user icon

Rinus VeeKay mag weer racen van IndyCar-dokter

  • Gepubliceerd op 30 jun 2021 20:00
  • comments 13
  • Door: Brick van Boxtel & Martijn Arnoldus

Rinus 'VeeKay' van Kalmthout mag van de doktoren weer achter het stuur kruipen van zijn #21-bolide. De Nederlandse IndyCar-coureur zat twee weken terug aan de kant door een sleutelbeenblessure na een fietsongeval. Aankomend weekend is de wedstrijd op het permanente circuit van Mid-Ohio, vlakbij de stad Lexington in de staat Ohio.

De 20-jarige Hoofddorper miste twee weken terug de race op zijn favoriete Road America en zag de concurrentie voor de topposities in het klassement uitlopen. Ook zakte de Ed Carpenter Racing-coureur een plaatsje en staat nu zesde met 243 punten, meer dan 100 punten achter op kampioenschapsleider Alex Palou

VeeKay is niet de enige die terug keert op de grid. Ook Arrow McLaren SP-coureur Felix Rosenqvist is volledig hersteld van zijn zware crash in Detroit. De klapper gebeurde op 12 juni in de eerste van de twee races op dit hobbelige stratencircuit.

De Honda Indy 200 van Mid-Ohio is zondag 4 juli rond de klok van 18.00. De wedstrijd is live te zien op Ziggo Sport.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Champagne!

    • + 0
    • 30 jun 2021 - 20:40
  • Zondag om 18.00 uur.
    Dat is toch niet gelijk met een EK-wedstrijd van Oranje toch?

    • + 5
    • 30 jun 2021 - 20:45
    • Beri

      Posts: 3.534

      EK Curling? Nee, ik geloof het niet..

      • + 0
      • 30 jun 2021 - 20:56
    • Nee de touretappe naar Tignes is dan net gefinisht (mits de heren Demare en greipel, notoire niet klimmers, zich in de strijd om de rode lantaarn niet in een struik verstoppen)

      • + 0
      • 1 jul 2021 - 13:31
  • Aventador

    Posts: 1

    Nee, die is om 15u in Oostenrijk :-)

    • + 0
    • 30 jun 2021 - 20:58
  • Heeft maar 1 plek verloren, maar wel de aansluiting met de top 3. Plaats 4 en 5 staat nog wel redelijk in de buurt, maar eerst de race met zn gebroken sleutelbeen overleven.

    In de winter de plaat er weer uit, dan volgend seizoen weer top fit beginnen hopelijk voor een Penske of Andretti of een 3de Mclaren.

    • + 2
    • 30 jun 2021 - 21:09
  • Marcus is ook blij dat Rinus en Felix er weer bij zijn.

    • + 1
    • 30 jun 2021 - 21:21
  • Er wordt wel eens gesproken door de échte formule1 supporter die al jaren kijkt dat het gros kijkt sinds het succes van Max. Nu kan ik mij vergissen maar volgens geldt dit ook voor de echte F1fans die door succes van veekay nu “ineens” naar indycar kijken😃

    • + 0
    • 30 jun 2021 - 22:00
    • Altijd als in de app niet aangeven wordt dat je reactie geplaatst is na aantal minuten. Vandaar dus 2x met soortgelijke tekst🙈🙈🙈

      • + 0
      • 30 jun 2021 - 22:22
  • De echte formule1fan die al jaren kijkt verwijdt de successupporters nog wel eens dat zij zijn gaan kijken door Max.
    Kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat deze echte fans nu ook ineens weer indycar zijn gaan kijken door Veekay😃😂. 2 tot 3 jaar geleden werd er nauwelijks over indycar gesproken😃. Maar mooi dat hij terug is!! Kan deze chauvinist weer kijken 😃

    • + 1
    • 30 jun 2021 - 22:05
    • Nou ik ben weer indycar gaan kijken nadat ze van de aerokits afwaren. De periode met aerokits van Chevy en Honda vond ik vreselijk. Daarvoor ook jaren gekeken. Vlak na de opsplitsing was de meest vreselijke periode. Ik geef toe dat ik in die jaren niet wou kijken. De helft van mijn favoriete coureurs zat in de ene klasse en de andere helft in de ander...

      • + 0
      • 1 jul 2021 - 15:08
    • Dat geloof ik ook graag, maar geloof ook echt dat er vanuit de formule1 heel veel racefans zijn die zijn gaan kijken nadat veekay is ingestapt én het ook nog goed doet. Zelf was ik jong toen ik keek in de tijd van Jos, volgende het nog wat met Doornbos maar de echte interesse kwam toch terug door Max mede in navolging van al het formule1 dat sindsdien op tv is. Vrije trainingen etc. Dat hadden we 5 jaar geleden toch ook nog niet volgens mij.

      • + 0
      • 1 jul 2021 - 17:44
  • Overigens @gptoday, waarom staat dit bij nieuwsberichtentabje “formule1” ipv “Indycar”. Daar staat dit artikel niet tussen het daar volgens mij hoort?! Alles voor de klikt😉

    • + 0
    • 30 jun 2021 - 22:10
  • MWHT

    Posts: 109

    @Chauvinest: nou en? Wat maakt het nou uit dat door de aanwezigheid van een Nederlander meer mensen naar een raceklasse gaan kijken? Weet niet of jij er zo in staat maar lees veel te vaak op dit forum over "successupporters", door mensen die blijkbaar de autosport heel exclusief willen houden.

    Maar hoe meer liefhebbers, hoe beter, toch? Ben juist blij dat meer mensen de Indycar ontdekken....

    • + 0
    • 1 jul 2021 - 06:29
    • @MWHT Dat is nu precies wat ik bedoel, hoe meer hoe beter inderdaad. Om welke reden dan ook.
      Op dit forum wordt door de die-hards vaak geklaagd over mensen die sinds Max kijken, ondertussen doen zij niets anders als het om
      Veekay/Indycar gaat.
      Zoals gezegd, ik kijk graag naar waar waar we op dat moment goed in zijn.

      • + 0
      • 1 jul 2021 - 08:48

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land NL
  • Geb. datum 11 sep 2000 (20)
  • Geb. plaats Hoofddorp, Netherlands, NL
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar