user icon

Rabobank heeft principiële bezwaren tegen autosportsponsoring

  • Gepubliceerd op 16 nov 2012 16:26
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra
De Rabobank stopt met de wielerploeg, maar dat betekent niet dat ze nu geld reserveren voor een autosportproject. De Nederlandse bankfirma heeft principiële bezwaren tegen gemotoriseerde sporten en weigert om zich in de autosportwereld te begeven.

Een woordvoerster van de Rabobank verklaarde aan F1Today.net: "De aankondiging dat Rabobank is gestopt met het ondersteunen van het professionele wielrennen is geen aanleiding voor ons om op zoek te gaan naar nieuwe proposities. Bovendien is ons sponsorbeleid grotendeels gelijk gebleven en geldig tot en met 2016. In het kader van duurzaamheid sponsoren wij sowieso geen gemotoriseerde sporten. Helaas kunnen wij niet op voorstellen uit die richting in gaan."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Jammer..

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 16:28
  • Ugh

    Posts: 333

    Maar wel wielrenners met doping volspuiten... Wat een totaal-idiote hufterbank.

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 16:33
    • Duurzame doping :-p

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 16:49
    • -NRG-

      Posts: 174

      Waarom gelijk \" totaal-idiote hufterbank \". Slaat toch nergens op? Sponsor je zelf al een F1 Team? Ieder bedrijf moet toch zelf weten waar ze hun geld aan uit geven. Ze zijn ook niet voor niets gestopt met sponsoren van de wielerploeg...

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 16:51
    • Is toch een geldige reden, voorzover ze die al nodig hebben.

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 17:34
  • Herkansing voor f1 van ING misschien?

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 16:34
    • Ugh

      Posts: 333

      Ik denk niet dat dat nog te verkopen is; ze voeren de ene na de andere ontslagronde uit.

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 16:49
    • En niet te vergeten de kapitaalinjectie, om ze overeind te houden, uit onze zakken.

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 17:36
  • guardian

    Posts: 227

    Dom,

    Heel dom.
    De internationale autosport bied veel mogelijkheden

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 16:34
  • Met auto\'s achter een fietser aanrijden is lekker duurzaam. :S Hoe krom redeneer je als je een erkende dopingsport wel sponsort, maar vanwege de duurzaamheid autosport heel erg en eng vindt.

    Wielrennen is net het vroegere motorracen. Je hebt 125cc doping, 250cc doping en de topklasse met 500cc doping.

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 16:37
  • duurzaamheid.. team rabobank had in de wielrennerij geen volgwagens, bussen en dergelijke? dat circus is lekker duurzaam

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 16:45
  • Ik denk dat het zo wie zo moeilijk is om sponsoren hier voor te vinden. Als straks alles achter de decoder gezet gaat worden! Die kans wordt steeds groter, dus waarom zou je dan je geld er in willen steken.

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 17:01
    • oebidoebi

      Posts: 632

      De echte autosportfans blijven ook kijken als het achter de decoder verdwijnt, dus daar komt ook reclame op, kijk maar naar sky f1

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 17:18
  • Wat een hoop kortzichtigheid hier... In vergelijk tot F1 kost wielrennen niks. Los daarvan, waarom zou je F1 sponsoren? De hoeveelheid waste ten opzichte van je doelstelling is voor de Rabobank gigantisch. Maw er wordt vreselijkveel geld overboord gegooid. ING haa een wereldmerk en had de doelstelling verder te groeien. Rabobank is geen wereldmerk. Tevens denk ik dat de mensheid het op dit moment amper zou accepteren dat banken voor veel geld de F1 sponsoren... Van mijn spaanse collega\'s snappen ze niet dat Santader dit wel doet.

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 17:16
    • Kennie

      Posts: 2.576

      tsja, ik vind het op zich logisch dat ze geen autosport sponsoren, eens een boerenleenbank, altijd een boerenleenbank. Boeren hebben doorgaans geen mondiale focus. Hoe de Rabobank zich ook wil profileren in reclames en door sponsoring, het blijft mondiaal een kleine speler. Het had me zeer verbaasd als ze Robin Frijns of een ander NL talent in een oranje pak hadden gestoken met Rabo erop.

      Wat betreft sponsoring van Santander, misschien kan je je collega\'s informeren dat Santander niet alleen in Spanje zit, maar ook GROOT is in de UK, waar ze de engelse bank Abbey in 2004 hebben overgenomen. de uitzendingen van de F1 in de UK op Sky sports worden ook al het hele seizoen gesponsord door het 1-2-3 current account van Santander.

      groet !

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 17:29
    • @250GT Lusso:

      Santander is één van de sterkste banken ter wereld en is zo gezond als een vis; ze zullen dus wel iets goed doen. If u don\'t take my word for it:

      www.santander.com/(...)money-magazine.html

      ;-)

      • + 0
      • 16 nov 2012 - 23:25
  • GPGERT3

    Posts: 2.368

    Blij dat ik weg ben bij die bank....

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 17:29
  • Elpeos

    Posts: 312

    Alleen de kop lezen is voldoende, er wordt 3 keer hetzelfde gezegd.

    Je kan dan maar beter gewoon lezen wat er boven staat, dat is in het kort samengevat wat er al boven staat.
    Verder wil ik niet ingaan op mijn reactie, ik wil alleen maar zeggen dat er allemaal hetzelfde staat.

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 17:36
  • Kevin

    Posts: 5.003

    Ik zei het een tijdje terug al, het sponsoren van benzineslurpende auto\'s past gewoon niet bij de Rabobank, die juist voorop wilt lopen op het gebied van duurzaamheid.

    Als ik denk aan een groot Nederlands bedrijf dat Frijns kan sponsoren denk ik aan een bedrijf als Heineken..

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 17:45
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Maar niet tegen doping :)

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 17:53
  • ARW

    Posts: 1.082

    Inside info:

    Rabobank wordt hoofdsponsor van Boerengolf Limburg

    • + 0
    • 16 nov 2012 - 18:06

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar