user icon
user icon

Van der Garde bereidt zich voor op laatste training van 2012

  • Gepubliceerd op 22 nov 2012 10:49
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Giedo van der Garde komt morgen voor de laatste keer dit jaar in actie met een Formule 1-bolide. Namens Caterham neemt hij de eerste vrije training voor de Braziliaanse Grand Prix voor zijn rekening, in plaats van Heikki Kovalainen. De Nederlander is klaar voor Interlagos.

Van der Garde: "Dit is mijn laatste training van 2012 en het is weer een circuit waar ik niet eerder op heb gereden, maar ik heb me goed voorbereid in de simulator en verwacht snel op tempo te zijn. Interlagos lijkt een vrij technisch circuit en iedereen heeft het steeds over de speciale sfeer die daar hangt, dus ik ben benieuwd. Ik wil de draad oppikken van de young drivers-test in Abu Dhabi, waar ik twee goede dagen afwerkte."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Ruud22679

    Posts: 16

    Het is zowieso stil op het Frijns en Van der Garde front. Afwachten na de laatste race wat er gaat gebeuren.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 11:34
    • vitesse

      Posts: 1.524

      Frijns gaat testen voor Mercedes in de DTM,mischien hetzelfde verhaal als Albers,via DTM naar de F1?
      Zou niet verkeerd zijn,want zonder sponsor budget gaat het moeilijk worden,en als je bij de Benz fam. ingeburgerd ben,kan het mischien wel zonder geld.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 12:01
  • F1-2009

    Posts: 562

    Hopen dat hij in 2013 meer dan trainingen mag rijden.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 11:37
  • Yannis

    Posts: 925

    Hoewel ik het hem zeker gun en denk dat hij goed genoeg is voor Caterham moet ik het nog steeds zien gebeuren. Ik vraag me af hoe buitenlanders tegen hem aan kijken, hoewel, dat laat zich eigenlijk raden. Las laatst ergens \"He has been hanging around F1 like a bad smell for years now\". Ook heb ik begrepen dat de vaste coureurs van het team hem geen blik waardig gunnen en zijn begroeting ook niet beantwoorden. Lekker dan.

    Ik vraag me daarnaast af hoe groot zijn budget nu eigenlijk is. Er zijn genoeg kapers op de kust. Vrijwel iedere ervaren coureur met enig sponsorbudget of een rookie met een groter sponsorbudget is eigenlijk een goed alternatief voor Giedo. Zo kom je gauw aan handen vol kandidaten (Senna, Pic, Sutil indien FI niet gaat lukken, Algersuari, Buemi met RB geld, Razia, misschien zelfs Rossi ivm USA link etc.)

    Eerst maar eens zien of hij morgen aan rijden toe komt. Hopelijk komen ze niet weer aan met een auto met dusdanig versleten onderdelen dat zelfs HRT ze niet zou monteren.

    • + 0
    • 22 nov 2012 - 12:27
    • Het is wel f1 tuurlijk zullen kovalainen en petrov hem proberen te intimideren. Ze staan beide op het punt om hun stoeltje kwijt te raken.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 13:11
    • @Yannis
      Als jouw werkgever je af en toe een uurtje langer uit laat slapen om een stagiaire aan jouw baan te laten proeven ga je daar toch zeker ook niet op je vriendelijkst mee om?

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 14:47
    • Yannis

      Posts: 925

      Ik snap de verhoudingen wel, maar je hebt ook nog zoiets als normale omgangsvormen.

      • + 0
      • 22 nov 2012 - 16:31

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar