user icon

Vettel onderbrak titelfeestje om monteurs te helpen

  • Gepubliceerd op 29 okt 2013 08:55
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel heeft na het behalen van zijn vierde wereldtitel niet alleen maar gefeest in India. De Duitser onderbrak de festiviteiten om zijn handen uit de mouwen te steken en de monteurs te helpen bij het demonteren en inpakken van het materiaal in de pitbox.

Tobias Gruner van Auto Motor und Sport ging 's avonds laat nog langs het Buddh International Circuit om zijn landgenoot te feliciteren met het kampioenschap. "Helaas kan ik je nu even niet de hand schudden, want mijn handen zijn helemaal smerig", kreeg hij van Vettel te horen.

Bild bericht dat Vettel besloot om zijn monteurs bij te staan zodat die zich eerder bij het titelfeestje in het Radisson-hotel konden voegen. Een van de monteurs van Red Bull Racing deelde aan The Independent mede: "De mensen zouden deze kant van Vettel eens moeten zien."

Ondertussen trok Giorgio Ascanelli de vergelijking met Ayrton Senna. "Sebastian doet me in veel denken aan Ayrton. Vettel leeft echt om te racen. Net als Senna heeft hij een bloedhekel aan verliezen. Hij is gemaakt om te winnen. Elk ander resultaat telt niet."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Dit vind ik dan wel fantastisch hoor. Zou hij dit doen omdat hij dat gewoon leuk vind of omdat hij de uitfluiters iets wil bewijzen of een wit voetje halen?

    Voor mij is dit wel een mooi bericht want naast dit was hij de enige die bij Pirelli langsgaat om daar eens wat rond te neuzen. Bij mij stijgt hij in de \'rangorde\'. Privé is het zo dat al jaren, voordat hij coureur werd, met zijn meissie loopt. Vermoedelijk is hij totaal niet veranderd ondanks alles successen. In dat geval, topper!

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 09:01
    • babyShumi

      Posts: 406

      vettel heeft niets meer te bewijzen,hij doet het echt niet voor de buitenwereld.

      vettel is gewoon vettel

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 09:39
    • Edgar

      Posts: 1.448

      ja het is zo\'n fijne jongen

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 10:27
    • Lol @edgar

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 11:29
  • Volgens mij is die monteur aan het solliciteren naar PR manager.
    Maar hulde aan Vettel. Denk dat veel coureurs zich na de race vol zouden laten lopen.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 09:25
  • Kortom: de ideale schoonzoon! ;-)

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 10:46
  • DeLaRosa

    Posts: 79

    Vettel lijkt mij een sympathieke jongen. En het is ook gewoon top dat hij dit doet.

    Tuurlijk vraag ik mij ook af wat Vettel zou bereiken in een minder goede auto. En ja de Red Bull waar Vettel mee rijdt is de beste auto maar dan moet je het wel afmaken en eerlijk is eerlijk dat heeft hij de afgelopen 4 jaar gewoon gedaan.

    En ja je kan je twijfels zetten bij bepaalde acties die Vettel heeft gedaan maar om hem daar de rest van dit seizoen of de rest van zijn carriere mee zwart te maken is natuurlijk ook niet eerlijk.

    Waar ik mij wel aan kan ergeren is dat Vettel van F1today vrijwel bij elke overwinning als cijfer een 10 krijgt. Terwijl een Grosjean, Hulkenber en Hamilton dat naar mijn menig bij verscheidende races dit jaar ook dik hebben verdiend maar dan krijgen zij een 9 of een 8. Daar kan Vettel natuurlijk niks aan doen.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 10:51
  • Dimensie

    Posts: 616

    Je hoort hem vaak het team bedanken maar de monteurs helpen is een goede stap verder.
    Het blijft een teamsport dus het lijkt me een verstandige keuze om ook na de wedstrijd betrokken te blijven bij de mensen die het hele weekeind hard voor je aan het werk zijn.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 11:00
  • Door dit soort dingen en het vermaken van het publiek (met o.a. donuts) vind ik dat Vettel toch ook wel karakter en persoonlijkheid heeft getoond.

    Verder blijft hij heel erg down to earth wat ik ook enorm kan waarderen.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 11:08
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Top!

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 11:10
  • Kevin

    Posts: 4.812

    Dat is wel erg netjes van hem. Dat zul je niet veel andere coureurs zien doen denk ik.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 11:37
    • gp

      Posts: 4.159

      Geloof je dit PR verhaaltje nou echt. Er zijn er weinig die dit niet zouden doen!

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 19:09
  • Elpeos

    Posts: 310

    Ik zie Vettel zich nou ook niet lamzuipen en een orgie hebben in een bubbelbad, nadat hij uit zijn plaat is gegaan op muziek van DJ Tiesto..

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 12:11
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Hij is Beatles-fan.

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 12:15
    • Gompie

      Posts: 4.951

      DJ Tiesto? Van die teringherrie krijg je hooguit een vreselijke koppijn....

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 14:00
    • @Elpeos, misschien dat hij dat soort dingen wel doet maar het gewoon goed weet te verbergen, ik kan het me wel voorstellen van die wodka Red Bull word je knettergek man

      • + 0
      • 29 okt 2013 - 17:31
  • Iedere Duitser op zijn manier zeker? Der Kaiser heeft hem nochtans het goede voorbeeld gegeven! Wie herinnert zich nog dat na de titel van Schumacher in 2003 ze de hele garages op stelten hebben gezet met heftrucks etc? Ralf gooide zelfs een tv door het raam.

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 12:31
  • General

    Posts: 729

    Ik heb jaren als monteur gewerkt bij een groot raceteam bij één van Neerlands grootste cup races (Renault Clio Cupra Cup) en heb nog nooit een coureur voorafgaand of na een race in het motorhome gezien om daar mee te helpen...
    (Terwijl we toch echt enkele kampioenschappen hebben gewonnen)

    HULDE AAN SEBAS!

    • + 0
    • 29 okt 2013 - 19:29

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 119
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar