user icon

Horner: "We hebben het beste van Vettel nog niet gezien"

  • Gepubliceerd op 28 nov 2013 12:47
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel was dit jaar oppermachtig. Vooral in de tweede seizoenshelft heerste hij op ongekende wijze, met negen zeges op een rij. De Duitser sloot 2013 af met een totaal van dertien overwinningen. Indrukwekkende cijfers, maar volgens Red Bull Racing-teambaas Christian Horner zit er nog meer in het vat.

"Volgens mij beseft Sebastian nog niet wat hij dit jaar allemaal heeft gepresteerd", begint Horner. "Negen keer achter elkaar triomferen, het feit dat hij de enige winnaar is sinds juli is verbluffend. De manier waarop hij zegevierde was ook zo dominant. Hij is volwassener geworden dit seizoen en hij blijft zich verbeteren. We hebben het beste van Vettel nog niet gezien, daar komen we langzaam maar zeker bij in de buurt."

Horner zette ook de overige werknemers van Red Bull Racing in het zonnetje. "We hebben harder en efficiënter gewerkt dan voorheen. We kijken altijd naar onszelf en Adrian Newey heeft geweldig werk geleverd met zijn technische team. Maar alle afdelingen, alle steun en alle onbezongen helden die nooit in beeld komen hebben dat stapje extra gezet waardoor we dit seizoen zo succesvol zijn geweest."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Warlord

    Posts: 2.097

    \"Negen keer achter elkaar triomferen, het feit dat hij de enige winnaar is sinds juli is verbluffend. De manier waarop hij zegevierde was ook zo dominant. \"

    In het begin was hij anders niet zo dominant. Rara, hoe kan dat.

    Wat een gezwets altijd. Wanneer Vettel die 9 overwinningen op rij nou in de eerste helft v/h seizoen had gehaald was veel indrukwekkender geweest. In een auto die weer 6 tienden sneller is dan de rest word het snel minder speciaal. De enige die hij heeft moeten verslaan de afgelopen 9 races is zijn 38-jarige(?), ongemotiveerde teamgenoot.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 13:00
    • \"Wanneer Vettel die 9 overwinningen op rij nou in de eerste helft v/h seizoen had gehaald was veel indrukwekkender geweest.\"

      Dan had jij beweert dat die auto toen ook 6 tienden sneller was geweest..

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 13:08
    • Warlord

      Posts: 2.097

      ??

      Onzin. Iedereen ziet toch dat Webber ook een halve seconde sneller is dan de rest in de kwalificatie?

      Als Vettel in het begin zoveel gewonnen had was het knapper omdat alles dichter bij elkaar lag. Ook qua kwalificatie snelheid was RBR niet de snelste.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 13:15
    • redbull1

      Posts: 929

      @warlord bijna webber is 36 :p maar maakt niet uit

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 14:09
    • ives

      Posts: 1.242

      De sterkte van de combinatie Red Bull/Vettel is dat Vettel zijn snelhuid uit de trage bochten haalt en Webber die van hem uit de snelle bochten. Tot over enkele jaren was Webber absurd snel met zijn auto op circuits zoals Silverstone. Met de Pirelli\'s is dat veranderd, omdat je daar gecontroleerd mee moet omgaan. Daar haalt Vettel zijn eerste grote verschil.

      Tweede is dat de Red Bull nog steeds het principe van de Blown Diffuser hanteert. In de eerste helft van het jaar hadden ze die nog niet op orde en kon Webber best in de buurt blijven van Vettel. Vanaf hun uitlaatgassen terug op orde waren, was er weer geen houden aan Vettel.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 14:53
    • Webber is dit jaar geen moment in de buurt van Vettel gekomen. De enige race waar hij iets aan Vettel kon doen, was Maleisië. In alle andere races was Vettel gemakkelijk sneller.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 18:42
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Vettel is geen andere coureur dan het begin van het seizoen en toen was ie niet dominant. De RB9 is gewoon zo enorm veel beter dan de rest geworden dat er geen concurrent in de buurt kon komen.
      Webber was in de kwalificatie vaak redelijk gelijkwaardig, maar zakt in de race gewoon weg en waarom dat is, dat heeft Warlord al haarfijn uitgelegd...

      Sluit me verder ook bij hem aan.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 19:15
    • sloggerke

      Posts: 646

      @Ives: Goede comment!!! Een van de beste die ik hier de laatste maanden las. Zo is het! Ik herinner me zijn gejank nog op de Pirelli\'s. Tot ze de banden van vorig jaar terug van stal gingen halen.
      En dit Blown diffuser werkt inderdaad in combinatie met het gaspedaal. Webber heeft dat nooit onder de knie gekregen omdat hij een snelle-bochten-man is, Vettel is het omgekeerde.

      • + 0
      • 29 nov 2013 - 07:40
  • Maart5469

    Posts: 130

    Daar ben ik ook bang voor. Zeker zolang Adrian Newey de RedBull auto\'s blijft ontwerpen.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 13:01
  • Op deze berichten heb ik na altijd dat zelfde gezever maar één ding meer te zeggen:

    \"De beste rijder zit meestal in de beste wagen.\"

    Dat was zo bij Alonso, Schumacher, Prost, Senna,...

    De laatste titel die echt op de rijder aankwam volgens mij is 2008 waar Massa en Hamilton beide een wagen hadden met sterktes en zwaktes maar over de grote lijn waren die even goed.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 13:41
    • En dat maakte 2008 zo spannend! Niks nep inhalen... echt inhalen. En! Battle tot aan het einde....

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 16:49
    • Het was een mooi jaar inderdaad, maar Hamilton had in mijn ogen Glock mogen bedanken. Want hij was toch diegene die opzij ging voor Hamilton. Glock heeft geluk gehad dat hij levend het land uit is gekomen. Want na de race is hij met veel politie begeleiding snel vertrokken.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 19:47
  • louc_

    Posts: 2.293

    Nog meer titels en records, ik zie ze graag komen.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 13:55
    • Dat wil je serieus zien? Een saaie f1 seizoen? Bah bah ik heb me nog nooit zo erg verveelt met f1.... bij t begin was t nog leuk...

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 16:51
    • louc_

      Posts: 2.293

      Ja Jermaine hoe meer hoe liever. zegt een fan!

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 16:56
  • groep1B

    Posts: 170

    Hoezo? Heeft hij een nieuwe Playstation 4 gekocht dan.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 14:00
  • Blablablabla slijm slijm slijm... ugh

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 16:47
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Ja, het heeft helaas wel een behoorlijk hoog \'kots\' gehalte... En ik denk eerlijk gezegd juist dat de kans zeer klein is dat Vettel dit kunstje zal herhalen. Het gebeurd ook niet elk jaar dat een auto zó dominant is.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 19:18
  • Ik denk eerlijk gezegd dat Vettel nog in een stijgende lijn zit. Los van het feit dat hij de beste auto heeft, laat hij toch mooie dingen zien. Het is natuurlijk voor de kijker saai, dat is duidelijk. Maar ik kan er niet omheen, hij maakte dit jaar de minste fouten van alle rijders. Ik ben benieuwt wat hij kan als komend jaar de turbomotoren komen, want dat is een andere manier van rijden. Daar waar het sterke punt van Vettel ligt kan komend jaar opeens zomaar weg zijn met deze motoren.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 19:51

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.443
  • Podiums 116
  • Grand Prix 255
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit