user icon

Hamilton acht Brawn niet onmisbaar binnen Mercedes

  • Gepubliceerd op 01 nov 2013 14:27
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra
De kansen van Mercedes op succes in 2014 en de jaren daarna hangen niet af van het al dan niet aanblijven van teambaas Ross Brawn. Dat stelt coureur Lewis Hamilton. Rondom de toekomst van Brawn hangen veel vraagtekens. Volgens de geruchten heeft Brit zelf al besloten om er na dit seizoen de brui aan te geven.

Hamilton reageerde tegenover Autosport als volgt op die berichten: "We hebben een geweldige werkrelatie en ik geloof niet dat de beslissing al is genomen. Maar wij hebben sowieso een verzameling sterke mensen binnen het team. Ik weet zeker dat Niki Lauda, Toto Wolff, Ross Brawn en alle andere teamleden er alles aan doen zodat we volgend jaar aanspraak kunnen maken op het kampioenschap."

"Mijn keuze voor Mercedes was op meer dingen gebaseerd dan alleen de aanwezigheid van Ross. Brawn was een bonus, vanwege zijn schat aan ervaring en de successen die hij heeft beleefd bij andere teams. Hij was degene die de stijgende lijn en de richting van het team aan me toonde. Maar dat was ook wel logisch gezien zijn functie van teambaas."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Hij is niet onmisbaar, maar het zou wel zuur zijn als hij een concurrent gaat voorzien van veel informatie wat Brawn dan mee gaat nemen uit Stuttgart. Ik vind Brawn een goede teambaas en zou het wel jammer vinden als hij vertrekt. Maar onmisbaar? nee.

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 14:30
  • Ik zou het aandeel van Brawn in een team nooit onderschatten.

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 14:33
  • Ik vind (deze) Hamilton eigenlijk ook niet zo onmisbaar voor Mercedes. Anders gezegd, als ik moest kiezen tussen Brawn en Hamilton zou ik voor de eerste gaan. Niet dat dit speelt, maar ben eigenlijk gewoon niet onder de indruk wat Hamilton in de Mercedes doet, bijvoorbeeld ten opzichte van Rosberg.

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 14:52
    • Dimensie

      Posts: 616

      Nee....heeft alleen maar een punt of wat meer dan Rosberg en als je dat vergelijkt met Schumacher dan is hij helemaal niet van waarde voor het team *kuch*

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 15:49
    • Concalves

      Posts: 505

      Nee want Schumacher deed het beter, echt jonge gasten hier op dit forum.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 15:55
    • Ik voel me inderdaad nog erg jong, bedankt!

      Maar als we naar die twee kijken, dan is het verschil precies 5 punten. Zet daar 3 DNF\'s van Rosberg met 1 DNF voor Hamilton tegenover en ze zijn gewoon gelijkwaardig. En ik vind ze allebei goed, maar niet bijzonder. Hamilton vond ik wel bijzonder, nu niet meer eigenlijk. Ik zie hem niet groeien, sterken nog, ik vind hem minder geworden.

      Ik zeg ook maar twee dingen hè:

      1- Ik vind Hamilton zeker niet onmisbaar voor Mercedes
      2- Ik zou Brawn boven Hamilton verkiezen

      Al jullie eigen conclusies waarin jullie Schumacher en dergelijke betrekken zijn voor jullie rekening.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 16:34
    • EDIT: dat moet natuurlijk 25 punten zijn ;)

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 16:37
    • gp

      Posts: 4.160

      @ snelle eddy, een beetje onzin wat je daar zegt. Niemand is onmisbaar. Daarvoor moet je niet heel dat verhaal afsteken over het verschil tussen Rosberg en Hamilton. En iedereen weet nu toch dat Rosberg erg goed is en Hamilton net iets beter.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 17:07
    • gp

      Posts: 4.160

      Trouwens zou het aantal overwinningen 2-1 voor hamilton moeten zijn, dat weet je ook. Tenminste als je het seizoen een beetje gevolgd hebt.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 17:14
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Eddy,
      Vergeet niet dat deze wagen daarnaast nog in lijnen nooit een ontwerp voor Lewis was en neem een coureur a la Rosberg (Had Alonso net zo goed verslagen denk ik) die erg goed is.. Volgend jaar zullen we denk ik gaan zien of Lewis wel dat kleine beetje \'edge\' meer heeft. (Ik bedoel meer dan dit jaar) of het wordt herhaling 2011 wat ik niet hoop.

      Perez laat wel zien dat zomaar instappen bij een nieuw team ook niet zomaar resultaten geeft.. Dus onderschat het niet. Sterker nog: Is dat niet het team waar Lewis vandaan kwam en wat nu (door missen van lijder) bijna heel jaar lang droog staat ? ;P

      Vergeet met de DNF\'s vergelijken de bestolen win van Lewis alsjeblieft niet! Verschil is nu 25 punten (?) of begrijp ik je verkeerd ?


      Eddy,
      Om te reageren op de post:
      - Ik dacht al dat iemand op Lewis zou \'afgeven\' maar niet vanuit deze hoek ;)

      - Lewis kan dit natuurlijk gezegd hebben om het team happy te houden en gemotiveerd en juist zo een goede teamplayer te zijn !
      - Zeker als je bedenkt dat Brawn\'s beslissing om te vertrekken al vast staat..
      - Wie zegt niet dat het team wil dat hij dit moet roepen ? (al geeft hij meestal zelf zijn mening ook wel..)

      Zoveel dingen die we niet weten...
      E Brawn is natuurlijk naast Newey nu de man; Ik zie hem liever blijven punt.. Ik verkies alleen liever een coureur boven Newey ;) Want met een Webber in je wagen heb je er nog niks aan...

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 17:21
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Leider* >.<

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 17:23
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Hij kent trouwens misschien ook beter de waarde van Lowe dan velen hier, al vraag ik me zelf ook af of die echt het stokje van Brawn kan overnemen...

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 17:28
    • Ja alles leuk en aardig jongens, maar ik vind Hamilton gewoon niet meer zo bijzonder. En er is niets wat jullie kunnen zeggen dat dat gaat veranderen. Misschien kan Hamilton zelf nog mijn mening doen bijstellen, maar al jullie argumenten niet. Ik kijk lang genoeg F1 om te weten wat ik zie. Dat jullie het niet me eens zijn vind ik ook prima.

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 17:59
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Ik zal hem maar even door de vingers zien till next time! ;)

      • + 0
      • 1 nov 2013 - 18:53
    • Thanks Arie, kan ik waarderen. En ik vind het ook jammer hoor, want was stiekem wel een fan van de \'oude\' Hamilton. Wie weet volgend jaar weer!

      En ik geloof niet zo in een auto die niet voor iemand \'gemaakt\' is. Dat Hamilton bijvoorbeeld moest wennen aan andere remmen, dat geloof ik wel, maar verder niet zo eigenlijk.

      • + 0
      • 2 nov 2013 - 15:06
  • Gard

    Posts: 863

    @Snelle Eddy: Je heb weer een beetje je gal kunnen spugen tegenover Hamilton. Ik vind jouw verhaal een onzin verhaal. Wij zullen jouw hier ook niet missen.

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 19:18
  • amgbenz

    Posts: 272

    Brawn is een top ontwerper die gaat nog niet weg .en hamiltin is een top coureur.en jullie gelijk hem af zeiken dat ie niet goed rijdt .is zijn eerste jaar in Mercedes en hij doet het goed.en op naar 2014

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 20:18
  • Niemand is onmisbaar en iedereen is te vervangen, maar Brawn en Newey zijn bijna uitzonderingen. Ik denk dat het wel eens pijn kan gaan doen bij Mercedes als Brawn vertrekt. Maar we zullen zien wat het hun gaat brengen als hij vertrekt.

    • + 0
    • 1 nov 2013 - 20:25
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Brawn weg betekent einde ontwikkeling voor Mercedes, Niki is en blijft een oude held,maar voegt niets toe aan het team.

    • + 0
    • 2 nov 2013 - 09:11

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
10 - 12 dec