user icon

Massa ziet genoeg perspectief voor vervolg in Formule 1

  • Gepubliceerd op 03 okt 2013 14:44
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Felipe Massa heeft volgens eigen zeggen goede mogelijkheden gevonden om zijn Formule 1-loopbaan voort te zetten. De Braziliaan moet na dit seizoen wijken bij de Scuderia voor Kimi Raikkonen. De vice-kampioen van 2008 heeft meerdere opties.

Massa: "Ik concentreer me op de laatste races van 2013, maar ik sta in contact met een aantal teams. Het juiste moment om daar iets over te zeggen is zodra je weet waar je naartoe gaat. Er zijn een paar goede mogelijkheden. Ik ben optimistisch dat we een mooie oplossing vinden. Ik wil een auto waarmee ik kan vechten om goede klasseringen. Als dat niet kan, dan ben ik niet geïnteresseerd."

De Braziliaan is erop gebrand om zijn periode bij Ferrari in stijl af te sluiten. "Ik voel me comfortabel in de auto. Het is belangrijk om op het podium te eindigen en betere resultaten dan tot nu toe te behalen. De kwalificaties gaan al goed, nu moeten we dat nog koppelen aan mooie uitslagen in de laatste zes races ter afsluiting van een mooie periode samen."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Felipe, read my lips: Retire!

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 14:46
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ik hoop dat hij een mooie uitdaging weet te vinden en uiteindelijk de F1 met opgeheven hoofd verlaat. Dat zou nu niet het geval zijn, zo\'n afscheid wens ik hem niet toe.

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 14:55
  • Bertus_F1

    Posts: 178

    Felipe, je tijd is voorbij. Helaas voor jou, heb jij het na je crash nooit meer kunnen waar maken. Nu zal er vast wel weer een van de forumleden een lijstje tevoorschijn halen met zijn resultaten enz. maar ik vind je gewoon niet goed genoeg voor de F1.

    Ik wens je het beste Felipe, maar niet in de F1. Je houdt de talenten buiten de F1, terwijl jij je zakken vult.

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 15:14
    • Er zijn wel meer F1 coureurs die niet goed genoeg zijn en toch een plekje bezet houden. F1 zal nooit een sport zijn waar alleen de allerbesten tegen elkaar uitkomen, nooit geweest en zal ook nooit voorkomen. Zeker niet zolang politiek en sponsorgeld en afkomst zwaarder wegen dan ooit.

      Dus wie ben jij om te bepalen dat het mooi geweest is voor Massa?

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 16:27
    • James

      Posts: 1.652

      Heeft 8 jaar voor het grootste F1 team gereden, maar volgens sommige genieën niet goed genoeg voor de F1...

      Bizar wat je soms allemaal leest.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 16:30
    • @James,
      Een mening is prima, maar kom dan ook met een onderbouwing.

      Dus omdat iemand jaar in jaar uit gereden heeft voor een top team is iemand goed genoeg? Niet bepaald een goede reden.

      Dus Coulthard was ook een topcoureur? Coulthard heeft immers anderhalf jaar voor Williams (in de glorietijden) gereden en daarna nog 9 jaar voor McLaren!

      Van 2010 t/m vandaag de dag heeft Massa geen enkele race gewonnen voor Ferrari, en dat terwijl met name de Ferrari\'s van 2010, 2012 & 2013 toch echt in staat bleken races te winnen... wat heet... Alonso werd in 2010 & 2012 bijna kampioen.
      Dát is mijn argument waarom Massa het schip moet verlaten. Als jij nu eens met een sterker argument komt gaan misschien meer mensen het nog enigszins serieus nemen.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 16:40
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      \'\'Na je crash\'\'? Nah, ik vond de glans na de verloren WK titel er al snel af gaan.

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 16:45
    • @DH

      Ik val James hier wel even bij. Hij heeft het namelijk niet over een topcoureur, maar over \'goed genoeg voor F1\' en dat vind ik Massa wel. Het is absoluut geen Alonso, Raikkonen, Hamilton of Vettel, maar hij doet niet onder voor Webber, Heidfeld, Fisichella en Barrichello. Dat hij wellicht te veel krediet heeft gehad van Ferrari kan ik wel inkomen, maar hij is zeker wel snel genoeg voor het predicaat \'goed genoeg voor F1\'.

      Ik ben stiekem toch wel een beetje benieuwd wat Massa kan, ik zeg... shoot-out met een jonge snelle gast.

      • + 0
      • 4 okt 2013 - 08:30
  • Die staat volgend jaar gewoon op de grid met enkele miljoenen aan sponsorgeld. Nu alleen nog maar de vraag of het Sauber of Lotus is.

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 15:39
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Ik zal even wat toevoegen,omdat mijn criticasters dat zo graag willen: Felipe, foda-se!

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 16:30
    • Gert Baby, Stay Cool!! Stay coooool!

      • + 0
      • 3 okt 2013 - 16:41
  • Bertus_F1

    Posts: 178

    @CalvinH. Mee eens.

    Maar er zijn hier altijd clowns die ik dan op de tenen ga staan.

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 18:04
  • peet

    Posts: 210

    Helderziende, glazenbol.

    • + 0
    • 3 okt 2013 - 20:55
  • terazino

    Posts: 606

    Wees nu verstandig en voorkom dat je een 2e Barrichello gaat worden.

    • + 0
    • 4 okt 2013 - 08:57

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar