user icon

Niki Lauda niet gelukkig met kerstvakantie bij Mercedes

  • Gepubliceerd op 18 dec 2012 10:40
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Niki Lauda is nog maar net begonnen als president van het Formule 1-team van Mercedes en hij laat zich al gelden. De drievoudig wereldkampioen raakt net op stoom als de kerstvakantie zich aandient. Een hinderlijke onderbreking, zo stelt Lauda in Bild. "Vrije tijd is begrijpelijk na een lang seizoen. Maar dit is wel de periode waarin we ideeën voor de nieuwe auto nodig hebben."

Lauda bezoekt de fabriek in Brackley vaak onaangekondigd en heeft geconcludeerd dat de onderlinge communicatie tussen de verschillende afdelingen beter moet. De Oostenrijker vertelde in Welt am Sonntag al: "Ik ben vaak in Engeland, voorlopig alleen om dingen te analyseren. Het is interessant dat Michael Schumacher en Nico Rosberg aan het begin van het jaar continu in de top vijf eindigden, en we zegevierden zelfs in China. Alles lag op schema totdat het opeens bergafwaarts ging. Samen met Ross Brawn is het zaak om te zorgen dat zoiets nooit meer gebeurt. Met alle anderen op vakantie besteed ik mijn tijd om Mercedes naar de top te helpen. Dat is waar we thuis horen."

Mercedes merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Zover de Grinch... Denk niet dat geniale ideeen er gedwongen uit gaan komen. Meer zo een gevalletje ik ben nieuw hier en zal even laten zien dat ik er zin in heb, niks mis mee. Maarja het is een Lauda net zoals een Marko een Marko is...

    • + 0
    • 18 dec 2012 - 10:56
  • Laat dat maar aan Lauda over, regeren met de harde hand, dat kunnen die Oostenrijkers wel, dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen...

    • + 0
    • 18 dec 2012 - 11:10
  • Dat ie zelf niet achter het stuur kruipt.
    Samen met Ross Brawn? Ja,ja,maar als het mis gaat, is het wel Brawn\'s schuld natuurlijk, ik begin steeds meer te geloven in de geruchten van Brawn naar Ferrari, volgend seizoen, komt misschien te vroeg, maar no way dat Brawn de continue inmenging van Lauda accepteert.

    • + 0
    • 18 dec 2012 - 11:17
    • Da\'s wel een mooie, had er nog niet een gedacht. Brawn naar Ferrari terug..

      • + 0
      • 18 dec 2012 - 11:31
    • Ik denk dat Brawn hem niet al te serieus neemt.
      Sterker nog. Als Mercedes niet goed gaat kan Brawn nog wel eens zeggen dat het aan Lauda ligt en dan idd weer richting Ferrari vertrekken.

      • + 0
      • 18 dec 2012 - 13:01
  • Np-F1

    Posts: 917

    \"Het is interessant dat Michael Schumacher en Nico Rosberg aan het begin van het jaar continu in de top vijf eindigden, en we zegevierden zelfs in China.\"

    Ik weet zeker dat Daimler en Aabar het ook heel interessant vinden. ;)

    • + 0
    • 18 dec 2012 - 12:04
  • Fanman

    Posts: 480

    Belachelijk, vakantie! Gewoon na een jaar lang ploeteren gewoon met kerst doorwerken. Lauda zelf is toch ook telkens heel druk geweest met het commentaar leveren op anderen, dus als hij geen vakantie nodig heeft, wie dan wel...

    • + 0
    • 18 dec 2012 - 12:07
  • gp

    Posts: 4.239

    Ik vind het wel positief klinken. De man is gevraagd om het team gezond te maken en dat is wat hij aan het doen is! Wie weet wat ze kunnen bereiken; ze hebben de beste rijder en de beste motor en genoeg middelen om een goed chassis te bouwen! Ik word steeds positiever over volgend seizoen!

    • + 0
    • 18 dec 2012 - 18:33

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar