user icon

'Nick Heidfeld mogelijk DTM-coureur voor BMW in 2012'

  • Gepubliceerd op 03 dec 2010 14:37
  • comments 7
  • Door: Robin Smeets
Nick Heidfeld wordt genoemd als kandidaat voor BMW in de DTM. Het Duitse automerk zal in 2012 terugkeren naar de Deutsche Toerwagen Masters en zal naar alle waarschijnlijkheid zes auto's inzetten. Heidfeld reed eerder in de Formule 1 al voor BMW.

BMW-motorsportbaas Mario Theissen verklaarde eerder dat de eerste auto in mei 2011 klaar zal zijn en dat er in juni een eerste shakedown kan worden verricht. De aanstelling van coureurs is van later belang, maar de huidige WTCC-coureurs van BMW, Andy Priaulx en Augusto Farfus, worden ook genoemd als mogelijke kandidaten. "Ik zou graag in de DTM willen rijden", verklaarde Priaulx al tegen Autobild motorsport.

Verder zou ook Nick Heidfeld een serieuze kandidaat zijn voor een DTM-stoeltje bij BMW in 2012. De Duitser zit waarschijnlijk voor 2011 zonder zitje in de Formule 1, maar heeft eerder al voor BMW Williams, BMW en BMW Sauber gereden. "Ik wil graag in de Formule 1 blijven rijden, maar een langdurig contract met BMW in de DTM is ook zeker een optie", verklaarde Heidfeld al.

Morgen zal tijdens het BMW Sportpokal meer informatie bekend worden gemaakt omtrent de plannen van BMW. Dan zal ook duidelijk worden of BMW doorgaat in het WTCC voor 2011.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Met Farfus, Priaulx en Heidfeld hebben ze al een lekker begin van hun DTM line-up (als ze stoppen met WTCC, wat wel bijna zeker is). Nu nog wat ervaren DTM-ers contracteren en wat jong talent en je hebt een alleraardigst beginnetje.

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 14:49
  • reprep

    Posts: 547

    hmm , ik denk ook wel dat Albers van pas kan komen , bij bmw
    maarja , hij zal wel weer bij audi blijven

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 14:52
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Hij rijd al 2 jaar niet meer mee. En in zijn laatste jaar DTM, waarin hij een paydriver was in een bejaarde wagen, heeft hij nou niet bepaald een goede indruk gemaakt.

      • + 0
      • 3 dec 2010 - 16:13
  • rublo

    Posts: 4

    Alberts rijdt geen wedstrijd seizoen,maar LM serie toch goed gereden.
    En in een Kolles Audi vond ik hem toch wel goed rijden,gezien de toestand waar deze auto\'s waren. Ik hoop dat we hem weer terug zien in de DTM serie 2011

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 20:19
  • rublo

    Posts: 4

    Dan heb jij zeker de verkeerde wedstrijden gezien.Als je als gemiddeld tussen 10 en 14 mee rijdt met deze overjarige wagens , vind ik dat goed.
    Trouwens hij heeft dit jaar ook LM gereden met een goed resultaat.
    Ik hoop van harte dat hij komend seizoen DTM rijdt

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 20:36
  • wamme016

    Posts: 19

    En wat denken jullie van onze Jos,zou die nog kans maken.

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 21:30
  • vjenne

    Posts: 563

    Heidfeld, Zie ik liever in de F1, maar DTM zal ook mooi zijn.

    O ja, laat die Ralf de prutser daar eens opzouten! Hij heeft niks laten zien in de DTM..... Geef die stoel aan Heidfeld!

    Albers is verleden tijd en zal zeer waarschijnlijk niet meer opgepakt worden door welk merk dan ook.... Of hij moet veel centjes meenemen...

    Jos Verstappen, Is denk ik te oud en wil zelf niet meer. Hij isk ook te druk met zijn zoon denk ik.

    Robert Doornbos, Zie ik wel als kandidaat, maar dan moet de meteen het eerste jaar wel indruk maken anders is het meteen naar 1 jaar weer exit.

    Renger van de Zande, Wil ook een gooi doen naar de DTM en geef ook hem wel ene kans. Het is een redelijk goede coureur die volgens mij wel leuke dingen heeft laten zien.

    Ik hoop dat er weer een NL mee gaat doen!

    • + 0
    • 4 dec 2010 - 12:16

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar