user icon

Vettel: "Ik wist al die tijd dat ik niets misdaan had in Brazilië"

  • Gepubliceerd op 20 dec 2012 12:19
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel heeft geen moment getwijfeld aan zijn derde wereldtitel. Over de uitslag van de Braziliaanse Grand Prix bestond wat ophef na beelden waarop het leek alsof de Duitser onder geel iemand passeerde. Daar was echter geen sprake van, het bleek een storm in een glas water.

Vettel heeft hem niet geknepen. "Eerlijk gezegd heb ik geen enkele gedachte verspild aan een mogelijke onwetmatige actie van mijn kant. Hoewel het een enerverende race was, zag ik wel degelijk alle vlaggen, en hun kleuren. Ik kreeg pas lucht van een eventueel bezwaar van Ferrari toen Christian Horner me informeerde dat zij zich allicht niet neer zouden leggen bij deze uitslag. Nadat de FIA alles grondig had onderzocht en bevestigde dat alles volgens de regels is gegaan, trok Ferrari zich terug. Maar geloof het of niet, ik wist al die tijd al dat ik niets had misdaan."

Red Bull Racing merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (19)

Login om te reageren
  • tuurlijk.....

    • + 0
    • 20 dec 2012 - 12:23
    • marcio

      Posts: 2.870

      Nog steeds gefrustreerd dat jouw idool voor de derde keer een titel op een paar punten is misgelopen!? Anders had je de volgende zin gezien: \"Hoewel het een enerverende race was, zag ik wel degelijk alle vlaggen, en hun kleuren\". Get over it!! Het is maar een sport!!

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 12:32
    • nee maar dat hij hem niet geknepen heeft.

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 12:34
    • Voor dat hij hem kon knijpen waren allang de feiten bekend dat hij niet onder geel had ingehaald... De beelden met de groene vlag bij de Torro Rosso waren er binnen no-time en dat zij al voldoende,....

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 12:40
    • @Marcio,

      Als ik alle berichten de laatste tijd lees, maak jij je er drukker om dan alle Tifosi.
      Laten we de strijdbijl begraven als kerstgedachte, en afspreken dat we in het nieuwe jaar het bloed weer onder elkaars nagels vandaan zullen halen.

      Heb er nu al zin in, en geef nou toe, niks is toch lekkerder dan winnen van een
      tegenstander waar je een hardgrondige hekel aan hebt.
      Het leven was een groot feest voor alle Red Bull/Vettel fans de afgelopen 3 jaar, en dan ook nog van aartsvijand Ferrari.
      Onze tijd komt ook wel, en dan voelt ie ook lekker
      Red Bull? We love to hate them ;)

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 12:49
    • Waarvoor zou hij hem knijpen als hij niks verkeerd heeft gedaan? Omdat gefrustreerde Ferrari/Alonso fans met zogenaamd bewijs komen? Hij zat zelf op de eerste rang en zal toch echt wel weten wat er gebeurd is.

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 12:49
    • Mr.Monza

      \"Het leven was een groot feest voor alle Red Bull/Vettel fans de afgelopen 3 jaar\"

      Voor mij viel dat best mee, heb niets met Alonso, een sterke voorkeur voor Vettel, maar mijn favoriete team is Ferrari en niet Red Bull
      zoals je wellicht ziet, het is een groot dilemma voor Jean..
      Als Vettel nou in de toekomst eens bij Ferrari tekent maakt hij daarmee gelijk het leven voor mij wat eenvoudiger ;-)

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 13:10
    • tja ben fan van alonso en niet van ferrari maar begint te komen...
      (zag hem liever bij renault/lotus)

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 13:15
    • @ Jean

      Als Vettel bij Ferrari gaat rijden, gaat ik waarschijnlijk het dezelfde voelen als toen Schumacher daar reed.

      Niets.

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 13:49
    • @Interlagos,

      En zo zal de rijder/team samenstelling nooit voor iedereen perfect zijn...
      Vooruit dan, Maldonado naar Ferrari :-)

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 13:54
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      @Alonso fan: Waarom zou hij hem geknepen moeten hebben, als uit de beelden al lang blijkt dat er niks aan de hand is? Wij als simpele fans van de sport kunnen dit al zien, de FIA heeft nog veel meer beelden en informatie om deze conclusie te bevestigen.

      Er is nooit een probleem geweest, er zijn enkel mensen geweest die dat er van hebben geprobeerd te maken. GPGert staat me daar nog het beste van bij, minstens drie verschillende posts met filmpjes, waarvan geen enkele illegaal was.

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 14:36
  • Hij zal vast wel een moment getwijfeld hebben, maar hij zal ook vast wel overtuigd zijn van zijn acties. Ik geloof nooit dat hij, of een andere coureur in de top, bewust een veel langzamere auto inhaalt onder geel.
    Met al die marshalls en camera\'s langs de baan ben je dan al gauw de pineut en verlies je veel meer dan dat je met die actie bereikt hebt. Zeker in dit geval had hem dat zijn titel kunnen kosten en had hij echt dat risico niet genomen.

    • + 0
    • 20 dec 2012 - 12:42
  • Grappig dat een nietszeggend berichtje automatisch de gehele discussie weer van voren af aan kan doen oplaaien XD Here we go again...

    • + 0
    • 20 dec 2012 - 12:45
  • Ik blijf toch echt denken dat het meer geluk dan wijsheid is.

    • + 0
    • 20 dec 2012 - 12:57
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Verklaar je nader.

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 14:33
    • @Rodawa Simpel; Ik denk dat hij zo gefixeerd op inhalen was (Hij moest wel) dat ie het gewoon gedaan heeft; zelfs met de knipperende lichten naast de baan en op z\'n stuur.

      Hij zegt dat hij de vlag gezien had; Daar heb ik m\'n twijfels aan maar dat maakt niets uit omdat het gewoon goed en netjes gegaan is.

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 14:50
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Ah zo, ik heb je eerste reactie verkeerd begrepen. Ik dacht dat je doelde op het feit dat hij zijn WK mag houden, dat dat komt doordat de FIA het door de vingers heeft gezien. Ik heb eerder zulke reacties gelezen, daardoor dacht ik meteen dat die van jou ook zo bedoeld was. Mijn excuses.

      Je zal overigens best gedeeltelijk gelijk hebben. Het is moeilijk om alle vlaggen te zien, zeker omdat de situatie op de baan steeds veranderde. Aan de andere kant zal hij ook niet zomaar een inhaalactie wagen, als het laatste wat hij gezien heeft een gele vlag is. Wat dat betreft snap ik zijn reactie dus wel.

      • + 0
      • 20 dec 2012 - 15:12
  • Iedereen wist wel vrij snel dat Vettel gewoon rechtmatig kampioen was, het was alleen overduidelijk dat niemand behalve zijn eigen team, Schummi en Bernie hem het gunde haha. Wel mooi om te zien het knaagt aan Vettel het niet hebben van charisma en sympathie van je collega\'s. 3 titels van Vettel op rij doen mensen nog steeds twijfelen aan zijn kunnen. De beste verliest en dat is Alonso dat overheerst bijna de overwinning van Vettel gek genoeg. Als Ferrari fan zeg ik Vettel in die laatste race was je gewoon voor iedereen een maatje te groot. Zelf een crash deed hem niks dan ben je gewoon een echte winnaar. Ik zeg de vinger voor de 4e keer in 2013 op rij!

    • + 0
    • 23 dec 2012 - 06:21
  • Ferrari is gek geworden, dat ze zo iemand proberen de wereldtitel af te nemen.
    Dat is een uiterst achterlijke actie (ecxuus voor mijn taalgebruik).
    Vettel heeft hier hard voor gewerkt en Red Bull Racing is gewoon onverslaanbaar.

    • + 0
    • 4 jan 2013 - 23:50

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 15:30

    Vrije training 3

    15:00 - 16:00

    Race

    18:30 - 20:30

  • Vrije training 2

    18:00 - 19:00

    Kwalificatie

    18:00 - 19:00

    Snelste ronde

    18:30 - 20:30

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:30 - 20:30

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    18:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    18:00 - 19:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    18:30 - 20:30

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit