user icon

Chilton opgelucht na afhaken van concurrent Magnussen

  • Gepubliceerd op 15 nov 2013 20:25
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Max Chilton staat sterker in zijn schoenen voor een langer verblijf bij Marussia nu zijn belangrijkste concurrent Kevin Magnussen een contract bij McLaren heeft getekend. De Brit gelooft nu nog meer in verlenging van zijn Formule 1-loopbaan bij de Russische renstal.

Chilton: "Er zijn meer coureurs dan er stoeltjes beschikbaar zijn, maar ik voel dat ik me in een goede uitgangspositie bevind. Zeker nu Kevin naar McLaren gaat heb ik meer vertrouwen in een nieuwe verbintenis. Ik had sowieso het gevoel dat hij bij McLaren een kans zou krijgen. Ik hoorde dat hij alleen gesproken heeft met Marussia over een stoeltje, niet al te serieus, dus ik maakte me niet echt zorgen."

"De contracten zijn opgesteld, alleen de handtekeningen van het team en van mij ontbreken nog. Ik ga graag door bij Marussia. Ze willen me behouden en de voortekenen voor de auto voor volgend seizoen zien er goed uit. Ik ga niet zeggen dat het honderd procent zeker is dat ik ook volgend jaar voor Marussia race. Dat zou raar zijn, aangezien er coureurs rondlopen met meer budget. Maar ik heb vertrouwen."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Marussia zou ook wel gek zijn om Chilton de laan uit te schoppen.
    Dit is een ster in wording en heeft overigens ook al een jaar meer F1 ervaring als Magnussen.
    Ik ben ook opgelucht.

    • + 0
    • 15 nov 2013 - 20:40
    • Proest! :-)

      • + 0
      • 15 nov 2013 - 21:07
    • Inderdaad, ik ben ook blij dat Chilton waarschijnlijk voor de F1 behouden blijft.
      Een diamant die nog ietwat moet worden gepolijst alvorens hij tot de categorie Vettel/Hamilton gerekend mag worden. Belachelijk dat zulke rijders geld moeten meebrengen trouwens!

      • + 0
      • 16 nov 2013 - 09:05
    • het stikt van de ruwe diamanten in de F1... nu nog een dozijn polijsters en we komen er wel!

      • + 0
      • 16 nov 2013 - 10:39
  • \"Ik ga niet zeggen dat het honderd procent zeker is dat ik ook volgend jaar voor Marussia race. Dat zou raar zijn, aangezien er coureurs rondlopen die zoveel meer talent hebben dan ik.\"

    • + 0
    • 15 nov 2013 - 21:05
  • Rodolfo is er ook nog max!

    • + 0
    • 15 nov 2013 - 21:31
    • masf1

      Posts: 7.047

      vdg misschien ook nog wel

      • + 0
      • 15 nov 2013 - 21:38
    • Probleem is dat gonzalez pdvsa geld meeneemt, en giedo niet.

      • + 0
      • 15 nov 2013 - 21:40
    • masf1

      Posts: 7.047

      die gonzales krijgt geen zitje

      • + 0
      • 15 nov 2013 - 21:43
    • Waarom is Chilton dan nog niet bevestigd?:)

      • + 0
      • 15 nov 2013 - 21:44
    • masf1

      Posts: 7.047

      omdat ze niet echt overtuigd zijn

      • + 0
      • 15 nov 2013 - 21:46
    • Dat had ik ook begrepen, maar zolang ze dezelfde kwaliteit(En dat is niet lastig) met meer geld kunnen binnenhalen is het niet zo moeilijk rekenen voor Marussia.

      • + 0
      • 15 nov 2013 - 21:49
    • masf1

      Posts: 7.047

      blijkbaar zijn er nog een aantal met poen,anders hadden ze wel getekend

      • + 0
      • 15 nov 2013 - 21:50
  • Nou, wees er blij mee zou ik zeggen... NOT. Je (tot voor kort) directe concurrent heeft een contract getekend bij McLaren en jij (Chilton) blijft bij Marussia.

    En misschien zelfs dat nog niet eens ware het niet dat papa zich ingekocht heeft in het team, maar ik wou niet al te lullig doen:P !He verrek, doe ik het alsnog...)

    Wat kan F1 toch een @#$%^&*( sport zijn wat dat betreft.........

    UGH

    • + 0
    • 16 nov 2013 - 01:59
  • Maart5469

    Posts: 130

    Het is de F1 Max en er zijn een hoop kapers op de kust. Na een jaar moet je toch weten dat in deze raceklasse niets zeker is. Zodra je een stoeltje bemachtigt beginnen ze al aan de poten te zagen...

    • + 0
    • 16 nov 2013 - 11:28

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 103
  • Podiums 0
  • Grand Prix 101
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar