user icon
user icon

'Stoffel Vandoorne volgend seizoen naar de Formule E'

  • Gepubliceerd op 26 sep 2018 08:16
  • comments 52
  • Door: Niels Langenberg

Stoffel Vandoorne is een serieuze kandidaat om een verrassende overstap te gaan maken naar de Formule E. Dat stelt E-racing365. Volgens de racesite heeft de Belg in de afgelopen tijd getest voor het nieuwe Formule E-team van HWA en zou hij dichtbij een deal zijn met het team. 

Vandoorne reed de afgelopen twee seizoenen voor McLaren in de Formule 1, maar liet daarin te weinig zien om een plek voor 2019 te bemachtigen. Vooral ten opzichte van zijn ervaren teamgenoot en tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso kwam hij er niet aan te pas. Wanneer Vandoorne de overstap gaat maken, zou het wel een tijdelijke stap zijn. De Belg wil graag weer terugkeren in de Formule 1.

Het Formule E-team van HWA zal op 8 oktober in Affalterbach, Duitsland de line-up voor 2019 officieel bekendmaken. 

Reacties (52)

Login om te reageren
  • Enige spanning dus voor hem.

    • + 3
    • 26 sep 2018 - 08:21
    • En hopelijk niet té veel interne weerstand...

      • + 3
      • 26 sep 2018 - 08:30
    • In de F1 ging de stekker eruit voor hem

      • + 3
      • 26 sep 2018 - 08:36
    • Watt jammer dat het er in de F1 er ampere uit kwam. Nu gaat Vandoorne er volt voor.

      • + 6
      • 26 sep 2018 - 08:53
    • Ohm my god, Stoffel naar FE,
      van harte geëlektrocuteerd!

      • + 8
      • 26 sep 2018 - 08:56
    • pixel

      Posts: 586

      Watt zijn we weer flauw...

      • + 4
      • 26 sep 2018 - 09:04
    • Belgen en elektriciteit...delicaat onderwerp op dit moment...

      • + 6
      • 26 sep 2018 - 09:31
    • Formule E-team van HWA, nu met nieuwe Belgische atoom krachtbron in de auto. De vraag is alleen of er altijd, en op een veilige manier, stroom geleverd kan worden

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 10:20
    • @ Pixel flauw hè, maar ik zit te gieren van het lachen!

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 11:01
    • Vandaar dat Stoffel gister prikkelbaar was.

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 11:25
    • Schokkend nieuws!

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 11:39
    • pieranja

      Posts: 11

      Hopelijk kan Stoffel zich voldoende opladen voor dit avontuur.

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 12:00
    • @Pixel 😂😂😂🔝⚡️

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 12:01
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Als je te laat op stroom komt is er nog altijd FE.

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 13:16
    • Zo'n electrisch stoeltje kan uitkomst bieden natuurlijk.

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 14:36
    • Zal tie ook van ACDC houwe.

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 18:22
    • @Ouwe Of Metallica "Ride the lightning" ;)

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 19:04
    • Hahaaa :D zalig die woordspelingen ;D

      • + 0
      • 28 sep 2018 - 12:02
  • Net ook gelezen op een andere site. Een andere optie zou Indycar zijn, waarin hij rijder zou blijven voor McLaren. Honda zou een hernieuwde samenwerking met Stoffel wel zien zitten.

    • + 0
    • 26 sep 2018 - 08:22
    • kortvdl

      Posts: 916

      En dan met Alonso bij het Harding racing met chevy motoren.
      Zou toch een stunt zijn!

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 08:33
    • ap

      Posts: 910

      FE is niet echt een achteruit gang voor stoffel! Hier kan die laten zien dat die kan racen hier gaat het vaak maar om een sec tussen aantal rijders!

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 09:28
    • FE of INDY en hij kiest FE....man man wat triest

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 10:37
    • Hij heeft nog niks getekend King! ;)

      • + 2
      • 26 sep 2018 - 10:54
    • In dat geval moet hij altijd voor INDY gaan...een hele mooie klasse.
      Veel uitdaging in circuits....super snelle wagens...en als je het daar kan maken ben ben voor eeuwig een held.
      Voor Good old Arie gaan nog steeds alle deuren open waar hij komt

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 11:05
    • AP

      Is niet moeilijk om zo dicht achter elkaar over de streep te komen vanwege het niet kunnen inhalen op die Mickey Mouse baantjes.

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 11:26
  • Nu kunnen we wel allemaal weer lacherig en minderwaardig over de FE gaan zwetsen, maar komend seizoen is die domme wagen wissel er niet meer, meer vermogen en rijden er coureurs rond die hun strepen meer dan verdiend hebben in de racerij. Tuurlijk is dit voor Vandoorne een stap terug, maar deze klasse zal zich steeds meer gaan profileren als serieuze klasse (ondanks een paar negatievellingen), zeker als je ziet welke merken zich hier aan verbinden. In zo'n korte periode heeft de FE best een aardige klasse neergezet met veel potentie.

    • + 9
    • 26 sep 2018 - 08:25
    • Zeker ook gezien de fittie tussen F1 en FE management, kan je concluderen dat electrisch racen de toekomst heeft. En getuige de vele fabrikanten die inspringen is er zeker een groot animo voor. Het zou leuk zijn als d’n Stoffel zich goed weet te profileren in de klasse voordat de FE doorbraak er echt is.

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 08:48
    • The dre

      Posts: 2.184

      Dat zal best allemaal, maar ik vindt het nog steeds niet om aan te gluren.

      • + 2
      • 26 sep 2018 - 09:05
    • Plus hij zou races voor het Mercedes team. In 2019 nog met andere (venturi) motoren, maar vanaf 2020 neemt Mercedes het volledig over. Teamgenoot wordt Paffet. Geen slechte deal lijkt mij.

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 09:05
    • al rijden ver/vet/ham in die dingen dan nog kijk ik er niet naar.

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 09:44
    • Zodra de top van de autosport volledig elektrisch wordt is het voor mij over met de interesse,
      kan me niet schelen welke merken zich er allemaal aan verbinden

      • + 2
      • 26 sep 2018 - 09:55
    • Boutsen

      Posts: 709

      FE is bijlange geen F1, maar men doet er idd best aan wat minder lacherig te doen over FE. Het potentieel van de FE is enorm, terwijl dat van de F1 tanende is. Of we het nu graag hebben of niet, er is nu eenmaal de evolutie in de richting van elektrische motoren, zowel in de racerij als in het dagelijkse leven. Getuige het feit dat er geen enkele constructeur nog wil toetreden tot de F1. In WEC haken ze ook af ondanks de hybride technologie en DTM lijkt ook al op sterven na dood na het afhaken van Mercedes. Geen enkele constructeur is nog zo zot om miljoenen of zelfs miljarden te investeren in een technologie waar geen lange termijn toekomst meer in zit. Enkel Japan en de VS lopen nog achter, maar vroeg of laat zullen die ook moeten volgen omdat ze het niet meer kunnen trekken. We zitten nu eenmaal op een kantelpunt.

      FE was tot nu toe een lachertje, maar met de nieuwe wagens voor volgend jaar en een technologie die ieder jaar steeds beter wordt, zie ik FE de F1 op termijn nog voorbij steken. Op nog geen 5 jaar tijd zijn ze er in geslaagd om de boel met 25% te verbeteren (snelheid, acceleratie, levensduur van de batterijen, etc), trekken ze alsmaar meer constructeurs, sponsors en financierders aan en het rijdersveld wordt ook alsmaar sterker. Grootsteden lopen elkaar voor de voeten om een race te kunnen organiseren en het trekt ook steeds meer publiek aan. Die trend zal zich enkel maar verder zetten. En al zeker als ze in de F1 blijven steken in politiek gekonkelfoes zonder echt vooruit te gaan, cf, de zogenaamde nieuwe regels voor 2020/2021 waar geen kat in geinteresseerd is.

      Dit gezegd zijnde, geef mij maar een lekker vette, luid brullende V8, V10 of V12. Daar gaat niets boven, maar ik vrees dat dit vroeg of laat zal verworden tot een sterk verhaal voor de kleinkinderen. Spijtig genoeg ...

      En wat Vandoorne betreft, F1 is een gesloten boek. Het is nu eenmaal zo. Hij heeft kennelijk de keuze tussen een goed team in Indy en het Mercedes team in de FE. Mijn verstand zegt FE, mijn hart zegt Indy. Wat er ook van is, ik blijf zijn carriere op de voet volgen, net zoals Frijns, die andere held van mij.

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 00:03
  • Leuk voor stoffel

    • + 0
    • 26 sep 2018 - 08:45
  • pixel

    Posts: 586

    Zou de FE bij zijn rijstijl passen?

    Formule E is veel gooien en smijten met de auto en wheel-to-wheel agressief rijden, dat vind ik niet echt bij Stoffel passen. Maar aan de andere kant denk ik wel dat hij het in zich heeft om goed met de beschikbare energie om te gaan.

    • + 0
    • 26 sep 2018 - 09:13
  • Box1986

    Posts: 1.662

    Wat een stemmingmakerij in de artikels laatste tijd. Als je begint over het niet genoeg laten zien in de f1 tov Alonso moet je er ook de waarom bijzetten. Net als het artikel van gisteren waar ze "vanaf nu beter moet" gewoon zelf erbij verzonnen hebben want hier was niks van terug te vinden in het originele interview.

    • + 7
    • 26 sep 2018 - 09:43
    • Ze mogen toch wel verwachten dat de lezers op een formule1 site dit seizoen zeker 1 gp hebben gezien.

      In die gp zat stoffel in de kwalificatie achter alonso en liet hij in de race niks bijzonders zien. Behoeft weinig extra uitleg lijkt me.

      • + 2
      • 26 sep 2018 - 10:19
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Ja want het gaat over 1 GP. Weer 1 die niks zinnigs kan zeggen.

      • + 3
      • 26 sep 2018 - 13:22
    • de ellende is dat dit over elke willekeurige GP gaat.

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 15:26
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Eerst even kijken en informeren voor je wat roept!

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 17:46
  • John6

    Posts: 3.619

    Hij moet toch wat, dat het geen F1 meer zou worden dat was wel bekend.

    • + 1
    • 26 sep 2018 - 10:03
  • hugenholz

    Posts: 364

    Dus Stoffel heeft de stekker eruit getrokken? Definitief geen F1? Hij kon zich niet meer opladen om nog verder te gaan zoeken naar een F1 stoeltje. Nu is de spanning er wel een beetje vanaf.

    • + 1
    • 26 sep 2018 - 11:23
  • Man, als door bliksem getroffen dit nieuws..Zal de vonk overslaan tussen FE en Vandoorne? . Dat zal wat spanning geven bij de Stoffel meute hier op ‘t forum..

    Voor onze Belgische chauvinisten , volgendjaar, FEtoday.be... Tot die die tijd kan je hier af en toe nog even de batterij komen opladen....

    • + 1
    • 26 sep 2018 - 11:43
    • mats8850

      Posts: 144

      Bschuit@#€,De Formule E is de toekomst,op termijn worden de verbrandingsmotoren verboden.
      Als Stoffel naar de E formula zou gaan dan zit hij goed,het E team waar hij kontakt mee heeft is aan Mercedes gelinkt.
      Op termijn zal blijken dat Stoffel de juiste keuze maakte.
      Wij chauvinistischse Belgen blijven dan supporten voor Max de halve Belg en mijn stadsgenoot,en daar zijn wij fier op

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 20:56
  • En ondertussen blijft Mclaren, Stoffel pushen om samen met Alonso Indycar te gaan rijden.
    Daar zit dan toch meer achter dan " niet goed genoeg voor F1"

    Het F.E verhaaltje is gewoon opties openhouden.

    • + 0
    • 26 sep 2018 - 12:23
    • Box1986

      Posts: 1.662

      De auto van Vandoorne is niet goed genoeg voor f1 ;)

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 13:24
    • @BOX1986

      Maar dat verklaard niet waarom Mclaren zo graag Stoffel in Indycar wil hebben.

      Dat de auto van Stoffel niet goed genoeg is voor F1 is normaal hé, met een F1 wagen mag je niet op de openbare weg. :-)

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 13:39
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Omdat ze bij McLaren echt wel weten hoe goed Vandoorne is en ze ook weten dat Honda graag opnieuw zou samenwerken met stoffel. Zo kunnen ze terug met de Honda motor Indy rijden. Heb het al gezegd, als Norris de clausule niet in het contract had voor september had stoffel volgend jaar gewoon nog f1 gereden.

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 17:45
  • Arie54

    Posts: 2.589

    Die zien we nooit meer terug in de F1. En ik denk dat die jongen veel meer plezier heeft aan de FE.

    • + 0
    • 26 sep 2018 - 13:55
    • Tja , dat is ook zo.. Eind jaren vijftig reed ik al FE .. we noemde het toen Scalektrix

      • + 0
      • 26 sep 2018 - 16:08
    • delange

      Posts: 1.131

      eind jaren 50 ??

      ik dacht op basis van je commentaren dat je een tiener was.
      Beschouw het als een compliment :-)

      • + 1
      • 26 sep 2018 - 18:32
    • k.w

      Posts: 609

      @Delange hahahahahahaa ..

      • + 0
      • 27 sep 2018 - 11:13
  • Zelfs Palmer,waarmee Stoffel nogal eens vergeleken wordt als het gaat over "wie is nu de grootste knoeier" is nooit in aanmerking gekomen voor de FE
    @BOUTSEN, Volledig akkoord met je mening. Wat kandidaat investeerders ook zal interesseren, op gebied van media aandacht en kijkcijfers was de formula E vorig seizoen de snelst stijgende klasse in de motorsport.

    • + 0
    • 27 sep 2018 - 15:18

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (38)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar