Rowland wint seizoensopener na tijdstraf Van Buuren
- Gepubliceerd op 25 apr 2015 15:26
-
17
- Door: Jeroen Jonkers
Bij de start leek Van Buuren waanzinnig van zijn plek te komen, maar al snel werd duidelijk dat de Nederlander iets te vroeg vertrokken was. Van Buuren maakte echter indruk met goede rondetijden en ook de snelste ronde was voor de Lotus-coureur.
Voor zijn valste start kreeg Van Buuren een tijdstraf van 20 seconden en hierdoor zakte de Nederlander terug naar de vijfde positie. Nyck de Vries eindigde zijn eerste Formule Renault 3.5-race als zevende, Beitske Visser kende vanaf de starts problemen met haar auto en viel uit.
Morgen wordt de tweede race van het weekend verreden op het circuit van Aragon in Spanje.
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Reacties (17)
Login om te reageren-
Bewijst maar weer eens hoe groot de prestatie was van Vandoorne en Frijns, gezien het niveau van de rookies hier.
- + 0
- 25 apr 2015 - 15:33
-
Dat kun je niet enkel uit deze race concluderen, daar is de lay-out van deze baan te saai voor.
Al vermoed ik ook dat jouw stelling uiteindelijk zal kloppen.- + 0
- 25 apr 2015 - 15:44
-
Jammer voor van Buuren, wel een gelukje dat hij geen drive thought kreeg.
Maar wat een saaie race zeg. Niet kunnen inhalen en degene die iets probeerde kwam aan het eind grip tekort.
De vries amper gezien, pace was te langzaam.- + 1
- 25 apr 2015 - 15:39
-
Ik was er ook maar voor gaan zitten, maar het was bepaald geen enerverende race, nauwelijks gevechten, zeker niet vooraan.
Jammer voor van Buuren, en ook voor Visser die nog voordat de race gestart was al de pits in reed.- + 1
- 25 apr 2015 - 15:50
-
Ik vind toch dat De Vries in dit magere veld gewoon mee zou moeten strijden voor de podiumplaatsen. Hoop dan ook dat hij zich gaat verbeteren, tot nu toe is het niet de nieuwe HamIlton waar McLaren naar op zoek is.
- + 1
- 25 apr 2015 - 17:00
-
in de Formule Renault 2.0 duurde het tot het 3e jaar voordat Nyck op snelheid was, of McLaren nu net zoveel geduld zal hebben betwijfel ik.
- + 0
- 25 apr 2015 - 17:23
-
Ook Hamilton deed 3 jaar FR2.0 (en wel altijd bij de beste teams, terwijl bij de Vries een andere strategie toegepast is) en twee jaar F3 en een jaar GP2. In dat opzicht heeft Nyck nog 3 jaar voor zich en met 22 kan je prima in de F1 debuteren.
- + 0
- 26 apr 2015 - 11:00
-
De wintertest tijden en posities verloochenden De Vries zijn huidige pace dus niet, moet echt beter wil hij McLaren overtuigen dat hij degene is die ze zoeken. Vandoorne is hem al ver voorbij gestreefd en die rijd zelfs zonder een McLaren-livery, wat er wel weer gaaf uitziet.
Van Buuren heeft mij dit weekend tot zover positief verrast, jammer van die valse start anders was de overwinning wellicht haalbaar geweest.- + 1
- 25 apr 2015 - 17:59
-
Volgens mij is Stoffel ook drie jaar ouder en heeft meer ervaring, niet zo vreemd dat hij verder is in zijn ontwikkeling toch? Beiden zijn talentvolle rijders en ook Stoffel heeft zijn tijd nodig gehad om op zijn huidige niveau te komen.
- + 0
- 26 apr 2015 - 11:04
-
HuH? Ik dacht even op de foto een oude Footwork F1 wagen te zien.....
- + 1
- 25 apr 2015 - 19:15
-
Ja die racing steps foundation livery doet inderdaad erg denken aan de footwork liveries van 94-begin 96
- + 0
- 25 apr 2015 - 21:19
-
Beitske haalt einde opwarmronde niet ? Powered by Renault !
- + -2
- 25 apr 2015 - 19:42
-
Kijk, zo moet het Nyck! Poleposition voor race 2. Visser helaas net buiten de top 10 maar keurig gedaan.
- + 0
- 26 apr 2015 - 10:23
-
Top van Nyck. Wemoeten hem niet te vroeg afschrijven Ben benieuwd wat ie vanmiddag doet.
- + 0
- 26 apr 2015 - 10:27
-
Zo te zien ligt de normale configuratie de DAMS auto veel beter. Wat veel mensen die roepen dat Nyck "zich moet verbeteren" vergeten, is dat de organisatie heeft besloten twee verschillende achtervleugelconfiguraties ter beschikking te stellen. Gisteren reed iedereen met de low-drag setup, waar behalve op de testdagen na geen enkele data over beschikbaar was. De Vries was gisteren in het begin nogal aan het pushen om Fantin weer voorbij te komen, maar reed te vroeg zijn banden op, die sterk onder die low drag wing te lijden hadden.
En nog iets: Ik vind dat we na Max gewoon strontverwend zijn geworden en blijkbaar vinden dat iedere talentvolle Nl'er in de autosport meteen met overmacht kampioen moet worden. Max is een fenomeen, die kopieer je niet zomaar even! Gewoon ervaring opdoen als het tegenzit, kansen pakken die er komen als het meezit (zoals nu dus ;) ) Race 2 is om 1315 op Eurosport Live te zien- + 1
- 26 apr 2015 - 11:04
-
We kunnen ook gewoon afwachten en kijken hoe de ontwikkelingen gaan en niet direct bij iedere training of race van -100 naar +100 springen maar lekker rond de 0 blijven hangen en kijken welke koers het gaat lopen.
- + 0
- 26 apr 2015 - 11:06
-
Laten we ook niet vergeten dat het geen straf is om het af te leggen tegen de talentvolle en ervaren Stoneman. Net als dat er tal van andere zeer talentvolle rijders deelnemen in deze klasse die je niet zo maar zal verslaan.
- + 0
- 26 apr 2015 - 11:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Posts: 8.004
Jammer voor van Buuren, wel een gelukje dat hij geen drive thought kreeg.
Maar wat een saaie race zeg. Niet kunnen inhalen en degene die iets probeerde kwam aan het eind grip tekort.
De vries amper gezien, pace was te langzaam.