user icon

Grand Prix van Zuid-Korea door grote verliezen op de wip

  • Gepubliceerd op 30 jul 2013 10:31
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
De Grand Prix van Zuid-Korea is een mogelijk volgend slachtoffer in de pogingen van Bernie Ecclestone om de kalender voor 2014 uit maximaal twintig races te laten bestaan. De organisatie in Yeongam heeft geen geld meer om het evenement te huisvesten.

Dat meldt Auto Motor und Sport. De kas in Zuid-Korea is leeg en gezien het geduld dat Ecclestone doorgaans met niet betalende races betracht zijn de overlevingskansen van die Grand Prix klein. AFP vult aan dat het evenement sinds de primeur in 2010 verliesgevend is geweest en dat de lokale autoriteiten niet langer bereid zijn om de gaten in de begroting te dichten.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Kijk eens aan, op deze manier blijven de races vanzelf in Europa....

    • + 0
    • 30 jul 2013 - 10:37
    • Kennie

      Posts: 2.571

      Dat is sneller geregeld dan vorige week gedacht, India en Korea eruit, denk dat er niemand rouwig om is.

      • + 0
      • 30 jul 2013 - 10:40
    • Jenssie

      Posts: 736

      India zal ik niet missen, maar Korea vond ik altijd wel prima hoor. We hebben daar toch een aantal mooie races gezien?

      Ik vind Bahrein de laatste 2 jaar ook mooie GP\'s hebben. Meer Europese races word ik niet per se gelukkig van. Silverstone, Monza, Spa, Monaco en een duitse GP moeten er op blijven, maar Magny Cours, Hungaroring, Valencia of Barcelona zal ik geen moment missen (Suzuka, Interlagos, Melbourne, Sepang, Canada, Singapore zijn voor mij wel must-haves!, evenals een US GP)

      • + 0
      • 30 jul 2013 - 11:47
    • Sil

      Posts: 197

      Ik ben het met Jenssie eens. Ik vind de grand prix van Yeongam juist wel mooi.
      Liever zie ik Barcelona gaan als race circuit. Laat ze daar maar mooi testen.
      India daar integen mag van mij per direct geschrapt worden.

      • + 0
      • 30 jul 2013 - 11:51
    • Voor mij had Oostenrijk niet gehoeven en Barcelona en Hongarije hadden ze er ook uit mogen knikkeren. Korea heeft een prachtig circuit maar blijkbaar een mismanagement want zo\'n event moet meer kunnen opbrengen! India komt weer terug voor minimaal 2 races.

      • + 0
      • 30 jul 2013 - 12:59
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Ik heb liever dat ze Zuid Korea van die lijst flikkeren dan India,kijkend naar de langere termijn,aangezien India een grotere opkomende markt is dan Zuid Korea. (Wat helemaal tot zijn recht zou komen als de belastingdienst in India nou eens redelijk was.)

      • + 0
      • 30 jul 2013 - 15:25
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Kijk aan, die demente tuinkabouter diet zowaar nog eens iets goed! ;-)

    • + 0
    • 30 jul 2013 - 12:20
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      diet = doet
      Sorry Pietje....
      ;-)

      • + 0