user icon
user icon

Ecclestone zet zijn geld op een kampioenschap voor Vettel

  • Gepubliceerd op 20 nov 2012 17:07
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra
Bernie Ecclestone kan zijn geluk niet op. Na een eentonig 2011 gaat de titelstrijd in de Formule 1 dit seizoen weer tot het gaatje. Sebastian Vettel en Fernando Alonso bepalen zondag wie zich de wereldkampioen van 2012 mag noemen. Ecclestone neigt naar een derde titel voor Vettel.

De commerciële baas van de Formule 1 deelde aan SID mede: "Elke fan wenst voor een beslissing in de laatste race van de jaargang en ik ook. Ik gok dat Sebastian Vettel het in zijn voordeel beslecht. Degene met de meeste punten aan het eind verdient het ook om kampioen te worden. Vettel verdient het misschien iets meer vanwege zijn hogere aantal zeges en hetgeen hij de laatste tijd tentoon spreidt. Maar Fernando Alonso had dit seizoen meestal niet de beste auto, dus hij verdient het ook."

De Italiaanse krant Gazzetta dello Sport geeft Vettel de meeste kans. "Het kampioenschap ligt nog open. Beter gezegd, de deur naar de titel is nog niet dicht gegooid. Vettel en Red Bull Racing zijn te verslaan, alleen niet door Alonso en Ferrari."

Formule 1 merchandise kopen? Bestel het hier!

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    \'Bernie zet zijn geld op Vettel\'... Wat zou ik dan toch graag wensen dat ALonso kampioen wordt ! ;)

    Zonder gekheid. Het kampioenschap zal wel beslist worden door het weer denk ik zo.

    • + 0
    • 20 nov 2012 - 17:19
    • redbull1

      Posts: 929

      ik denk niet dat het weer iets uitmaakt voor de titel wellicht rijd alonso een hogere klassering maar vooral voor de midfield teams zal het wat uitmaken. maar alonso kan in het droge misschien maar 3/4/5 worden en als het regent vechtend om de eerste plaats met vettel en hamilton.

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 17:28
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Alonso heeft in regen een redelijk dominante wagen denk ik zo.. Mocht Vettel rond plek 4 liggen (met Massa en Hamilton bijv ertussen ) en zijn geduld verliezen..

      Who knows ? This is motorracing where anything can hapen and most of the time it does...

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 17:32
    • marcio

      Posts: 2.465

      Vettel rijdt nu meer met zijn verstand rond dan een paar races geleden. Dat zag je ook in Austin toen hij het Hamilton niet al te moeilijk maakte. Als Alonso op P1 rijdt en Vettel rond P4 zal het hem een worst wezen wat Massa en Hamilton doen zolang hij nog kans op de titel maakt. Dus maak je niet druk dat hij zijn ge duld zal verliezen.

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 17:46
    • redbull1

      Posts: 929

      in de regen gaat het niet om de snelste auto maar om de beste coureur en ik kan het weten want ik was tot voorkort karter met eigen spullen enzo maar moest stoppen na 5 seizoen vanwege geld tekort jammer genoeg.

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 17:48
    • .Henry

      Posts: 1.308

      Als je als karter had opgelet was je te weten gekomen dat je in de regen net zo goed afhankelijk bent van je materiaal. Niet van dat wat snellere motorblok, maar wel van je chassis. Zo heb ik gereden met een Mach1, een stijf chassis, wat in de regen met gemak snel was. Nu heb ik een Intrepid, in de regen ook geen verkeerd chassis maar wel lastiger om snel te krijgen.
      In de Formule 1 is het verhaal weer wat anders, aangezien er gigantisch verschil tussen de auto\'s zit. Dus ook in de regen ben je volledig afhankelijk van je materiaal.

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 18:03
    • Mirani

      Posts: 2.918

      @ RedBull1
      Dank je! ?

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 18:05
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      De wagen moet je altijd in staat stellen om te winnen. In droog weer kan die wagen van Ferrari dat niet (komt die tekort) en in het nat zeker wel... Malaisië en de pole laps in Silverstone en Hockenheim... Dat bedoel ik met een dominante wagen..

      Beste coureur. Oke, maar staat Alonso dan zo laag op jouw lijst dat hij niet kan winnen in de regen of zeker Vettel niet kan verslaan ? Kom op. Als de wagen goed genoeg is kan hij zeker winnen ! Dan hangt het er denk ik gewoon vanaf waar Vettel rijdt..

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 18:09
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Je kan ook zeggen alles \'equalijst\' meer en dat is natuurlijk helemaal waar.. Dus in de regen is Alonso eerder in het voordeel bedoel ik met de Ferrari die in het droog niet vooruit te branden is..

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 18:18
    • redbull1

      Posts: 929

      alonso staat 2de op mijn lijstje van beste coureurs als ik eerlijk ben maar ik heb helemaal niks met die man.

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 18:26
    • redbull1

      Posts: 929

      @arie ik snap wat je bedoelt alonso zal dus als het ware bijv. op het droge een seconde te langzaam en in de regen word dit gelijk getrokken tot geen verschil.

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 18:30
    • KensiB

      Posts: 931

      Oké Alonso is de beste in de regen, Alonso finished P1 en Vettel P2. hi hi hi hi.

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 19:13
    • redbull1

      Posts: 929

      @kensib droom lekker verder XD

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 19:33
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Ach, ik geloof ook wel dat Vettel nu zijn geduld kan bewaren. Vanaf Abu Dhabi is hij eigenlijk al bijna net zo compleet als Alonso (mijn beeld)

      In de regen kan alles gebeuren: Door een stroompje water dat je ineens van de baan af laat glijden... Brazilië heeft hier wel een historie van. De race van 2003 geloof ik..
      Je moet gewoon niet willen dat de seizoensfinale in Brazilië wordt gehouden als je kampioen wilt worden, omdat simpelweg alles mogelijk is. (Zeker in de regen..) Maar maakt het wel leuker voor ons als fans !

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 19:53
    • alflonzo

      Posts: 827

      @Henry: wel vreemd, met stijf chassis setup(bar achterin je frame) snel in de regen? Moest mijn PCR toch altijd wel zeer flexibel zetten en veel meer breed voor anders was er absoluut niet mee te rijden (125cc TM schakel/PCR frame) en voor mn maatje met een MS goldt precies hetzelfde

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 10:31
    • .Henry

      Posts: 1.308

      @alflonzo

      Zal wellicht met het verschil schakel en automaat te maken hebben. Jullie rijden veel meer op tractie, automaat meer op (bochten)grip.

      • + 0
      • 21 nov 2012 - 23:08
  • Nu pas Bernie?

    • + 0
    • 20 nov 2012 - 17:23
  • Mirani

    Posts: 2.918

    Heb je geld als water en dan durf je alleen maar op safe te gokken?

    • + 0
    • 20 nov 2012 - 17:33
    • Ha ha gewedige reactie , ook in de Hell heb je niks aan geld Bernie.

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 23:23
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Pfff, als ik per se 100,- in zou moeten zetten, dan zou ik dat nu ook op Vettel doen, ook al hoop ik niet dat ie het wordt. Denk dat bijna ieder normaal mens dat geen geld als water heeft z\'n geld op Vettel zou zetten, simpelweg omdat ie de meeste kans heeft.

    • + 0
    • 20 nov 2012 - 19:21
  • Kenney

    Posts: 2.207

    Even een opmerkelijk feitje (lees dit a.u.b. als een ludiek feitje en niet als een aanval op Hamilton\'s winst in de V.S.):

    Karthikeyan zou wel diegene kunnen geweest zijn die Vettel de titel van 2012 kost. Wie had dat kunnen denken?

    • + 0
    • 20 nov 2012 - 20:36
    • kreeg vast een aanbod van ferrari.:)

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 20:56
    • Daar hadden we het van de week nog over, \"revenge of the cucumber\" part II

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 20:59
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Haha, Mr.Monza. Begin een serie, lijkt me een goed idee ! ;)

      • + 0
      • 20 nov 2012 - 21:51
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Dan hoop ik dat Bernie al zijn geld inzet op Vettel en Alonso vervolgens kampioen wordt, dan is \'het probleem Ecclestone\' ook in één klap opgelost! ;-)

    • + 0
    • 20 nov 2012 - 21:01

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar