user icon

Webber sluit Formule 1-carrière af met podium

  • Gepubliceerd op 24 nov 2013 19:19
  • comments 12
  • Door: Jeroen Jonkers
Mark Webber heeft zijn Formule 1-carrière met een nette tweede plaats beëindigd. Voor de laatste keer nam Webber plaats op het podium, ditmaal met een Australische vlag om zijn nek geknoopt.

Webber was tevreden over zijn laatste race als Formule 1-coureur: “Ik heb ontzettend genoten van de laatste paar rondjes. Dit is een mooie manier om mijn Formule 1-carrière te beëindigen."

“Ik wil daarnaast graag mijn collega’s en concurrenten van de afgelopen jaren bedanken. Sebastian, Fernando, Lewis, Nico, allemaal bedankt”, aldus Webber.

Webber had ook positieve woorden over voor zijn thuisland: “Ik wil graag iedereen bedanken in Australië, zonder hen had ik hier namelijk nu niet gestaan. Ik heb veel steun gehad van bepaalde mensen. Ik heb zin om de Formule 1 te gaan volgen met deze mensen.”

Voor volgend jaar maakt Webber de overstap naar het World Endurance Championship, waarin hij gaat rijden voor het fabrieksteam van Porsche. Zijn plek bij Red Bull Racing wordt overgenomen door zijn landgenoot Daniel Ricciardo.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.928

    Mooie laatste race van hem. Mooi gebaar van Vettel ook op het podium om de interviewster eerst Webber aan het woord te laten.

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 19:29
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Well done Markie-boy!

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 19:41
  • Stri

    Posts: 2.384

    Hij heeft vandaag echt prima gereden! Helaas heeft hij dat niet het hele seizoen kunnen laten zien.

    Ik vind het overigens wel jammer dat hij weg gaat. Wel verstandig met het zicht op zijn leeftijd, wellicht was hij nu niet meer zo top als in zijn beste dagen. Ik ga hem echter wel missen. Een echte persoonlijkheid, die volgens mij ook veel voor de sport betekende naast de baan.

    Fantastisch overigens dat hij zijn helm afnam in de outlap, heel apart om te zien. Zou hij nog een reprimande krijgen? ;)

    Mark, je was een genot om er op de baan bij te hebben!

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 19:45
    • @Stri

      Ik denk 5 plaatsen straf op de grid volgende gp!
      oh wacht...

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 19:49
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Ach met al die pech had hij er zo 50+ punten bijgehad en denk ik wel 2e gestaan bij de coureurs. Ik vind dat Webber een prima seizoen gereden heeft voor zijn leeftijd, minder gemotiveerd en met zo\'n teamgenoot die juist tot op het bot gemotiveerd is.

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 20:00
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    Ik ga Mark meer missen dan ik dacht!

    Uitgesproken, hard & fair gentle racer.
    Geen kampioen misschien maar alles eruit gehaald wat erin zat.

    Ik ga hem zeker verder volgen! (nu ik echt de kans heb fan van hem te zijn ;) )

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 19:56
    • Tomos F1

      Posts: 349

      Ik zie dit ook als een mooie gelegenheid om Mark te volgen naar het WEC, en die raceklasse ook actief te volgen.
      Tuurlijk de 24h van Le Mans stond altijd wel vast op mijn kalender, maar nu ook nog Porsche zijn rentree maakt wordt het definitief tijd om de WEC wat meer aandacht te geven.

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 20:50
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Ben het helemaal met jullie eens. Webber is geen F1 legende, maar het talent dat hij heeft gebundeld met zijn karakter maken dat meer dan goed en een gemis op de grid.

      Gelukkig kunnen we hem nog bewonderen in de WEC. En ik durf bijna te stellen dat hij meteen op het podium staat bij de aankomende Le Mans. Hij gaat zeker nog mooie dingen laten zien.

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 21:11
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Is en blijft een held van mij. Ben zéér benieuwd hoe hij Porsche aan een hele reeks schitterende overwinningen gaat helpen!

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 21:20
  • NI€OLA$

    Posts: 14

    Goeie laatste race.ik ga hem missen in de F1

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 21:45
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    In een ideale wereld had hij deze race gewonnen en zou ook Massa op het podium hebben gestaan, maar helaas mocht het niet zo zijn. Toch leuk om hem nog even daarboven te zien, zijn uitloopronde was geweldig en zijn enthousiasme op het podium ook.

    Daarnaast wil ik niet emotioneel gaan doen, maar op BBC lieten ze in de preshow nog wat beelden zien van Mark Webber. Een mooi filmpje, vooral toen ze zijn reactie lieten horen na zijn eerste overwinning op de Nurburgring in 2009. Zijn emotie op dat moment was prachtig, het was geweldig om dat weer eens terug te horen. Ik denk dat maar weinigen hem het succes dat hij in F1 heeft behaald niet gunnen.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 07:36
    • Misschien in jouw ideale wereld, in de mijne had Felipe de race gewonnen! Met Webje als 2e, Alonso 3e, alle 3 na het vallen van de vlag donuts draaien op het rechte stuk tot werkelijk alle banden geklapt zijn :-)

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 08:58

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 917
  • Podiums 23
  • Grand Prix 125
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park