user icon

Gasly wint hoofdrace op Spa-Francorchamps, De Jong zeventiende

  • Gepubliceerd op 27 aug 2016 16:39
  • comments 10
  • Door: Mathijs Carolus

Prema Powerteam-coureur Pierre Gasly heeft zijn derde overwinning in de GP2 behaald. De Fransman kwalificeerde zich achter teamgenoot Antonio Giovinazzi, maar de italiaan kende een slechte start. Gasly pakte na een paar ronden de leiding en wist met een voorsprong van elf seconden op Jordan King te winnen. Alex Lynn completeerde het podium, terwijl Daniel de Jong als zeventiende eindigde.

Bij de start was Giovinazzi slecht weg. De Italiaan, de enige coureur die tot dusver als enige beide races in een weekend won, kwam slecht weg en lag na de eerste bocht al buiten de top drie. Nadat het veld zich enigzins had gestabiliseerd vonden er spannende gevechten plaats. De coureurs uit de achterhoede probeerden hun posities te verdedigen nadat de kop was gestopt, maar konden niets uitrichten op versleten banden.

Sergey Sirotkin, een van de titelkandidaten, kende gisteren een slechte kwalificatie en startte slechts als dertiende. De Rus wist nog wel twee punten te scoren, maar ziet zijn achterstand op Pierre Gasly in het kampioenschap verder groeien. Het meest opvallende moment in de race was het stilvallen van Norman Nato. De Fransman reed lange tijd derde, maar viel in de eindfase van de race stil bij het uitkomen van de laatste bocht. Het incident zorgde voor een korte Virtual Safety Car.

De sprintrace in de GP2 start morgenvroeg om 10:20 uur.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Wat een heerlijk titanengevecht op het einde tussen de Maldonado van GP2, Rowland en Sirotkin!

    • + 1
    • 27 aug 2016 - 16:52
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Ik ben geen fan van Gasly, maar was best indrukwekkend wat hij hier liet zien.
    Was echt spannend en natuurlijk weer veel close racing. Man, man, man, ging veelal ook maar net goed.
    Die laatste chicane van Sirotkin... bijna werd hij ook meegenomen in de move vlak voor hem.

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 17:14
    • JvH

      Posts: 118

      @BEAR, Gasly is hard op weg naar het tweede STR stoeltje. Zelfs de commentator zei al zoiets van:" Gaat Gasly nu op de deur van Marko beuken om zijn F1 stoeltje te bevestigen voor volgend jaar?" :) Hij lijkt flink gegroeid in een paar wedstrijden, en hopelijk houd hij dit vol. Hij is nog wat rauw, maar als ze hem bij RB een beetje bij kunnen schaven, dan kan Gasly nog ver gaan komen.

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 17:20
    • BeaR

      Posts: 1.695

      @JVH : Als hij zo doorgaat wel. Maar van mij mag hij...

      • + 1
      • 27 aug 2016 - 18:04
  • Weet iemand welke zenders gp2 live uitzend? Ik heb standaard ziggo pakket. Gasly is trouwens goed bezig nu...2017 bij Toro Rosso?

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 17:16
    • Jaylie

      Posts: 253

      Kanaal 404 ;) Sport pakket heb je daarvoor nodig.

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 17:45
    • ik keek via cricfree punt tv. Werkte prima!

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 18:38
  • beertje

    Posts: 414

    Internet cricfree lifstreaming

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 17:29
    • BeaR

      Posts: 1.695

      heb ik ook op gekeken.

      • + 0
      • 27 aug 2016 - 18:03
  • Boutsen

    Posts: 709

    Als Gasly op dit elan verder gaat, vrees ik voor Kvyat's zitje. Netjes hoor! Komt het talent dan toch boven drijven?

    @Darlos, ik bekijk de races op Sky en dus via livestream (Cricbox, Vipbox of Vipleague..., etc). Niet ideaal, maar als BeNe race fan moet je er kennelijk wat voor over hebben en dat zelfs in de 21e eeuw.
    Blijkbaar zijn 22 kappers met bijhorende tattoo en handtas die achter een balletje aanhollen interessanter in onze kontreien.

    • + 0
    • 27 aug 2016 - 21:31

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar