user icon

Van der Garde bereidt zich voor op laatste training van 2012

  • Gepubliceerd op 22 nov 2012 10:49
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Giedo van der Garde komt morgen voor de laatste keer dit jaar in actie met een Formule 1-bolide. Namens Caterham neemt hij de eerste vrije training voor de Braziliaanse Grand Prix voor zijn rekening, in plaats van Heikki Kovalainen. De Nederlander is klaar voor Interlagos.

Van der Garde: "Dit is mijn laatste training van 2012 en het is weer een circuit waar ik niet eerder op heb gereden, maar ik heb me goed voorbereid in de simulator en verwacht snel op tempo te zijn. Interlagos lijkt een vrij technisch circuit en iedereen heeft het steeds over de speciale sfeer die daar hangt, dus ik ben benieuwd. Ik wil de draad oppikken van de young drivers-test in Abu Dhabi, waar ik twee goede dagen afwerkte."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Ruud22679

    Posts: 16

    Het is zowieso stil op het Frijns en Van der Garde front. Afwachten na de laatste race wat er gaat gebeuren.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 11:34
    • vitesse

      Posts: 1.524

      Frijns gaat testen voor Mercedes in de DTM,mischien hetzelfde verhaal als Albers,via DTM naar de F1?
      Zou niet verkeerd zijn,want zonder sponsor budget gaat het moeilijk worden,en als je bij de Benz fam. ingeburgerd ben,kan het mischien wel zonder geld.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 12:01
  • F1-2009

    Posts: 562

    Hopen dat hij in 2013 meer dan trainingen mag rijden.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 11:37
  • Yannis

    Posts: 925

    Hoewel ik het hem zeker gun en denk dat hij goed genoeg is voor Caterham moet ik het nog steeds zien gebeuren. Ik vraag me af hoe buitenlanders tegen hem aan kijken, hoewel, dat laat zich eigenlijk raden. Las laatst ergens \"He has been hanging around F1 like a bad smell for years now\". Ook heb ik begrepen dat de vaste coureurs van het team hem geen blik waardig gunnen en zijn begroeting ook niet beantwoorden. Lekker dan.

    Ik vraag me daarnaast af hoe groot zijn budget nu eigenlijk is. Er zijn genoeg kapers op de kust. Vrijwel iedere ervaren coureur met enig sponsorbudget of een rookie met een groter sponsorbudget is eigenlijk een goed alternatief voor Giedo. Zo kom je gauw aan handen vol kandidaten (Senna, Pic, Sutil indien FI niet gaat lukken, Algersuari, Buemi met RB geld, Razia, misschien zelfs Rossi ivm USA link etc.)

    Eerst maar eens zien of hij morgen aan rijden toe komt. Hopelijk komen ze niet weer aan met een auto met dusdanig versleten onderdelen dat zelfs HRT ze niet zou monteren.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 12:27
    • Het is wel f1 tuurlijk zullen kovalainen en petrov hem proberen te intimideren. Ze staan beide op het punt om hun stoeltje kwijt te raken.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 13:11
    • @Yannis
      Als jouw werkgever je af en toe een uurtje langer uit laat slapen om een stagiaire aan jouw baan te laten proeven ga je daar toch zeker ook niet op je vriendelijkst mee om?

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 14:47
    • Yannis

      Posts: 925

      Ik snap de verhoudingen wel, maar je hebt ook nog zoiets als normale omgangsvormen.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 16:31

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar