user icon

Stratencircuit Valencia in verval, Formule 1 verder weg dan ooit

  • Gepubliceerd op 24 jan 2013 10:28
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
De kans dat Valencia volgend jaar terugkeert op de Formule 1-kalender is nihil. De Spaanse krant Marca ging op onderzoek uit in de omgeving van het stratencircuit in de havenstad en de buurt waarin de baan lag holt in rap tempo achteruit.

Het onderhoud aan de faciliteiten en de het circuit beperken zich tot een minimum. Dieven hebben alle waardevolle spullen meegenomen, toegangstunnels staan onder water, de pitboxen zijn geplunderd en putten liggen zonder deksel op het parkoers. De brug over het water, die 2 miljoen euro kostte, wordt nu alleen nog maar gebruikt door zwervers, zo stelt Marca. Het lijkt er op dat Valencia al definitief afscheid heeft genomen van de Formule 1 en dat Barcelona voortaan weer de enige vaste Spaanse Grand Prix-locatie is.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Ik was al helemaal vergeten dat die race dit jaar niet plaatsvindt. Erg jammer. Ik vond het eerst een waardeloos circuit, maar ben het steeds meer gaan waarderen. Geweldig hoe de Lotussen daar vorig jaar voorbij de brug inhaalden. En die snelle laatste bochten zijn altijd weer adembenemend om op de PlayStation te nemen.

    • + 0
    • 24 jan 2013 - 10:38
    • hmmm, ziet er inderdaad verre van fancy uit zo op die foto\'s, zonde, slechts een paar jaar geleden nog een paradepaardje op de kalender, het verval kan snel gaan zo blijkt.
      De races waren daar niet altijd even spannend maar ik verkies Valencia persoonlijk toch boven Barcelona.

      • + 0
      • 24 jan 2013 - 12:26
  • Inderdaad Rudi, ik vond het eerst ook maar niks maar ben er ook van gaan houden. Doordat er zoveel getest wordt in Catalunya is die GP vaak saaier (zege van Maldonado even buiten beschouwing laten).

    En was de mooiste inhaalactie van het jaar ook niet van Massa in Valencia? Controle van zijn auto voor 90% kwijt op het vuil, en al glijdend toch een inhaalpoging doen? :P

    • + 0
    • 24 jan 2013 - 11:21
    • neor2

      Posts: 1.526

      Volgens mij bedoel je Massa op Senna, en dat was Singapore als ik me niet vergis.

      • + 0
      • 24 jan 2013 - 11:29
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Dat was Singapore inderdaad. Valencia 2012 was met Kimi en Romain die auto\'s buitenom inhaalden in die krappe chicane na de brug.

      • + 0
      • 24 jan 2013 - 11:30
    • @ rudi

      dat was die \'natte krant\' op Hamilton.. super actie!

      • + 0
      • 24 jan 2013 - 11:36
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Grosjean had wel meer superacties die race. Doodzonde dat zijn auto ermee stopte.

      • + 0
      • 24 jan 2013 - 11:39
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Of bedoel je nu Massa op Hamilton in Singapore? (\'Natte krant\' is niet echt een duidelijke omschrijving.)

      • + 0
      • 24 jan 2013 - 11:40
    • Grosjean in Valencia.

      ik ben even in de war of jij of gpgert vaak natte krant noemde, vanwaar deze benoeming ;)

      • + 0
      • 24 jan 2013 - 11:43
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Uh, nee. Ik ken de beste man niet eens...

      • + 0
      • 24 jan 2013 - 11:56
    • Hmm, was het Singapore? Feitjes oprakelen is blijkbaar niet mijn sterkste kant :P

      Ik zie de beelden nog zo voor mij en nu ik er beter over nadenken is het inderdaad Singapore geweest. Anyway, mijn mening over Valencia vs. Barcelona blijft wel staan

      • + 0
      • 24 jan 2013 - 12:33
    • Catalunya is redelijk, maar ze moeten eerst die idiote chicane voor de laatste bocht weg halen. Ze hebben hierdoor onderling een te groot gat om goed te kunnen slipstreamen.

      • + 0
      • 24 jan 2013 - 14:50
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Die is dus juist zo gaaf! Vind ik zonder overdrijven een van de mooiste stukjes circuit van de moderne F1.

      • + 0
      • 24 jan 2013 - 21:04
  • MeijsS666

    Posts: 82

    Volgens mij valt dit wel mee. Ik ben in Singapore geweest in 2008 tijdens een \'gewone\' werkdag. Dan is 70% van het circuit gewoon weg en ligt de rest er ook een beetje troosteloos bij. Maar feit is wel dat het in Spanje niet zo goed gaat met de economie en Valencia daar ook flink onder lijdt.

    • + 0
    • 24 jan 2013 - 11:39

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar