user icon

Sutil veegt vloer aan met Maldonado na aanrijding

  • Gepubliceerd op 18 nov 2013 12:17
  • comments 22
  • Door: Rob Veenstra
Voor Force India-coureur Adrian Sutil viel al in openingsronde van de Amerikaanse Grand Prix het doek. Williams-rijder Pastor Maldonado kegelde de Duitser op het rechte stuk richting bocht 12 van het circuit van Austin tegen de vangrails. Sutil had na afloop dan ook geen goed woord over voor zijn collega.

Aan Autosport deelde hij mede: "Op een lang recht stuk met ruimte links en rechts krijg ik opeens een tik van links, waardoor ik de controle over de auto verlies. Het was schokkend. Je kan gewoon niet geloven dat zoiets kan gebeuren. Er was geen enkele reden om zo dicht naast me te rijden. Ik hield gewoon mijn lijn en deed niets raars. Ik ging rechtdoor en liet aan beide kanten ruimte voor anderen. Ik snap niet dat iemand me dan aanrijdt."

"Bij Pastor moet je uit veiligheid misschien maar twee autolengtes uit zijn buurt blijven. Het had heel anders af kunnen lopen. We gingen 300 kilometer per uur, met een touché op mijn achterwiel. Ik had over de kop kunnen vliegen. Achter ons reden nog vijf, zes wagens. Ik wil graag levend uit mijn bolide stappen. Je moet als coureur ook af en toe je hoofd gebruiken."

"Als je bij Maldonado in de buurt komt, remt hij vijftig meter later dan wie dan ook en gaat hij over de limiet. Het is gevaarlijk om met sommige coureurs te strijden. Meerdere rijders hebben aanvaringen met Pastor gehad. Hij moet eens leren om zijn verlies te nemen. Praten heeft geen zin meer. Ik heb het eerder geprobeerd, maar hij waant zich op een andere planeet."

Maldonado was zich van geen kwaad bewust. "Het was vreemd. Ik verwachtte geen contact met Sutil. We reden naast elkaar en ik verloor een beetje terrein, omdat hij sneller was. Hij dacht zeker dat hij al helemaal voorbij was of hij zag me niet, maar hij raakte mijn voorvleugel. Ik heb niets tegen Adrian en soms is het lastig waar te nemen wanneer je naast een andere auto rijdt. Het is mij ook wel eens overkomen, het is niets belangrijks."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.051

    Weg met allebei!!!

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 12:23
  • Maldonado moet toch beter weten als hij in duel gaat met Sutil; voor hij het weet heeft hij een wijnglas in z\'n nek.

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 12:29
    • Je kunt ook zeggen dat Sutil beter moet weten; voor hij het weet rijdt Maldonado hem de vangrails in!

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 12:37
    • Zolang ze in de wagen zitten zet ik mijn geld op Maldonado.
      Zijn ze in een nachtclub dan denk ik dat Pastor moet gaan uitkijken.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 15:17
  • MichaelF1

    Posts: 158

    Zag een interview met Sutil op SkySports waarbij hij inderdaad opperde om een safety zone rond maldonado in te stellen.
    Hij heeft groot gelijk, wat een idioot.

    Offtopic: wat een gebrabbel weer van Ronald van Dam, race was live op Veronica, en die gast heeft continue de behoefte om alles maar te blijven uitleggen.. alsof de kijker niet weet wat DRS is, of wat de functie is van Monisha K.

    Ben weer snel geswapt naar een crappy Skysports Livestream :)

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 12:36
    • General

      Posts: 729

      Van Dam die telkens dwars door Albers heen praat... hem onderbreekt en vervolgens niet meer in de gelegeheid brengt om het verhaal af te maken... bah bah bah... want heb ik me ongelofelijk zitten irriteren aan het commentaar.
      Sweet old memories van Olav en consorten!

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 12:58
    • Kevin

      Posts: 4.955

      Bij Van Dam irriteer ik me werkelijk continu. Had op een gegeven moment het commentaar maar gewoon uitgezet. Domste opmerking was toen Sutil crashte met Maldonado en hij bij de slow motion-beelden zei dat die toch niet zo heel hard tegen de vangrail klapte.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 13:04
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Het is dat de samenvatting op de BBC te laat was, anders had ik idd ook gestopt met de live beelden en op die samenvatting gewacht. Nu maar gewoon het commentaar genegeerd.

      En al die mensen die klaagden over Olav die coureurs door elkaar haalde: die bleef in ieder geval binnen het team. Deze commentatoren halen zelfs coureurs van verschillende teams door elkaar als ze in de auto zitten...

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 13:05
    • Altijd maar zijn feitjes, alsof hij moet bewijzen dat hij al jarenlang in de f1 zou hebben gezeten/in geïnteresseerd zou zijn.

      Behoorlijk irritant, alleen de ex coureurs als commentators zou me beter bevallen..gaat hij Albers de les lezen terwijl hij zelf f1 gereden heeft..

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 13:08
    • MichaelF1

      Posts: 158

      trouwens zeer slecht van een betaal zender om geen voor of na beschouwing te maken. (sport 1)
      Snap niet dat er nog iemand betaald voor die rommel.
      er zijn genoeg manieren om de race gratis live te kijken waarbij een goeie voor en nabeschouwing zit met zeer deskundig commentaar.

      Overigens tot 2 keer toe een teamradio gemist doordat Veroinca plots een reclame er doorheen gooide.
      Mol/RTL kwam hier na de reclame op terug, maar van Dam had daar maling aan.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 13:10
    • ConkersF1

      Posts: 603

      Allemaal waar, maar waar ik me toch het meeste aan erger is het feit dat Albers ALTIJD Engelse termen moet gebruiken voor woorden die we ook in het Nederlands hebben. Waarom zeg je: Er hebben waarschijnlijk klasses gereden met banden van een andere brand. Gast, dat heet hier een merk. En zo gaat dat ook met speed etc. Daar heb ik me bij hem altijd aan geërgerd en gisteren weer.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 13:14
    • Omdat er op sport1 geen reclame is.

      De reden waarom ik betaal voor sport1 is omdat ik geen kwalificatie/race wil missen, en graag beeld met meer dan 1 pixel bekijk.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 13:15
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      @ MIChAELF1: Snap niet dat er nog iemand BETAALT voor die rommel.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 13:19
    • ronniet

      Posts: 186

      Die van Dam is inderdaad om te janken. Zou hij nou echt nooit de commentaren op sites als deze lezen?
      Ik miste overigens wel het verhaal over Alonso en zijn verjaardags wens. Die komt ook elke race wel voorbij.

      Sport 1 gaat er bij mij uit in ieder geval. Slecht commentaar en een waardeloze uitzending met alleen maar herhalingen zonden fatsoenlijke voorbeschouwing.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 14:28
    • Ik heb alleen de eerste races gekeken via Sport1 (via de webstream van Sport1 zelf) maar ik heb me toen zo kapot zitten ergeren aan dat slechte commentaar dat ik maar weer kijk naar een skysport stream. Dan maar wat minder mooi beeld. Het is niet allee het commentaar maar bij een boardradio praten ze er gewoon doorheen, als na de race de coureurs voor de podiumceremonie met elkaar praten moet er doorheen gelult worden. Ik ga voor een dergelijk slecht product niet betalen.

      Als je bij Sport1 nou het geluid van skysport kon krijgen zou ik er nog wel voor willen betalen, nu niet.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 15:00
    • @ DISTORTION: Dan zet je toch je televisie aan op Sport 1 met het geluid uit en van je PC zet je gewoon de speakers aan met geluid van de Sky Stream?

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 17:32
    • ConkersF1,

      hahaha, daar irriteer ik me ook altijd zo aan ja, alsof Albers met die Engelse benamingen te gebruiken voor de meest simpele woorden extra populair wil overkomen ofzo. Robert Doornbos doet dat trouwens ook heel vaak.

      @Big_El,
      Mol maakte inderdaad wel eens een fout en haalde rijders van hetzelfde team door elkaar, maar coureurs van compleet verschillende teams? Schokkend gewoon.
      Ik hoop ergens nog steeds dat Mol weer terugkeert als commentator.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 17:40
    • Trulla

      Posts: 1.423

      Webbergaatvolgendjaarlangeafstandracesrijdenvoorporsche is van Dam\'s stopwoord. Ik irriteer me ook aan kwalbers die nu al een keer of 10 dezelfde zelfverzonnen anekdote over Kimi\'s salaris verteld (die met centen per punt, waar dat Lotus zogenaamd misgerekend heeft ivm met veranderde puntentelling, wat uiteraard niet waar is, puntentelling is immers al in 2010 veranderd, maar fantast Christinazaal vertelt iedere keer trots zijn onzinverhaaltje). Doornbos is overigens even irritant, nog meer cliché\'s, zelfverzonnen anekdotes en omgedraaide gezegdes en spreekwoorden. Je kent het wel, \'asfalt, F1\'s zwarte goud\' etc etc.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 23:34
    • ik ben na 1 race sport1 al afgehaakt.. ik doe het wel met BBC, en als die het niet uitzenden dan RTL DE; die doen het netjes, ook al zijn ze duidelijk op de hand van hun racende landgenoten. Komt m\'n \"middelbare school Duits\" toch weer van pas.

      • + 0
      • 20 nov 2013 - 06:01
  • Senna014

    Posts: 187

    Door omstandigheden heb ik pas vanmorgen de race terug kunnen kijken en ik had daarbij de keuze voor de Veronica uitzending en de BBC samenvatting. Toch maar eens uit nieuwsgierigheid voor Veronica gekozen na de BBC voorbeschouwing wel te hebben gekeken. Op het moment dat Van Dam vol vertrouwen stelde dat Ayrton Senna, ja echt!! Ayrton Senna vorig jaar nog als 10e startte in de race ben ik alweer overgestapt naar de samenvatting van BBC. Ik vraag mij bij zulke opmerkingen werkelijk af hoe je zelf zulke grote fouten over het hoofd kunt zien wanneer je ze uitspreekt. Het verschil in klank van Ayrton en Bruno lijkt mij toch behoorlijk groot?!?!

    • + 0
    • 20 nov 2013 - 18:02

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land VE
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, VE
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar