user icon

Paddy Lowe volgt Hamilton mogelijk naar Mercedes

  • Gepubliceerd op 22 jan 2013 09:53
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
McLaren raakt na een coureur wellicht ook haar technisch directeur kwijt aan Mercedes. Paddy Lowe staat op het punt om Lewis Hamilton achterna te gaan richting de Duitse renstal, bericht Sport Bild. Het zou het eerste wapenfeit van nieuwe Mercedes-directeur Toto Wolff betreffen.

Wolff had eerder geprobeerd om Lowe naar Williams te lokken, maar verhuisde deze week naar Mercedes. The Telegraph vroeg McLaren om commentaar op een mogelijk vertrek van de technisch directeur en de Engelse renstal weigerde daarop in te gaan. Hamilton bezocht gisteren voor het eerst de faciliteiten van Mercedes in Stuttgart en is niet op de hoogte van een eventuele hereniging met Lowe. "Dit is de eerste keer dat ik er van hoor."

Mercedes merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Nou lekker. Had ze graag samen bij Williams gezien. Ging echt de goede kant op en nu lijken alle sterke mannen weer te verdwijnen. Hoe zou het komen? Zou Frank Williams toch wat moeite hebben de heel boel los te gaan laten waardoor dit soort dingen ontstaan?

    • + 0
    • 22 jan 2013 - 10:06
    • Ik vind het een beetje ver gaan om te stellen dat de opleving van Williams afgelopen jaar enkel en alleen door dit soort mannen komt. In mijn ogen heeft de overstap naar de Renault motor hier zeker ook een enorme bijdrage aan geleverd.

      Overigens wil ik hiermee ooom niet beweren dat Toto Wolff hier helemaal niet van invloed op geweest is, echter denk ik dat je zijn inputt meer over het geheel en de langere duur moet bekijken.

      Dat Williams hiermee een belangrijke schakel verliest is zeker, en ook zal dit voor McLaren gelden mocht Paddy Lowe werkelijk naar Mercedes overstappen. Wat me hier het meest aan opvalt is dat nu Hamilton gecontrateerd is Mercedes ineens wel fors investeerd om een ijzersterk technisch team rond hem op te bouwen, maar hier in de drie jaar met Schumacher niet echt werk van maakte terwijl dit toch wel de hoofdzaak van het succes Todt/Brawn/Schumacher in het Ferrari tijdperk geweest is.

      Persoonlijk zou ik het dan ook niet heel ondenkbaar vinden dat Brawn met Schumacher bij Mercedes hetzelfde voor ogen gehad heeft, maar de Daimler directie hier i.v.m de leeftijd van Schumi wellicht weinig in gezien heeft. Deze Schumi meer als een tussenpaus gezien hebben tot ze een van de toprijders van het huidige tijdperk wisten te strikken om daar nu een compleet team omheen te bouwen.

      • + 0
      • 22 jan 2013 - 10:28
    • @ Giovanna, begrijp me niet verkeerd. Opleving is zeker niet alleen door deze mannen, helemaal eens. Maar Williams zou ze wel goed kunnen gebruiken. Ik blijf in hart en nieren Williams fan, altijd al geweest. Zou graag zien dat ze dit jaar de lijn naar boven doortrekken en het verlies van sturende personen is gewoon lastig, zeker vlak voor het seizoen. Wat ik nog wel raar vind is dat Wolff wel aandeelhouder blijft. Misschien heeft hij wel heel veel vertrouwen in het nieuwe seizoen voor de Williams :-)

      Wat ik in een ander topic al getikt had, vrees wel dat Bottas op den duur naar Mercedes gaat om Rosberg te vervangen. Aan de andere kant, niemand weet eigenlijk hoe Bottas gaat presteren.

      • + 0
      • 22 jan 2013 - 10:50
  • Mika1

    Posts: 1.510

    Haha, hier komt de slimme Hamilton boven. Hij neemt even de man waar het om draait bij McLaren mee naar Mercedes.

    • + 0
    • 22 jan 2013 - 10:33
    • Je bedoelt de slimme Toto Wolf waarschijnlijk, die had Lowe al verleid tot een overgang naar Williams naar het schijnt, maar volgt hem nu naar Mercedes.
      Als Lowe komt zie ik geen plek meer voor Nick Fry, volgens mij nadert Ross Brawn ook zijn breaking point, zoals het er nu voor staat, is het niet ondenkbaar dat Fry eruit vliegt en Brawn zelf de handdoek gooit.

      • + 0
      • 22 jan 2013 - 10:46
    • Kevin

      Posts: 5.004

      En Brawn dan terug naar Ferrari?

      • + 0
      • 22 jan 2013 - 11:30
    • @Kevin,

      Ze ontvangen hem met open armen, dat is zeker, maar de positie die hij ambieert is natuurlijk die van Domencali, dat zal lastig worden, maar er is al eerder gesproken over een terugkeer, hij zou dan de rol van adviseur bekleden, en uiteraard langzaam maar zeker meer bevoegdheden krijgen.
      Als dat zou gebeuren moet Domenicali een beetje op zjn tellen passen, wat heet een beetje ;)

      • + 0
      • 22 jan 2013 - 12:04
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Lijkt er in ieder geval steeds meer op dat Mercedes een topteam in maak is. Heb er zin in, dit nieuwe avontuur !

      • + 0
      • 22 jan 2013 - 16:27
  • Gompie

    Posts: 4.951

    @MR.MONZA; Ach dan Kan Domenicali de pasta serveren toch?

    • + 0
    • 22 jan 2013 - 14:04
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    OT: Brawn moet mogelijk het veld ruimen bij Mercedes, kopt NU.

    • + 0
    • 22 jan 2013 - 14:21

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar