user icon

Red Bull Racing vergeeft Pirelli geheime bandentest wel

  • Gepubliceerd op 11 jun 2013 12:12
  • comments 8
  • Door: Rob Veenstra
Bandenleverancier Pirelli en het team van Mercedes moeten op 20 juni verantwoording afleggen voor de geheime bandentest samen. Wat Red Bull Racing betreft blijft Pirelli buiten schot. De Oostenrijkse renstal verwijt de Italiaanse bandenfabrikant helemaal niets. Red Bull Racing vindt dat vooral Mercedes een kwalijke rol heeft gespeeld.

Teambaas Christian Horner: "We hebben geen probleem met Pirelli, ik begrijp compleet waarom zij zouden willen testen. Ze wilden inzicht krijgen in het product voor volgend jaar. Ze hebben gevraagd voor een auto en het is de verantwoordelijkheid van het deelnemende team om te zorgen dat die wagen voldoet aan de reglementen. We houden Pirelli niet aansprakelijk, we rekenen het een van onze concurrenten zwaarder aan. Mercedes heeft de regels overtreden."

"Dat Pirelli wil testen is absoluut begrijpelijk, alleen was daar wel de unanieme toestemming van alle teams voor nodig geweest. Je kan niet maar één renstal laten testen, want natuurlijk steek je dingen op bij zo'n sessie, in de vorm van betrouwbaarheid, in de vorm van rijtijd voor de coureurs of in de vorm van nieuwe componenten die er al dan niet op de auto zaten. In onze ogen is het in strijd met de reglementen."

Bestel de nieuwste Red Bull Racing merchandise hier!

Reacties (8)

Login om te reageren
  • waylon

    Posts: 2.268

    Wat een slijmbal!

    • + 0
    • 11 jun 2013 - 15:29
  • Zelf ook dingen fout gedaan er buiten gelaten.Maar ik ben het niet eens dat Pirelli buiten schot moet of mag blijven.Ik vind dat ze allebij(maal) schuldig zijn, omdat alle teams lopen te zijken over de banden.En ja dat Mercedes dan de stap waagt daar heb ik respect voor.van mijn mag het met een waarschuwing aflopen.Dat is mijn mening.

    • + 0
    • 11 jun 2013 - 15:32
  • Fanman

    Posts: 480

    Een beetje hypocriet vind ik dit. Natuurlijk wist Pirelli ook heel goed dat het met iets bezig was wat niet door de anderen gewaardeerd zou worden. Maar Horner wil waarschijnlijk Pirelli niet tegen zich in het harnas jagen.

    • + 0
    • 11 jun 2013 - 15:45
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Wat een hypocriet team ben je dan. Pirelli is even fout als Mercedes, maar Pirelli moet te vriend worden gehouden en dat kwaadaardige Mercedes aangepakt worden.

    • + 0
    • 11 jun 2013 - 15:58
  • Bsafranky

    Posts: 629

    Vies arrogant mannetje

    • + 0
    • 11 jun 2013 - 17:35
  • hij heeft helemaal gelijk.
    Dat Pirelli banden wil testen voor volgend jaar met een auto van dit jaar is logisch.
    Dat dit enkel maar mag als alle teams unaniem deze beslissing steunen is ook duidelijk.
    De regelementen zijn hier duidelijk over, en mercedes heeft die overtreden, hier moeten ze dan ook voor gestraft worden want het is illegaal, en je hebt er profijt van.
    De laaste keer dat dit gebeurde was honda mt een illegale tank, die werden twee wedstrijden geschorst, of dit erger of minder erg is, feit blijft dat je hier veel voordeel uit haalt, zeker als je helemaal niet met de banden overweg kon,en nade test ineens stukken beter te voorschijn komt ook in canada ging het goed.straffen die hap.

    • + 0
    • 11 jun 2013 - 19:55
  • felix50

    Posts: 5.792

    Slijmerd Errts als het klagen niet lukt om hun zin te krijgen doen ze het nu op deze manier.Maar ja vliegen vang je met stroop.

    • + 0
    • 12 jun 2013 - 11:36
  • Gixxer

    Posts: 54

    Okee... Laten we er even vanuit gaan dat RB Pirelli niet \'vergeeft\',... Wat dan? Gaan ze dan geen gebruik meer maken van de banden? Ik zeg, meteen doen...!

    • + 0
    • 13 jun 2013 - 10:56

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar