Webber sluit Formule 1-carrière af met podium
- Gepubliceerd op 24 nov 2013 19:19
-
12
- Door: Jeroen Jonkers
Webber was tevreden over zijn laatste race als Formule 1-coureur: Ik heb ontzettend genoten van de laatste paar rondjes. Dit is een mooie manier om mijn Formule 1-carrière te beëindigen."
Ik wil daarnaast graag mijn collegas en concurrenten van de afgelopen jaren bedanken. Sebastian, Fernando, Lewis, Nico, allemaal bedankt, aldus Webber.
Webber had ook positieve woorden over voor zijn thuisland: Ik wil graag iedereen bedanken in Australië, zonder hen had ik hier namelijk nu niet gestaan. Ik heb veel steun gehad van bepaalde mensen. Ik heb zin om de Formule 1 te gaan volgen met deze mensen.
Voor volgend jaar maakt Webber de overstap naar het World Endurance Championship, waarin hij gaat rijden voor het fabrieksteam van Porsche. Zijn plek bij Red Bull Racing wordt overgenomen door zijn landgenoot Daniel Ricciardo.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Visa Cash App RB
- Punten 1.061
- Podiums 24
- Grand Prix 188
- Land AU
- Geb. datum 1 jul 1989 (36)
- Geb. plaats Perth, AU
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,75 m
190.930 reacties op Visa Cash App RB
24 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniel Ricciardo
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.756 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 5.397
Mooie laatste race van hem. Mooi gebaar van Vettel ook op het podium om de interviewster eerst Webber aan het woord te laten.
Posts: 2.368
Well done Markie-boy!
Posts: 2.852
Hij heeft vandaag echt prima gereden! Helaas heeft hij dat niet het hele seizoen kunnen laten zien.
Ik vind het overigens wel jammer dat hij weg gaat. Wel verstandig met het zicht op zijn leeftijd, wellicht was hij nu niet meer zo top als in zijn beste dagen. Ik ga hem echter wel missen. Een echte persoonlijkheid, die volgens mij ook veel voor de sport betekende naast de baan.
Fantastisch overigens dat hij zijn helm afnam in de outlap, heel apart om te zien. Zou hij nog een reprimande krijgen? ;)
Mark, je was een genot om er op de baan bij te hebben!
Posts: 17.675
@Stri
Ik denk 5 plaatsen straf op de grid volgende gp!
oh wacht...
Posts: 2.496
Ach met al die pech had hij er zo 50+ punten bijgehad en denk ik wel 2e gestaan bij de coureurs. Ik vind dat Webber een prima seizoen gereden heeft voor zijn leeftijd, minder gemotiveerd en met zo\'n teamgenoot die juist tot op het bot gemotiveerd is.
Posts: 2.847
Ik ga Mark meer missen dan ik dacht!
Uitgesproken, hard & fair gentle racer.
Geen kampioen misschien maar alles eruit gehaald wat erin zat.
Ik ga hem zeker verder volgen! (nu ik echt de kans heb fan van hem te zijn ;) )
Posts: 349
Ik zie dit ook als een mooie gelegenheid om Mark te volgen naar het WEC, en die raceklasse ook actief te volgen.
Tuurlijk de 24h van Le Mans stond altijd wel vast op mijn kalender, maar nu ook nog Porsche zijn rentree maakt wordt het definitief tijd om de WEC wat meer aandacht te geven.
Posts: 2.496
Ben het helemaal met jullie eens. Webber is geen F1 legende, maar het talent dat hij heeft gebundeld met zijn karakter maken dat meer dan goed en een gemis op de grid.
Gelukkig kunnen we hem nog bewonderen in de WEC. En ik durf bijna te stellen dat hij meteen op het podium staat bij de aankomende Le Mans. Hij gaat zeker nog mooie dingen laten zien.
Posts: 4.951
Is en blijft een held van mij. Ben zéér benieuwd hoe hij Porsche aan een hele reeks schitterende overwinningen gaat helpen!
Posts: 14
Goeie laatste race.ik ga hem missen in de F1
Posts: 2.418
In een ideale wereld had hij deze race gewonnen en zou ook Massa op het podium hebben gestaan, maar helaas mocht het niet zo zijn. Toch leuk om hem nog even daarboven te zien, zijn uitloopronde was geweldig en zijn enthousiasme op het podium ook.
Daarnaast wil ik niet emotioneel gaan doen, maar op BBC lieten ze in de preshow nog wat beelden zien van Mark Webber. Een mooi filmpje, vooral toen ze zijn reactie lieten horen na zijn eerste overwinning op de Nurburgring in 2009. Zijn emotie op dat moment was prachtig, het was geweldig om dat weer eens terug te horen. Ik denk dat maar weinigen hem het succes dat hij in F1 heeft behaald niet gunnen.
Posts: 17.675
Misschien in jouw ideale wereld, in de mijne had Felipe de race gewonnen! Met Webje als 2e, Alonso 3e, alle 3 na het vallen van de vlag donuts draaien op het rechte stuk tot werkelijk alle banden geklapt zijn :-)