user icon
user icon

Sport1 in afrondende fase in gesprekken over Formule 1-rechten

  • Gepubliceerd op 26 nov 2012 14:50
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra
De Formule 1-rechten zijn definitief op weg naar Sport1. De betaalzender heeft dat publieke geheim nu eindelijk bevestigd. Het kanaal verwerft de rechten voor de komende drie jaar. Sport1 zal alle sessies rechtstreeks op de buis brengen, dus ook alle vrije trainingen. Over de details van het programma is verder nog niet veel bekend, Sport1 zal dat pas invullen zodra de overeenkomst helemaal rond is.

De zender meldt in een persbericht: "Sport1 en Formula One Management, dat de uitzendrechten van de Formule 1 beheert, zijn in de afrondende fase van de onderhandelingen over de uitzendrechten voor de komende drie jaar. Sport1 zal dan vanaf seizoen 2013 alle vrije trainingen en kwalificaties alsmede de races live en in HD uitzenden. Daarnaast wordt de abonnees van Sport1 in veel gevallen de mogelijkheid geboden op een ander kanaal van Sport1 een ander uitzendsignaal (bijvoorbeeld met beelden van de onboard camera's) te bekijken. Daarnaast zal iedere race uitgebreid worden voorbeschouwd met reportages ter plekke."

"Sport1 voegt de Formule 1-wedstrijden toe aan het uitgebreide sportpakket dat al bestaat uit alle belangrijke buitenlandse voetbalcompetities, alle internationale golftoernooien, de grootste tenniswedstrijden, de MotoGP, het NBA basketball en de Europa League basketball en de Diamond League atletiek. Het toevoegen van de Formule 1 aan dit pakket heeft geen gevolgen voor de abonnementsprijs."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Rodawa

    Posts: 2.418

    Fijn voor de mensen die Sport1 kunnen ontvangen, aangezien de Nederlandse coverage hiermee alleen maar uitgebreider en professioneler zal worden. Helaas heb ik zelf niet de mogelijkheid om Sport1 te ontvangen. Ik hoop dus dat de berichten kloppen en de BBC volgend seizoen weer alle races live uit gaat zenden.

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 14:53
    • neor2

      Posts: 1.523

      Reken er maar niet op, de deal tussen Sky/BBC is 6 seizoenen geldig (tot 2018).

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 15:10
    • Dat wil niet zeggen dat er geen wijzigingen aan zo een deal kunnen maken.

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 15:21
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Ik reken ook nergens op, maar ik heb al op verscheidene sites gelezen dat de BBC volgend seizoen weer alles live laat zien. Daarnaast zou het niet het eerste land zijn waar meer dan één zender alle races live uitzendt.

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 16:28
    • @Rodawa
      Bij de aftiteling van de GP gister en de aankondiging voor seizoen 2013 stond iets in de trant van \'All races live\' of woorden die er op leken. Vond wel dat het regeltje suggereerde dat ze weer alles gaan uitzenden. Zou mooi zijn, maar heb er een hard hoofd in...

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 16:47
    • TJ.

      Posts: 758

      @RAMSHOEK2

      De BBC zond dit jaar ook alle races live uit, alleen de helft op televisie. De rest werd op de radio verslagen.

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 17:55
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Die onboard camera-beelden op een tweede kanaal klinkt wel interessant.

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 14:54
  • Alle vrije trainingen en kwalificaties live met allerlei flik vlak opties ernaast, super vet!
    Maar nee bedankt, ik stem volgend jaar lekker af op BBC:-).

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 14:55
  • Ik denk dat de reclames tijdens de race nu ook weer weg gaat. Al met al vind ik het niet verkeerd. Ik zat al een tijd te twijfelen of ik sport 1 zal gaan nemen of niet, aangezien ik buitenlands voetbal ook wel volg. Denk dat dit de doorslag zal gaan geven!

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 14:57
    • gaat moet gaan zijn.

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 15:08
    • Tijdens de race geloof ik ook wel, verwacht zoiets als bij sky

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 15:57
  • Schumi81

    Posts: 621

    BBC en in het uiterste geval RTL Deutschland.

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 15:09
  • aruba24

    Posts: 640

    Lets Go Sharing

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 15:25
  • AtteH

    Posts: 1.521

    En ik mag hopen dat GP2 en GP3 en eventueel andere raceklasses er ook aan toegevoegd worden?

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 15:33
  • ConkersF1

    Posts: 603

    de streamsites knijpen al stiekem in hun vuistjes gok ik. Voor mij geen Sport1, al klinkt het wel echt gaaf. Lekker luisteren naar die man met dat halve oor op de RTL. of doet Lauda daar niks meer?

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 15:37
  • Alle vrije trainingen live enzo is wel vet, maar toch had ik het veel liever op het open net gezien. Ik ga in ieder geval geen Sport1 bestellen enkel om F1 te ontvangen, daarvoor zijn er teveel alternatieven. Al zou het wel vet zijn zo\'n gratis stream op internet van Sport1 ergens te bekijken, zoals je ook al live Eredivisie Live voetbal kan zien via een of andere stream. Ben ook wel benieuwd wie het commentaar gaat geven.

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 15:39
    • Zou leuk zijn als gp2 , dtm en wrc ook op sport1 uitgezonden wordt, vooral als frijns volgend jaar dtm zou rijden

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 15:50
  • Mooi, op locatie en onboard kanalen, dit verzacht de pijn een beetje :) nu hopen op een goed verslaggeving team zoals bij de bbc, al denk ik dat ik toch de helft op de bbc zal kijken.. Jammer dat Jake weg gaat, hij wist me altijd wel te boeien.

    Wie gaat hem eigenlijk opvolgen? Moest lachen toen ze het bekend zouden maken, ineens zie ik bernie daar staan xD

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 15:48
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Voetbal, gold, tennis, MotoGP, NBA, Europa League basketball en de Diamond League atletiek....interesseert me geen van allen dus voor mij no way een abonnement.

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 16:00
    • Misschien dat je een speciaal abbo kunt aanschaffen? Net zoiets als eredivisie live?

      • + 0
      • 26 nov 2012 - 16:40
  • ?15 of ?20 uitgeven aan een zenderpakket die voor 85% om voetbal draait. Nee, dank u.

    Christian Horner zei het gister al tegen Jake Humphries van de BBC: \"You\'re leaving us for a lesser sport\". En zo is het maar net!

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 16:50
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Tsja dat wordt een abo op Sport1 dus... Ik heb ook niets met Voetbal/tennis etc maar ik ga zeker geen races missen.. no way!

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 17:13
  • Bye Bye Zwaai Zwaai zonde van de centen dan maar geen F1 in het Nederlands. IK BEN TOCH ZEKER SINTERKLAAS NIET!

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 18:10
  • VDS21

    Posts: 1.265

    \"Het toevoegen van de Formule 1 aan dit pakket heeft geen gevolgen voor de abonnementsprijs.\"

    Woot zo blij om dit zinnetje. Heb al Sport 1 dus ik kijk er naar uit.

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 19:07
  • Beri

    Posts: 2.797

    Ik herhaal wat ik eerder al eens gepost heb:
    Realistisch gezien hoop ik echt dat de Formule 1 achter de decoder gaat. Een goede reden namelijk om echt eisen te kunnen gaan stellen wat betreft kwaliteit en intensiteit qua uitzendingen. De huidige formats die in de afgelopen jaren voorbij zijn gekomen waren gewoon om te huilen. Daar waar good old Ruud Terweijden echt een gepassioneerd liefhebber van de sport was en daarmee ook echt wel vaak goede interviews leverde en goed studiocommentaar, is het erna bergafwaards gegaan. Resultaat we hebben nu een vrije zender waar we niks bijzonders qua voorbeschouwing op hebben. De commentator niet eens meer aanwezig is op locatie en daarmee waardevolle informatie mist soms. En de helft van de vaste kijkers die vorig jaar al overgeschakeld waren naar de BBC.
    Wanneer de decoder verschijnt betaal je voor het product. Daarbij moet het product dus van goede kwaliteit zijn om klanten te behouden. En daar waar mijn ervaring bij Sport1 is dat dit ook zo is, ben ik best bereid te betalen voor dit geheel. Daarbij is mijn mening heel erg simpel, en ja er zullen uitzonderingen zijn en ja ik zal hier wellicht commentaar op krijgen, als je echt Formule 1 fan bent dan wil je daar ook best voor betalen.

    • + 0
    • 26 nov 2012 - 19:34

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar