user icon

Webber dacht dat Vergne hem voorbij liet

  • Gepubliceerd op 14 apr 2013 11:42
  • comments 16
  • Door: Kenney Lybeer
Mark Webber was ervan overtuigd dat Jean-Eric Vergne hem zou voorbijlaten in de race. In de 16de ronde reed hij in op de Fransman toen hij hem wilde inhalen. Hij liep hierbij schade op aan zijn voorvleugel.

"Ik was terug aan het komen door het veld," verklaarde Webber. "Ik kwam van ver weg, maar hij wist dat ik daar was. Hij ging erg wijd en het zag eruit alsof hij mij voorbij ging laten, maar hij reed op me in toen ik de apex bereikte. Het is jammer, hij had het recht om het te doen, maar als hij buitenom gegaan was hadden we het beiden overleefd."

"De botsing zou niet het einde van de wereld geweest zijn voor mij omdat we op maar enkele ronden van onze geplande stop waren. De jongens dachten dat het wiel erop zat, maar het kwam eraf op de out-lap."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Tijd voor vervanging.
    Vettel had hem zeker voorbij gelaten,maar Vergne....?

    • + 0
    • 14 apr 2013 - 11:44
    • Hahahahahaha, Vettel had Webber er voorbij gelaten? Hahahahaha! :\')

      • + 0
      • 14 apr 2013 - 11:46
    • Tuurlijk!
      Zijn toch dikke maatjes.

      • + 0
      • 14 apr 2013 - 11:49
  • James

    Posts: 1.652

    Vreemde actie van Vergne, normaal gezien geven Toro Rosso\'s altijd de apex weg aan een achterliggende Red Bull.

    • + 0
    • 14 apr 2013 - 11:53
    • hier zit wat achter... ;-)

      • + 0
      • 14 apr 2013 - 11:55
    • Teamorder?

      • + 0
      • 14 apr 2013 - 12:01
    • @ snelle eddy:
      Denk het wel. zoveel pech kan gewoon niet ;-)
      Vettel zal het dit seizoen helemaal alleen moeten doen ....

      • + 0
      • 14 apr 2013 - 12:11
  • Wel jammer dat het Webber steeds is die de pech heeft..

    • + 0
    • 14 apr 2013 - 12:05
  • Webber 3 plaatsen grid penalty in Bahrain

    • + 0
    • 14 apr 2013 - 12:06
    • Dat bedoel ik dus, geen toeval meer ;-)

      • + 0
      • 14 apr 2013 - 12:20
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Pff, die gast moet zo langzamerhand gek worden! Moet snel een sucesje komen voor hem, anders stapt ie echt halverwege het seizoen uit.

      • + 0
      • 14 apr 2013 - 12:22
  • Volgens op BBC : Vergne had best wat ruimte kunnen laten, omdat hij een behoorlijk gat open liet. Hij kon er gewoon voor blijven. Webber was op zijn DRS.

    Ofwel ze zeiden dat het gewoon een race incident had moeten zijn zonder straf. Daar kan ik me in vinden.

    • + 0
    • 14 apr 2013 - 12:33
  • Complot of niet, wie zal het zeggen.. Feit is wel dat er na deze 3 races wel enorm veel toevaligheden zijn.. vraag me af in hoeverre al deze \"comotie\" rond RBR het team zal beïnvloeden..

    • + 0
    • 14 apr 2013 - 12:48
  • Toch een vreemd incident. Even een verklaring zoeken dus.
    (1) Gewoon race incident, Webber was iets te gretig.
    (2) Webber dacht dat Vergne Vettel was en probeerde wraak te nemen voor Maleisië. Torro Rosso\'s en Red Bulls lijken nogal op elkaar.
    (3) Het was een teamorder van Red Bull om de opstomende Vettel ongestoord te laten passeren.
    (4) Vergne stuurde te snel in om Webber in de penarie te brengen en volgend jaar zijn plekje in te nemen. De schuld in andermans schoenen schuiven dus. Samenzwerig binnen het Red Bull kamp.
    (5) Webber had gewoon heel veel pech, dit weekend.

    • + 0
    • 14 apr 2013 - 17:47
  • Volgens mij wou Vergne hem op het stuk na die bocht voorbij laten.. en schatte het meer aan snelheid van Webber niet goed in... als Webber dan denkt dat hij voorbij gelaten wordt ontstaan dit soort situaties....
    Vind het gewoon een incidentje... straf niet echt nodig..

    • + 0