user icon

Vettel: "We hadden geluk met onze strategie"

  • Gepubliceerd op 26 mei 2013 18:11
  • comments 14
  • Door: Kenney Lybeer
Sebastian Vettel is vrij gelukkig met de tweede plaats. Vettel startte als derde, maar bij de eerste safety car-periode kwam Hamilton op de vierde plaats te rijden. Zo reed de Duitser op de tweede plaats, wat hij niet meer afgaf tot de finish.

"Mercedes heeft gedaan wat het beste voor hen werkte," zei Vettel. "Het was duidelijk wat ze wilden doen na de start. Ze gingen traag en probeerden het te doen met één stop, dat mochten ze natuurlijk als leiders. Iedere keer dat ik probeerde dichtbij te komen, gingen zij sneller. Het was niet de meest spannende race, we moesten veel banden sparen. Het was niet gemakkelijk vandaag, dus ik ben blij met de tweede positie."

Vettel gaf ook toe dat de hij en zijn teamgenoot geluk hadden en daardoor voorbij Hamilton konden geraken: "We hadden geluk met onze strategie. Het team deed goed werk om Lewis te passeren. Lewis zat vlak achter Mark, dus ik denk dat we blij kunnen zijn met het resultaat."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • iisblokje

    Posts: 15

    veel geluk gehad met die Mexicaanse kamikaze piloot

    • + 0
    • 26 mei 2013 - 18:19
  • Adrian Newey heeft volgens Marko gezegd dat als Red Bull drie dagen met de Pirelli crew zou mogen testen ze een seconden sneller zouden kunnen gaan. Met andere woorden, Mercedes heeft een seconde kunnen pakken:-)

    • + 0
    • 26 mei 2013 - 18:43
    • 1000 km is ongeveer 9 à 10 vrije trainingen. Dat is niet niks.

      • + 0
      • 26 mei 2013 - 19:13
    • Haha volgens Marko........

      • + 0
      • 26 mei 2013 - 19:31
    • Onderschat niet hoeveel 3 volle dagen betekent, zeker als je kijkt dat teams aan het begin van het seizoen zo´n 12 dagen krijgen. En tel daarbij op dat het samen met de fabrikant was die dit seizoen het verschil maken. Oké, Marko is een gek, maar het zou eerlijk zijn als je toegeeft dat het een vreemde gang van zaken. Maar zo sportief ben je na je andere commentaren vandaag niet..

      • + 0
      • 26 mei 2013 - 19:56
  • marcio

    Posts: 2.519

    Er zijn inmiddels zes grandprix verreden en wat mij opval is dat Vettel tot nu toe geen enkele fout gemaakt heeft en maximaal presteert. Dat kan echter niet van Alonso gezegd worden. Voorafgaand aan de race had ik mijn geld op Rosberg en Alonso gezet voor de overwinning. De eerste voldeed aan de verwachting en de laatste reed als een natte krant rond. De winnaars van deze grandprix zijn in mijn ogen:
    1) Rosberg, vanwege de eerste overwinning dit jaar voor Mercedes
    2) Vettel, omdat hij zijn voorsprong op zijn directe concurrenten waaronder Raikkonen en Alonso wist te vergroten
    3) Red Bull, omdat ze door de crash van Grosjean en Massa hun voorsprong op Ferrari en Lotus vergroot hebben.

    • + 0
    • 26 mei 2013 - 19:41
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Waarom zou je je geld op Alonso zetten als ie start vanaf p6? Dat is vrijwel onmogelijk...

      • + 0
      • 26 mei 2013 - 19:45
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Neemt niet weg dat dit een zeer matig optreden was van de Spanjaard...

      • + 0
      • 26 mei 2013 - 19:45
    • Als er iemand is die vanaf p6 op Monaco kan winnen, is het Alonso wel. Alleen zat het er vandaag niet in.

      • + 0
      • 26 mei 2013 - 19:48
    • marcio

      Posts: 2.519

      @Sparrow:
      De reden waarom ik mijn geld op Alonso gezet had was vanwege de volgende redenen:
      1) hij start altijd behoorlijk snel en goed, waardoor hij bij de starts soms een plek naar voren weet op te schuiven
      2) de bandenslijtage bij de wagens van Mercedes en Red Bull is vele malen erger dan bij die van Ferrari en Lotus. Zodra de jongens van Red Bull en Mercedes eerder naar binnen moeten om nieuwe banden te halen, kunnen Ferrari en Lotus langer doorrijden.

      Zoals wij vandaag hebben mogen zien is de F1 een rare en onvoorspelbare wereld. Zo\'n twee weken terug reed Alonso de jongens van Mercedes en Red Bull op achterstand en vandaag zagen wij juist het omgekeerde. Ik ben reuze benieuwd naar de onderlinge verhoudingen in Canada!

      • + 0
      • 26 mei 2013 - 20:54
    • Alonso is vandaag drie keer te grazen genomen, dus hij heeft het in mijn ogen slecht gedaan!

      • + 0
      • 26 mei 2013 - 23:48
  • Wederom een eerlijke reactie van Vettel.

    • + 0
    • 26 mei 2013 - 23:46
  • msg

    Posts: 686

    (We hadden geluk met onze strategie ???? ) Ja door de safety car anders waren ze gewoon 3 en 4 geworden

    • + 0
    • 27 mei 2013 - 08:45
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      De SC had ze er ook gelijk langs kunnen laten. Dan waren ze 1 en 2 geweest. :)

      • + 0
      • 28 mei 2013 - 11:28

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 122
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar