user icon

Van der Garde rondt leerjaar bij Caterham af met positieve sessie

  • Gepubliceerd op 23 nov 2012 20:31
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Voor Giedo van der Garde zit het jaar er op. De Nederlander racete in 2012 in de GP2 en vulde bij het team van Caterham de positie van test- en reserverijder in. Met name bij de laatste Grands Prix maakte de Maleisische renstal gebruik van zijn diensten. In Brazilië reed Van der Garde vandaag zijn laatste vrije training van dit jaar. Het ging lekker, hij versloeg teamgenoot Vitaly Petrov.

Van der Garde: "Dat was een mooie manier om mijn activiteiten voor dit seizoen af te ronden. We hebben aardig wat rondjes afgelegd en ik moet zeggen dat ik heb genoten! Interlagos is een geweldig circuit, vooral op de prototype banden voor 2013 waarop de eerste runs afwerkte, en het is mooi dat ik een waardevolle bijdrage voor het team heb kunnen leveren."

"Ik bedankte de teamleden aan het einde van de sessie voor hun inzet vandaag en voor alles dat ze dit jaar voor me gedaan hebben. Het was een waar plezier om met ze te werken en ik heb het gevoel dat ik veel geleerd en me danig ontwikkeld heb. Nu is het terug naar het normale plan voor een raceweekend en ik hoop op een positief resultaat voor Caterham."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Best of the rest vandaag. Hij heeft zich goed laten zien. Nu maar hopen op het 2de stoeltje bij Caterham. Offtopic: Stoffel Vandoorne, de WSR 2.0 kampioen heeft vandaag het baanrecord gereden op motorland in dezelfde auto als Frijns. Belgisch toptalent!

    • + 0
    • 23 nov 2012 - 20:56
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Helemaal mee eens en super prestatie van Van der Garde ! Goed om ook wat positief nieuws te horen uit België.

      • + 0
      • 23 nov 2012 - 21:00
    • Tijdens de testdagen van de WSR 3.5 om iets duidelijker te zijn. Zou wat zijn als het hem ook lukt om na zijn 2.0 kampioenschap gelijk kampioen te worden in de 3.5. Maar dan moet hij wel zien af te rekenen met Da Costa.

      • + 0
      • 23 nov 2012 - 21:02
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Ok, is de 3,5 ergens te volgen, eurosport zeker ? Ik heb namelijk alleen de laatste race van Frijns gezien met de 3,5..

      Zou wel vet zijn voor België om z\'n supertalent echt te zien doorgroeien. Denk niet dat Da Costa verslagen wordt eigenlijk: Dat lukte Frijns al niet eens zegmaar...

      • + 0
      • 23 nov 2012 - 21:08
    • Ja eurosport 1 of 2 zenden het bijna altijd uit. Behalve tijdens een grand slam, tennis. Ik denk ook niet dat iemand er in staat is om het Da Costa heel moeilijk te kunnen maken. Hij rijd ook bij Arden wat een iets betere wagen is als Fortec bvb. Vooral in de regen. Maar het is wel veelbelovend wat Vandoorne heeft laten zien vandaag. Of hij het net zo goed kan doen als Frijns dit jaar is nog maar de vraag natuurlijk. Frijns won van Vanboorne in 2011. In de 2.0

      • + 0
      • 23 nov 2012 - 21:14
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Bedankt. Zal zeker eens proberen wat vaker te kijken naar deze serie ! Overigens weer dank voor de vergelijking Vandeboorne-Frijns.

      • + 0
      • 23 nov 2012 - 21:39
    • redbull1

      Posts: 929

      @lh hoe kan die arden nou beter zijn in de regen? die auto\'s zijn hetzelfde!! frijns gokkte toen op droog en het regende en da costa gokkte regen en er kwam regen heeft helemaal niks met de auto te maken. maar met de afstelling.

      • + 0
      • 23 nov 2012 - 22:26
    • Mirani

      Posts: 3.000

      Meer en beter personeel dat aan de auto\'s werkt. Voor de monteurs is er ook een traject naar F1.

      • + 0
      • 23 nov 2012 - 22:50
    • redbull1

      Posts: 929

      @mirani personeel en afstelling

      • + 0
      • 23 nov 2012 - 23:07
  • vjenne

    Posts: 563

    Dat Charles Pic een meerjarig contract bij Caterham heft getekend is mijn inziens zeer slecht nieuws voor Giedo van der Garde.

    Waarom? omdat ik inderdaad niet inschat dat Giedo 10 miljoen aan sponsorgeld mee gaat nemen. Ik verwacht zelfs nog wel dat kovalainen nog een kans gaat krijgen, maar dan moeten wel als tiende eindigen in het constructeurskampioenschap. Ik geef ook Senna een serieus kans, maar toch hoop ik stiekem dat het onze held gaat worden...

    We zullen zien..... Hopen dat het hoge woord er snel uit zal zijn, maar ik vermoed dat het nog wel even kan duren voordat de 2de coureur bekend gemaakt zal worden. Men wil de prijs natuurlijk lekker opvoeren.

    • + 0
    • 23 nov 2012 - 23:43
    • aruba24

      Posts: 640

      @VJENNE je inschatting is inderdaad goed , de komst van PIC is slecht nieuws die als eerste is aangesteld bij caterham , dat was namelijk de stoeltje voorbestemd voor giedo v/d garde , giedo is nu afhankelijk wat kovalainen doet met constructeurskampioenschap en giedo v/d garde staat in de rij van paydriver met big money en Frijns is aangesteld als test- en reserverijder , ik heb begrepen dat hij waarschijnlijk 2e reserverijder is , dus het word een jaartje DTM en testdagen in de formule1 voor ervaringen op te doen.

      • + 0
      • 24 nov 2012 - 10:31
  • KensiB

    Posts: 931

    Inpakken en weg wezen. Geef mij maar Frijns.

    • + 0
    • 24 nov 2012 - 10:58
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Ik denk dat geen enkel team op Giedo zit te wachten tenzij hij onbeperkt kan pinnen.

    • + 0
    • 24 nov 2012 - 13:16
  • vjenne

    Posts: 563

    Zo zeg.... Petrov sleept nog even de 10e plek in het Constructeurskampioenschap binnen waardoor mijn inziens Giedo definitief buiten de boot gaat vallen. Helaas pindakaas!

    • + 0
    • 25 nov 2012 - 22:06

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar