user icon

Van der Garde benadrukt dat zijn positie veilig is

  • Gepubliceerd op 24 jul 2013 15:30
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Giedo van der Garde maakt zich geen zorgen over zijn nabije toekomst. Zijn plek bij Caterham zou volgens de geruchten onder druk staan, maar de Nederlander raakt daar niet van in de war. Zijn stoeltje is hoe dan ook gewaarborgd tot en met het einde van dit seizoen.

Van der Garde vertelde aan Autosport: "Mijn contract is dicht gespijkerd, mijn sponsoren komen de afspraken na en het team is tevreden over hoe het gaat. Ik boek progressie op bepaalde onderdelen en moet aan andere aspecten nog werken. Het is niet makkelijk als rookie, maar we nemen alles stap voor stap. Ik vind alle speculatie maar vreemd, er is niets aan de hand."

"Kovalainen overlegt soms met het team, maar dat is puur om het team vooruit te helpen. Natuurlijk wil Heikki zelf racen, dat is logisch, maar dat is niet aan de orde. Zijn commentaar over het gedrag van de auto was exact hetzelfde als wat ik had gezegd. Dat is goed, want daardoor vertrouwt het team nu meer op mijn aanwijzingen."

Bestel hier de nieuwste Formule 1 merchandise!

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Als je zo vaak moet zeggen dat je stoeltje niet in gevaar is...

    • + 0
    • 24 jul 2013 - 15:33
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Kom even zeg, hij wordt door de media de hele tijd met die vraag bestookt dus wat moet-ie dan doen, de middelvinger opsteken soms?

      • + 0
      • 24 jul 2013 - 16:45
  • Let the bashing begin.....
    Komop jongens... weer een kans je gal te spuwen...
    ;)

    • + 0
    • 24 jul 2013 - 15:37
  • Soms lijkt het erop dat wanneer F1Today geen nieuwswaardigheden te melden heeft steeds weer met dezelfde oude berichten komt.
    Dit is namelijk de zoveelste keer dat gemeld wordt dat Van der Garde denkt dat zijn positie veilig is.

    On-topic: Natuurlijk is zijn positie veilig, er is immers goed geld betaald voor het stoeltje en Caterham zou zichzelf in de vingers snijden wanneer ze Van der Garde eruit zetten. Het lijkt mij namelijk dat het betaalde geld (gedeeltelijk of helemaal) dan teruggeven wordt. Je betaalt immers voor een heel jaar en niet voor een \'aantal\' races.

    • + 0
    • 24 jul 2013 - 15:44
    • Kan zijn dat er per race betaald wordt. In dat geval zou het niet zoveel kosten, maar niemand weet hoe die contracten in elkaar zitten.

      • + 0
      • 24 jul 2013 - 15:57
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Giedo heeft dit jaar afgerekend bij de kassa, maar volgend jaar is het einde oefening voor deze noob.

    • + 0
    • 24 jul 2013 - 15:47
  • timtim01

    Posts: 134

    VDG is een zeer symphatieke coureur. Van mij mag hij het seizoen zeker uitrijden. Kovalainen voegt misschien een paar tienden toe maar dat gaat Caterham niet helpen. Voor VDG wordt het nu wel tijd om de tweede seizoenshelft aan te pakken en zijn teamgenoot voor te zijn. Bij aanvang van het seizoen had ik dit eigenlijk al verwacht, maar helaas.. Ben benieuwd naar de banden. Deze mogen voor VDG nu geen smoesjes meer zijn.

    • + 0
    • 24 jul 2013 - 15:51
  • Hoe ging hij ook al weer?

    \"Wij van WC-eend raden WC-eend aan!\"

    Zoiets toch?

    • + 0
    • 24 jul 2013 - 15:59
    • Je zocht naar het woord \'adviseren\' Edje.. :-)

      • + 0
      • 24 jul 2013 - 16:04
    • Soms weet je gewoon niet wat je eigenlijk zoekt, totdat je het hebt gevonden...

      ;)

      • + 0
      • 24 jul 2013 - 16:58
  • fduct

    Posts: 414

    dan zal zijn stoeltje wel veilig zijn, voor dit jaar... hij kan doen wat ie wil maar ik vrees dat de eerste seizoenshelft een te harde stempel heeft gedrukt. Caterham geeft hun coureurs goede kansen dus ze laten hem wel het seizoen afmaken en hopelijk vind hij een beetje zijn draai, maar de 2013 auto zat niet ver doorontwikkeld worden vrees ik.
    ik blijf hopen op wat mooie resultaten!

    • + 0
    • 24 jul 2013 - 16:45
    • timtim01

      Posts: 134

      De marussia\'s en pic voorblijven.. meer kan hij niet doen.

      • + 0
      • 24 jul 2013 - 17:13
  • bobby

    Posts: 35

    Lees net: geen gp 2 meer voor frijns! Bale......

    • + 0
    • 24 jul 2013 - 20:22
  • lars75

    Posts: 8.908

    Frijns zijn stoeltje is wel in gevaar gebleken!

    Quaife Hobbs neemt zijn stoeltje over en Frijns staat met lege handen. MP maakt morgen de vervanger van Hobbs bekend voor de rest van het GP2 seizoen.

    • + 0
    • 24 jul 2013 - 23:32
  • Volgens mij vergeten veel dat hij een rookie is. Waar Pic dat niet is...

    • + 0
    • 25 jul 2013 - 00:24
  • Yannis

    Posts: 925

    Zelf vermoed ik nog steeds dat Giedo na Spa of Monza aan de kant wordt gezet. De voor de sponsor meest interessante Europese races zijn dan achter de rug en Caterham zal dan in een wanshoopoffensief voor plek 10 Kovalainen weer achter het stuur willen zetten. Het contract met Giedo zal dan mogelijk pro rato worden beeindigd. Het misgelopen sponsorgeld kan worden gezien als inleg voor de kans op het alsnog behalen van plek 10. Voor de sponsor is het ook geen slechte deal; de kans dat Giedo volgend seizoen opnieuw in de F1 actief (lees: ergens welkom) zal zijn schat ik op kleiner dan 1% en met de afloop van het Europese seizoen valt er voor de sponsor niet veel meer te winnen, maar wel een paar miljoen te besparen.

    • + 0
    • 25 jul 2013 - 07:47

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar