pas het seizoen 2007 aangebroken. Magnussen heeft volgens mij enkel een YDT gedaan.

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 13:59
  • Big_El

    Posts: 2.137

    Hij kan inderdaad beter naar het debuutseizoen van Hamilton bij McLaren verwijzen, dan naar dat van zijn vader (ook bij McLaren)...
    Maar de situatie met beiden is niet te vergelijken... Zijn vader was invaller voor een zieke Hakkinnen, maar wel in een tijd dat er oneindig veel getest werd. En Hamilton had al heel veel simulatiewerk gedaan en was door het team veel uitgebreider voorbereid op een F1 debuut.

    Maar we zullen zien hoe hij zich verhoudt tot Button.

    • + 0
    • 4 dec 2013 - 12:36
    • Zijn vader reed welgeteld één race bij McLaren, als invaller voor Hakkinen, hoe kan je daar dan naar verwijzen?

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 14:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar