user icon
user icon

Kobayashi zamelde met hulp van zijn fans al 500.000 pond in

  • Gepubliceerd op 27 nov 2012 14:26
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Kamui Kobayashi heeft in korte tijd een half miljoen pond (ongeveer 575.000 euro) opgehaald om een Formule 1-stoeltje voor 2013 te bemachtigen. Voor de Japanner is geen plek meer bij Sauber en hij heeft budget nodig om ergens anders onderdak te vinden. Daarop zette hij het initiatief Kamui Support, een website waar fans geld kunnen doneren, op.

Dat resulteerde in een paar dagen al in 500.000 pond. Kobayashi zou met Force India in gesprek zijn over een zitje voor volgend seizoen. "Bedankt voor de steun voor Kamui Support, heel erg bedankt. Op 27 november staat de teller op 65.813.672 Japanse yen. We wachten op meer geld. We hebben een signaal nodig, anders wordt het een lastig verhaal. Ik spreek met een ander team, maar het is moeilijk in te schatten of dat ergens toe leidt. Als ik niet met renstallen onderhandel, dan betekent dat het einde van mijn Formule 1-loopbaan", aldus Kobayashi.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • neor2

    Posts: 1.523

    Jammer dat de site volledig Japans is, denk dat hij met gemak het dubbele op zou halen als hij naast Japans ook een Engelse vertaling zou maken.

    • + 0
    • 27 nov 2012 - 14:42
    • Kennie

      Posts: 2.542

      Je kan hem door de translator van google halen, dan snap je de inhoud wel. Het is grammaticaal natuurlijk niet correct, maar de strekking is duidelijk : je moet geld overmaken op een bankrekening, dan krijg je een Kamui Support bandje thuisgestuurd. Maar je hebt wel gelijk dat ze hem toch op z\'n minst in het engels zouden kunnen aanbieden, hij heeft zat fans wereldwijd die zijn aanvallende rijstijl kunnen waarderen

      • + 0
      • 27 nov 2012 - 15:15
    • neor2

      Posts: 1.523

      Klopt, dat heb ik ook gedaan en dan is er met kunst en vliegwerk wel wat van te maken. Toch is het dan nog niet echt heel duidelijk dat je minimaal 95 euro (10.000 yen) moet storten om een bandje te krijgen. Daarnaast is het volgens mij ook nog eens de bedoeling om na het storten van het geld zelf een email te sturen met je adresgegevens en het betalingskenmerk. Anders krijg je volgens mij alsnog geen bandje omdat je adres niet bij een gewone overstorting vermeld staat...

      • + 0
      • 27 nov 2012 - 17:22
  • Ik vind het een sympathieke jongen, geen toekomstig wereldkampioe maar alleen al vanwege zijn inhaalacties op sommige momenten is ie een held.

    Ik ben niet zo van de goede doelen maar zou hier wel een paar centen voor over hebben.

    5 ton schiet natuurlijk niet op, toch hoop ik dat ie het red

    • + 0
    • 27 nov 2012 - 14:47
  • sloggerke

    Posts: 646

    Eigenlijk heeft hij wel goed gereden in Brazilië.

    Zou het geweldig vinden als hij via zijn fans het nodige geld kon inzamelen om tussen deze verzameling rijkeluiszoontjes (want dat is het aan het worden) te kunnen blijven functioneren.
    Zeer origineel! Banzaï Kamui!!

    • + 0
    • 27 nov 2012 - 14:52
  • Jezus dat is voor die hoeveelheid dagen een behoorlijk bedrag

    • + 0
    • 27 nov 2012 - 15:54
  • Vanwegen zijn aanvallende rijstijl hoop ik hem terug te zien, maar als het hem niet lukt een stoeltje te bemachtigen heeft hij via zijn site toch een aardig zakcentje.
    Misschien zien we hem wel in de Indycars terug net zoals Sato.

    • + 0
    • 27 nov 2012 - 15:57
  • Allemaal leuk, maar als een Senna of een Razia ofzo komt aankloppen met 10 miljoen + dan is dit natuurlijk een verloren zaak.

    • + 0
    • 27 nov 2012 - 16:09
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      Precies! En Giedo\'s schoonvader heeft ook nog het een en ander te besteden. Dus wordt het: \'Leuk Kamui, sluit maar achteraan in de rij!\' Met andere woorden: voorlopig kansloos. Alleen als Honda plannen heeft en in de aanloop naar 2014 alvast een team wil paaien, dan maakt hij nog een kans.

      • + 0
      • 27 nov 2012 - 17:42
    • Ik heb het al eerder gezegd, ik zie Kobayashi zomaar niet bij Honda instappen. Kobayashi is en blijft een product van Toyota en als ie strakst verdwijnt uit de F1 zal ie meer dan waarschijnlijk wel ergens voor Toyota gaan rijden in het endurance.

      • + 0
      • 27 nov 2012 - 19:28
  • Als die geen stoeltje krijgt kan hij in ieder geval in 2013 een prachtige wereldreis maken en een leuke sportwagen aanschaffen. Hopen dat ze hem bij Force India een kans geven.

    • + 0
    • 27 nov 2012 - 16:14
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      En dat zet hij gewoon af en toe een leuke vakantiefoto op zijn site met de tekst \'Bedankt en de groeten!\' ;-)

      • + 0
      • 27 nov 2012 - 18:26
  • Dat KAMUI! KAMUI! dat vand e tribunes gescandeerd werd in Suzuka was 1 vd lekekrste kippenvelmomenten van 2012 voor mij. Van mij mag ie nog een jaartje, ik zie hem graag! Veel interessanter dan die Nakajima bij williams bijvoorbeeld.

    • + 0
    • 27 nov 2012 - 19:39

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar