user icon

Alonso niet boos op Massa na negeren teamorders

  • Gepubliceerd op 13 okt 2013 15:19
  • comments 20
  • Door: Kenney Lybeer
Fernando Alonso is niet boos op zijn teamgenoot Felipe Massa nadat die laatste een teamorder negeerde om de Spanjaard langs te laten.

"Multi function strategy A, now please," klonk het door de radio van Massa, hij gaf er echter geen gehoor aan en dus moest Alonso zelf naar een manier zoeken om voorbij te geraken. Hij deed dit in bocht één in ronde 20.

"We mogen hier geen drama van maken," zei Alonso. "We raceten elkaar en wat we ook gedaan zouden hebben, we zouden min of meer op dezelfde posities zijn gebleven. We konden het niet beter doen. Ik weet niet precies wat er is gebeurd, maar er zijn geen problemen."

Massa bleef koel onder de situatie: "Je bent natuurlijk nooit blij met instructies. We praten altijd met het team over dit soort dingen. Het was een moeilijke race met de drive-through en met wat er is gebeurd."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • lars75

    Posts: 8.908

    Nee, Alonso heeft Massa niet nodig om er voor te komen en om hem te verslaan!

    • + 0
    • 13 okt 2013 - 15:22
    • Ook niet overdrijven, kwam vaak genoeg dat Massa gewoon aan de kant moest.
      Massa sinds dat bekend is dat hij weg gaat bij Ferrari gewoon lekker aan het racen en uitgesproken, ben totaal geen fan van de man maar zo hoort het ook gewoon. Had hij veel eerder moeten doen.. komt veel sympathieker over.

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 15:49
    • Het hielp hem zoals gewoonlijk toch niets.. slappe hap Massa...

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 17:08
    • slappe hap massa? Wat is Alonso dan? De laatste tijd laat hij zich wel vaak piepelen door Massa in de qualificatie. Hoe kan dat toch van een god die alles uit de auto haalt die kan toch niet achter zijn teamgenoot eindigen in de qualificatie....

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 20:14
  • Annes

    Posts: 9

    Groot gelijk heeft massa over negeren team orders, heeft al genoeg aan de kant mogen gaan en niet alleen voor huidige teamgenoot Alonso als je begrijpt wat ik bedoel ;)

    Had Webber vandaag ook maar eens die ballen, om tegen ze team in te gaan!!!

    • + 0
    • 13 okt 2013 - 17:18
  • Het ging goed, met Massa vandaag tot Alonso hem inhaalde. Vanaf daar ging zijn race min of meer in het putje. Blijf het jammer vinden dat hij zich blijkbaar niet herpakken kan na dit soort dingetjes.

    Nog een paar races supporten voor Massa om het karwei netjes af te maken. Het hele V8 tijdperk bij de Scuderia gereden, tijd om de batterijen elders op te laden of om de F1 te verlaten. Ben benieuwd hoe dat zal gaan...

    • + 0
    • 13 okt 2013 - 17:24
  • Leuk om ook eens te zien dat Alonso moet werken om Massa voorbij te komen. Team orders zijn voor mietjes in mijn ogen. Hoop dat ze ook weer verbannen worden, ik vind het niet prettig en zie het als competitie vervalsing. Ik vind het leuker om te zien dat er netjes gevochten wordt voor een positie.

    • + 0
    • 13 okt 2013 - 19:05
  • Dimensie

    Posts: 616

    Ik geef Massa gelijk hoor maar toen Vettel het deed ging het forum over de kop dus graag even nog wat reacties hier;)

    • + 0
    • 13 okt 2013 - 19:40
    • Die situatie was compleet anders.

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 19:54
    • Dimensie

      Posts: 616

      Wat is er zo \"compleet\" anders aan dan?

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 21:34
    • Kenney

      Posts: 2.214

      Dat het Massa betreft die geen viervoudig wereldkampioen wordt, simpel... Webber deed het ook al in Groot-Brittannië 2011, maar toen was hij de held. Als men iets tegen Vettel kan gebruiken, zal men dat doen ook.

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 21:37
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Jemig zeg, kunnen we alsjeblieft ophouden met het bashen van fans van bepaalde coureurs? Ik snap dat je ergens fan voor bent hoor, helemaal toppie, moet je mooi zelf weten. Maar dat betekent niet dat de andere coureurs/fans er minder om worden. Jij gaat toch ook niet jouw buurman afzeiken omdat hij toevallig een andere voetbalclub dan jij steunt? Heck, ik heb zelf in zo\'n scenario gezeten. Als de ploeg van de buren had gewonnen, en ik zag ze nog, feliciteerde ik ze gewoon, en dat ging vaak ook andersom.

      Ik heb er niks tegen als Vettel wint. Ik heb d\'r ook niks op tegen als Alonso wint. Tuurlijk heb ik een voorkeur, maar dat betekent nog niet dat ik andere coureurs, of fans van, minder vind.
      Dit zal misschien niet compleet relevant zijn op deze post, maar was meer gericht op het forum in het algemeen.

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 21:44
  • ARW

    Posts: 1.078

    Massa zakkenwasser. Door jou is Ferrari al afgelopen jaren honderden punten misgelopen. Nu dat Ferrari verwikkeld is in een gevecht met Mercedes is enige nederigheid op zijn plaats. Denkt die nou \'for sure\' dat een topteam hem gaat binnenhengelen op basis van zijn kwaliteiten? Nope Massa....iedereen in paddock heeft je jaren lang zien mislukken. Enige reden dat hij volgend jaar F1 rijdt is money. Het is ook geen toeval dat hij verwikkeld is bij incidenten. Waarom overkomt dat Raikonnen en Alonso zelden?

    • + 0
    • 13 okt 2013 - 20:17
    • Ja want Massa heeft zelf jaar na jaar zijn contract verlengd zonder goedkeuring van Ferrari? Dom zeuren is ook een vak.

      Nog meer nederigheid? Een meer onderdanige coureur had de Scuderia zich niet kunnen wensen. Laat hem die paar races lekker voor zichzelf rijden, heeft ie wel verdiend nu.

      Jij regaeert zo overdreven alsof Massa Alonso van de baan reed tijdens diens inhaalmaneuvre, dus ARW, zakkenwasser, niet zo overdrijven ja, wil je?

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 20:49
    • Gompie

      Posts: 4.951

      @SCUDERIASJONNO: Helemaal met je eens. Barichello was net zo\'n \'slachtoffer\' van de Scuderia.

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 20:57
    • ARW

      Posts: 1.078

      Whahaha als je beetje f1 volgt dan weet je dat hij 90% vd races \'lekker voor zichzelf rijdt\'. Hoe vaak zie je dat Massa niet zijn eigen race kan rijden omdat Alonso voorbij moet? Zelden....begin nou svp niet over onderdelen testen of beste strategie. Het zijn allemaal kul argumenten. Ferrari had hem al 2 jaar geleden aan de kant kunnen doen en daar zou iedereen begrip voor gehad hebben.

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 22:06
    • ARW

      Ja, dat had Ferrari twee jaar geleden al kunnen doen, maar deden ze niet. Waarom niet? Geen idee... Maar jouw redenering klopt van geen kant. Het is Ferrari\'s eigen schuld als ze die punten mislopen, maar ze \'hielden hem levend\' dus Ferrari hecht niet zo veel aan de constructeurstitel of er zit nog een andere verklaring achter...

      Dus waarom jij alle schuld in de schoenen van Massa schuift is me een raadsel zeker gezien de strijd nog niet eens gestreden is.

      Maargoed, ik bestel twee zakjes van het zelfde spul wat jij ook rookt, want je bent helemaal aan het trippen, lol

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 22:16
    • ARW

      Posts: 1.078

      Ik snap hem niet omdat ik hem niet begrijpt. Wat wil hij bereiken door zijn teamgenoot op te houden? Welke statement wil hij maken? Iedereen weet dat Massa er niet bij gebaat is (hij uiteindelijk een gevecht verliest), teamgenoot dure punten laat liggen en uiteindelijk dus ook team die hem jaren in zadel heeft gehouden. Waarom zou Alonso risico moeten lopen voor een hard gevecht als ze dikke punten kunnen halen als Mercedes pech heeft. Als begin vh seizoen is kan ik hem nog begrijpen.

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 22:52
    • Dat gevecht had Massa inderdaad nooit de rest van de Grand Prix volgehouden, dus daarin ga ik wel met je mee.
      Maar je kent het gevoel toch wel, wellicht, dat je ooit eens ervaren hebt, van, ik heb al genoeg gedaan voor het team en voor jou (Fernando). En als er toch geen nieuw contract in het vooruitzicht ligt bij Ferrari? Wat kan het je dan nog schelen?

      Herinner je je Bernoldi voor Coulthard, in Monaco, dikke 30 ronden lang een McLaren achter je houden in een Arrows, gewoon, omdat het kan, omdat de situatie het toelaat... Ik denk dat daarom Massa er Alonso even voor liet werken.

      En uiteindelijk (moet de beelden nog even terugkijken) heeft Massa het Alonso ook niet heel moeilijk gemaakt door -alsnog- ruimte te maken. Denk ik...

      • + 0
      • 13 okt 2013 - 23:31
  • Maart5469

    Posts: 130

    Gewoon al het radioverkeer tussen pits en auto verbieden. Laat ze het zelf maar op de baan uitvechten. Misschien wordt het dan ooit weer eens spannend in de Formule 1.
    Als er in de laatste races nog een wereldtitel op het spel staat zou het geven van teamorders nog enigszins te rechtvaardigen zijn.
    Nu creëer je verwende huilebalken zoals Alonso en Vettel. Als het maar even niet gaat zoals gepland beginnen ze al te janken. Massa had vandaag groot gelijk om \"fuck you\" te zeggen. Er wordt veel teveel gemanipuleerd en dat helpt de sportiviteit en daarmee het spelletje langzaam maar zeker om zeep. Zoals RedBull het vandaag aanpakte met Webber verdient ook zeker geen schoonheidsprijs.

    • + 0
    • 13 okt 2013 - 20:45

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit