user icon

Ferrari ontkent gesigneerd voorcontract met Hulkenberg voor 2015

  • Gepubliceerd op 24 nov 2013 16:25
  • comments 20
  • Door: Danny Sosef
Ferrari heeft ontkend dat het team een voorcontract heeft getekend met Nico Hulkenberg om vanaf 2015 voor het Italiaanse team te rijden.

De Duitser heeft voor 2014 nog geen stoeltje gevonden, ondanks dat hij dichtbij een contract met Ferrari kwam voor het volgende seizoen. Uiteindelijk koos Ferrari ervoor om niet Hulkenberg maar Kimi Raikkonen terug te halen.

Nico Hulkenberg reageerde in Die Welt: "Ik was erg teleurgesteld. Wie van ons coureurs droomt er niet van om voor Ferrari te racen? De mogelijkheid was er absoluut, maar de onderhandelingen kwamen plots tot een halt. We hoorden niets meer van Ferrari waarna de kans relatief snel verdwenen was. De deur lijkt nu gesloten, maar of dat voor altijd is zal de toekomst moeten uitwijzen."

Volgens de laatste geruchten in de paddock van Interlagos zou de Duitser nog steeds in beeld zijn bij Ferrari. Er wordt zelfs gesproken over een getekend voorcontract voor 2015, als Alonso de overstap maakt naar McLaren die met Honda-motoren gaan rijden.

Ferrari-teambaas Stefano Domenicali ontkent echter het voorcontract: "Nico is een erg groot talent maar er zijn geen overeenkomsten getekend tussen hem en ons."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Perez en Hulkenberg naar Force India..Maldonado naar Lotus

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 16:29
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Is dit een voorspelling van je, of heb je het net ergens gehoord?

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 16:36
    • De pundits...Sutil zou naar Sauber gaan

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 16:46
  • F1joris

    Posts: 398

    Exit Fernando, gisteren heeft hij me overigens wel verbaasd hij kwalificeerde zich deze keer als een vochtige krant, meestal als een natte. Kimi en Nico ik geloof er meteen in dat ik mindere hekel aan dat team ga krijgen in 2015!

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 16:55
    • Eens misschien dat ik dan een keer een vrolijk gevoel aan over hou als Hulkenberg wint in een Ferrari. Dat achterlijke gedoe altijd bij Ferrari dat zonder hun er geen F1 is en dat ze vooraan moeten rijden. Als het goed is is alles hosanna gaat het kut dan is de F1 ziek en moet er wat veranderen. Een walgelijk team is het. Arrogant en zelfingenomen. De laatste jaren net niet doet me erg deugt :D

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 08:02
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Ondertussen kwamen beide Red Bulls zojuist stuiterend de pits in. Volstrekt abnormaal!
    Ik zeg: die wagens zijn illegaal!

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 18:11
    • Dimensie

      Posts: 616

      Klopt er zitten geen ruitenwissers op of binnenspiegel!
      Op de rdw site staat apk verlopen sinds 2010.

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 18:48
    • Kenney

      Posts: 2.214

      Knap dat jij meer ziet van op je zetel dan een professionele organisatie als FIA die de auto doorlicht...

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 19:04
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Ja, vind ik zelf ook wel! ;-)

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 19:14
    • Als je gewoon goed kijkt zie je dat er voor hun pitbox een hobbel in het asfalt zit waar ze flink last van hadden. Geen enkele andere reden voor het gestuiter. Mag je mij uitleggen wat er trouwens illegaal aan is als je auto stuitert voor je pitsstop?

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 08:05
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    McLaren DAT met Honda-motoren gaat rijdern.

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 19:33
  • James

    Posts: 1.652

    Lijkt wel alsof de halve grid een voorcontract heeft met Ferrari, wat een gezever.

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 19:52
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Heb jij dan geen voorcontract? ;-)

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 20:16
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Zelfs \'hij wiens naam niet genoemd mag worden\' heeft een voorcontract.....toch?

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 21:19
  • Gompie

    Posts: 4.951

    \"Wie van ons coureurs droomt er niet van om voor Ferrari te racen?\" Inderdaad, het enige échte F1-team, de rest is veldvulling.....

    • + 0
    • 24 nov 2013 - 21:17
    • Jammer dat de veldvulling het beter voor elkaar heeft dan het enige echte F1 team ;)

      • + 0
      • 25 nov 2013 - 08:07
  • Ik snap bovenstaande kritiek van de Ferrari haters niet.
    Als je voor Caterham rijdt is een plekje in de middenmoot het doel en als alles een keer meezit een puntje of 2.
    Wanneer je voor Sauber of Force India rijdt is punten het doel en als het FF kan een keer meezit een podium.
    Maar als je Mercedes bent, McLaren of Ferrari, dan moeten overwinningen je doel zijn, meestrijden voor de titels. Ferrari - inderdaad het team dat er sinds het begin bij is, het team met een enorme staat van dienste en geschiedenis - heeft die ambitie misschien nog wel meer dan bijvoorbeeld Mercedes dat, laten we eerlijk zijn, nog maar net komt kijken.
    Voor de olympische gedachte - meedoen is belangrijker dan winnen - ben je in de F1 echt aan het verkeerde adres.

    • + 0
    • 25 nov 2013 - 09:11
  • vissoeddha

    Posts: 45

    Laten we het silly season 2014 alvast starten

    • + 0