user icon

Dakar: Gerard de Rooy gaat met Iveco voor titelprolongatie

  • Gepubliceerd op 09 nov 2012 17:17
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Iveco heeft een langdurige affiniteit met avontuur en de sponsoring van het Dakar World Champion Team De Rooy, dat volgend jaar weer aan Le Dakar zal deelnemen, sluit daar naadloos bij aan. Dit evenement staat bekend als de belangrijkste lange afstands-rally ter wereld en trekt ieder jaar vele miljoenen toeschouwers en kijkers.

De rally begint op 5 januari 2013 in Lima, Peru, en finisht op 20 januari in Santiago, Chili, waarbij het traject ook deels door Argentinië voert. Als officiële sponsor van het Nederlandse De Rooy team stelt Iveco voertuigen, motoren en reserve-onderdelen ter beschikking, in samenwerking met FPT Industrial (Fiat Power Train).

Dakar 2013 betekent het tweede jaar dat Iveco de samenwerking is aangegaan met Team De Rooy, dat met Iveco debuteerde in de Rally van Marokko in oktober 2011. Deze rally wordt algemeen gezien als een voorbereiding op de Dakar-rally en dit jaar legden de Iveco-coureurs Gerard De Rooy en Miki Biasion beslag op respectievelijk de eerste en de tweede plaats in de speciale truckcategorie, een uitstekende opmaat naar de loodzware uitdaging in Zuid Amerika volgend jaar.

Team De Rooy neemt deel met vier Iveco’s New Trakker 4x4 en één Iveco Powerstar die allemaal worden aangedreven door een FPT Industrial Cursor 13 motor van ruim 900 pk. Drie van de Iveco rallytrucks zullen worden gereden door Gerard de Rooy (winnaar van Dakar 2012), Miki Biasion (winnaar van de Rally’s Raid Trucks World Cup 1998 & 1999) en Hans Stacey (winnaar Dakar 2007). Een vierde rallytruck wordt gereden door René Kuipers, die al eerder op de motor en met de auto deelnam aan de Dakar-rally.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • terazino

    Posts: 609

    Ik ben er klaar voor. Hij mag hem van mij nogmaals winnen. Stacey trouwens ook wel.

    • + 0
    • 10 nov 2012 - 09:26
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Jongens, rustig nou met al die updates! We houden het niet meer bij op deze zondag waarop iedereen razend druk is...

    • + 0
    • 11 nov 2012 - 17:51
    • redbull1

      Posts: 929

      ja he? gister was het ook al zo druk want ja moto gp is geen interessante sport

      • + 0
      • 11 nov 2012 - 17:57
    • Je weet toch zolangzamerhand wel (net als ik) dat F1today.nl op zondag niet leeft? Waar maak je je dan toch nog druk om? Ga andere -extra- websites checken om je honger naar nieuws te stillen of bied je diensten -al dan niet vrijwillig?- aan bij de redactie van de site?

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 03:16
    • Geldt ook voor jou @ REDBULL1. Bij mijn weten en zolang ik hier al ben op de site -lezend of reagerend- heeft F1Today.nl nooit over MotoGP bericht? Anders dan de tragische dood van Simoncelli kan ik me geen topic hier herinneren over MotoGP en ik weet niet eens zeker of deze site daar een topic over had. Genoeg websites -lijkt me- die daar wel over schrijven dus zit de redactie niet te bitchen of bied ook jij -al dan niet vrijwillig- je diensten aan. Het is makkelijker om met kritiek iets af te brandden dan zelf eens wat actie te ondernemen....

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 03:20
    • Tommieeee

      Posts: 767

      Sjongejonge zit niet zo te zeiken man, get a life.

      Als je auto en motorsportnieuws wil op de zondag zijn er ook zat andere sites waar je die behoefte kunt bevredigen. Waarschijnlijk zijn de medewerkers van deze site vrijwilligers die op zondag (terecht) wel wat beters te doen hebben.

      • + 0
      • 12 nov 2012 - 08:15
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      @TOMMIEEEE
      Da\'s het punt nu juist: ik ben niet op zoek naar nieuws(sites), ik haal al mijn nieuws al van andere sites/twitter. Deze site gebruik ik enkel om met jullie van gedachten te wisselen over het nieuws en daar heb ik vooral in het weekend tijd voor.

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 11:31
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      En je tone of voice mag trouwens ook wel iets vriendelijker.

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 11:31
    • Tommieeee

      Posts: 767

      Nou, jouw cynische toontje tegenover de beheerders van deze site was anders ook alles behalve fatsoenlijk. Dankzij het harde werk van de mensen achter F1Today heb jij namelijk een platform om überhaupt met anderen van gedachten te wisselen. Dat het nieuws dan in het weekend wat minder is heb je dus maar gewoon voor lief te nemen zonder meteen zo overdreven je gal te spuwen.

      • + 0
      • 13 nov 2012 - 14:52

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar