user icon

Opel wil Williams als partner voor DTM-programma

  • Gepubliceerd op 03 aug 2010 10:51
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Het is nog niet zeker of Opel in 2012 terugkeert in toerwagenserie DTM, maar als dat gebeurt, dan gebeurt het mogelijk in samenwerking met het Formule 1-team van Williams. Dat bericht brengt Motorsport Aktuell.

Opel en Williams hebben al wat gesprekken gevoerd, maar van een definitief partnerschap is nog geen sprake. Williams-directeur Adam Parr laat echter geen twijfel over zijn standpunt bestaan. “Persoonlijk zou ik het graag doen, ik ben zeer geïnteresseerd.” Het is de bedoeling dat Williams de Insignia's van Opel in de DTM gaat runnen.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.902

    Klint interessant. Is voor Opel denk ik ook wel een verstandige beslissing om zo\'n partner te hebben. In het verleden heeft Opel nou niet zulke beste resultaten behaald in het DTM.

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 11:46
  • en dan met Williams zelf ontwikkelde KERS rijden

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 12:39
    • mario

      Posts: 7.902

      Hebben ze dat project niet helemaal stilgelegd. Het is me niet helemaal duidelijk meer. Of ze werken er nog wel aan, maar voor de F1 wilden ze het volgens mij niet meer gaan gebruiken.
      Iemand meer info?

      • + 0
      • 3 aug 2010 - 12:45
    • Het KERS-systeem van Williams draait in de porsche racewagens, als ik het mij goed herinner. Ik geloof ook dat Frank Williams heeft gezegd, dat als Williams hun KERS in de F1-wagen willen zetten, dat de auto dan ongeveer dubbel zo groot zou moeten zijn, door het formaat van hun systeem.

      • + 0
      • 5 aug 2010 - 17:14
  • Goed idee. Ik kan me die Williams Renaults uit de BTCC nog voor de geest halen, prachtige wagens, en natuurlijk de titel gewonnen in 1997.

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 12:41
    • Misschien dat opel dan ook met Williams in de F1 komt als sponsor?
      Of zeg ik nu iets heel doms?

      • + 0
      • 3 aug 2010 - 13:02
    • mario

      Posts: 7.902

      @Jean: Wie weet... het zou best kunnen natuurlijk. Wie weet wil Opel wel torretjes gaan ontwikkelen. Williams-Opel(Corsa).

      • + 0
      • 3 aug 2010 - 13:27
  • Beri

    Posts: 3.146

    @ Mario - Het KERS systeem van Williams met het vliegwiel wordt door Williams Hybrid Power gebouwd. Een bedrijf wat 100% eigendom van Williams Formula 1 Ltd. is, maar wat ook 100% zelfstandig opereert en haar producten verkoopt aan autofabrikanten. Volkswagen heeft hier al gebruik van gemaakt door in de nieuwe Porsche 911 GT3 het KERS systeem met het vliegwiel in te bouwen.

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 13:37
    • mario

      Posts: 7.902

      Thnx Beri: Dat bedoelde ik ook eigenlijk. Ik wilde niet vanalles gaan roepen en dan teruggefloten worden door anderen ;)
      Maar het KERS met vliegwiel willen ze niet gaan gebruiken in hun F1 auto\'s.

      • + 0
      • 3 aug 2010 - 15:39
  • Williamsf1 is maar 75% eigenaar van Williams Hybrid Power.

    • + 0
    • 3 aug 2010 - 21:51
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Geen gek idee... vroeger had je de Lotus Omega... Misschien binnenkort ipv van een OPC versie, een Williams Insignia.
    Maar on topic; Omdat er nu nog maar 2 merken meestrijden in DTM zou het voor de differentiatie wel zo leuk zijn, als Opel weer mee gaat doen. In weze zijn het (letterlijk) verkapte F1 bolides, dus als Williams kan helpen met research & development juich ik dat zeker toe! Hopelijk dat BMW ook een keer overstag gaat....

    • + 0
    • 4 aug 2010 - 10:33
  • Big El

    Posts: 367

    Och, de samenwerking tussen bedrijven met F1 teams of connecties en autoconstructeurs zijn niet zo heel vreemd. McLaren bracht opgevoerde Mercedesen uit, Crossworth maakte niet alleen motoren voor de F1 maar ook voor bijvoorbeeld Mercedes en Ford. En Williams pakt alles aan wat met racen heeft te maken en geld kan opleveren. De F2 auto\'s komen ook bij Williams vandaan (net als dat de laatste A1GP auto\'s bij Ferrari vandaan kwamen).

    • + 0
    • 4 aug 2010 - 14:56

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar