user icon

Vettel neemt schuld op zich na het missen van polepositie aan Webber

  • Gepubliceerd op 12 okt 2013 14:41
  • comments 24
  • Door: Kenney Lybeer
Sebastian Vettel neemt de schuld op zich na de nederlaag op teamgenoot Mark Webber. Hij weigert de problemen die hij had met zijn KERS te gebruiken als een excuus. Volgens de Duitser was Webber buiten bereik.

"We hadden een probleem deze morgen, maar ik denk niet dat het iets heeft veranderd. We hebben genoeg rondjes gedaan over dit circuit. Ik ben geen fan van 'als', we reden de tweede tijd. Ik ben blij met het resultaat en met de eerste rij voor het team. De wagen was geweldig vandaag."

"Ik denk dat het wijd gaan in spoon in mijn eerste snelle ronde duidelijk maakte dat we op de limiet zaten. Met de wind erbij gebeuren er al eens foutjes. Ik hield de wagen op de baan en de tweede keer deed ik het wat rustiger aan."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • BeeDeePee

    Posts: 462

    Met andere woorden,

    Vettel\'s KERS stopt ermee en hij is onstabiel in de bochten en kwalificeert zich achter Webber op \'n tiende ...

    • + 0
    • 12 okt 2013 - 15:02
    • James

      Posts: 1.652

      Geen KERS betekent geen tractiecontrole voor Vettel.

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 15:34
    • Frijns

      Posts: 2.564

      Ik heb vanochtend een heel stuk over het gebruik van het KERS Ecu traction controle systeem in Vettel zijn auto gelezen. Briljant gedaan van Newey!

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 15:43
    • @ Frijns, waar kan ik dat stuk terug vinden? :)

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 16:17
    • Alfie

      Posts: 1.052

      @Richardt.
      Dit is wat ik heb kunnen vinden .. misschien heb je er wat aan?

      \"That?s where the engineering conspiracy theories begin.\"

      \"The leading speculation, posited by Racecar Engineering, is that Red Bull has managed to link the suspension in Vettel?s RB9 to the hybrid Kinetic Energy Recovery System (KERS) onboard. KERS has been around for a few years and gives drivers a power boost in short bursts, and because it?s an electric motor, the torque output can be tweaked on-the-fly ? just like a traditional traction control system.\"

      \"By linking the suspension to KERS, when the pressure in the shocks changes while going through a corner or over a bump, the RB9 could limit power when compressed and boost power when expanded, all without interacting with the ECU and running afoul of the FIA?s regulations.\"
      (Bron: wired.com/autopia/(...)1-traction-control/)

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 17:18
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Tja, zonder flauw te doen te opzichte van Vettel KAN het wel zo zijn dat hij erg gewend is aan de reactie/ligging van de wagen i.c.m. zijn KERS toevoeging in de bochten. Met het wegvallen van die extra grip in de bochten zal de wagen zich anders gedraden en is er minder tractie bij het uitkomen van de bocht.

      Maargoed, wat maakt die 2e plaats hem nu ook uit. Er is een zeer grote kans dat ie \'m alsnog wint en kampioen is ie ook eigenlijk al.

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 18:22
  • Nu nog een overwinning voor m\'n maatje en dan was het seizoen toch nog de moeite om naar te kijken. Ik denk niet dat jullie je kunnen voorstellen hoe blij ik was vanmorgen. Heb heel Q3 rechtgestaan en geroepen. Met Marquez op pole in de MotoGP is mijn weekend goed begonnen. Nu hopen dat het mooi eindigt.

    • + 0
    • 12 okt 2013 - 15:13
    • Frijns

      Posts: 2.564

      Gefeliciteerd man:-)

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 15:43
    • JeePee

      Posts: 395

      Jammer dat \'ie morgen nog voor de 1ste bocht alweer op P14 ligt ongeveer.

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 15:58
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    In ander nieuws:
    Het Kers-systeem van Vettel is vervangen. Echter, niemand heeft een idee waar het systeem van Webber is. Wordt vervolgd.

    • + 0
    • 12 okt 2013 - 16:24
    • TJ.

      Posts: 758

      Met andere woorden: Webber heeft zijn KERS af moeten staan aan Vettel? Of begrijp ik het verkeerd?

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 17:46
    • louc_

      Posts: 2.285

      Is het 1 april ofwat?

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 18:08
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @TJ; Je begrijpt dat je hier de grap van in moet zien...?

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 18:23
    • TJ.

      Posts: 758

      Ik sta nergens meer van te kijken:P Wat bij Ferrari kan, kan bij Red Bull ook. Juist zelfs:)

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 18:59
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Het was maar een grapje :-P

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 20:42
  • rijder 13

    Posts: 34

    slappe reactie van Vettel. Webber heeft zoveel pech gehad. feliciteer de man gewoon.

    • + 0
    • 12 okt 2013 - 16:57
    • louc_

      Posts: 2.285

      Rijder 13 op een andere site lees je dat Vettel Webber feliciteerd. Of heeft Webber al die keren Vettel gefeliciteerd denk je?

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 18:53
    • Het zou juist slap zijn als het hem niets interesseerde. Hij is een kampioen, en wil áltijd winnen.

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 19:52
    • Kenney

      Posts: 2.214

      Inderdaad, Rijder 13, dat is gewoon onsportief. Webber is tenminste zo goed om al vier races achter elkaar zijn teammaat uitbundig te feliciteren, ooh.... wacht...

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 20:13
    • Wat zou jij doen als je in Maleisië zo ontzettend genaaid was?

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 20:48
    • Terug gaan!
      Spotgoedkoop daar zo.

      • + 0
      • 12 okt 2013 - 22:40
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      www.youtube.com/watch?v=tIvgSc3BEa0

      • + 0
      • 14 okt 2013 - 00:30
  • Andlent

    Posts: 4

    Zal mooi zijn als Webber hem ook zou winnen

    • + 0
    • 12 okt 2013 - 22:34
  • Offtopic : de Villota blijkt overleden te zijn aan de naweeën van haar crash is bevestigd bij de autopsie. We hebben dus eigenlijk voor het eerst in bijna 20 jaar na Senna een ongeval met de dood tot gevolg. Uiteraard is dit niet een directe dood, maar ergens te vergelijken met de dood van Peterson.
    Het laat toch masr weer zien dat autosport, en dus ook F1, nooit helemaal veilig is. Treurig nieuws, en zwaar voor haar familie. Marussia zou eigenlijk ook wel iets meer mogen doen dan dat simpele sterretje op de spiegels. Gelukkig heeft de Villota er zelf niets van hoeven merken, ze overleed in haar slaap.
    RIP, en men zal je onthouden als een groot vrouw vol hoop en kracht.

    • + 0
    • 13 okt 2013 - 00:17

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar