user icon

Hongarije stuurt aan op nieuw Grand Prix-contract tot en met 2021

  • Gepubliceerd op 25 okt 2012 09:04
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Als het aan de leiding van de Hungaroring ligt brengt de Formule 1 ten minste tot en met 2021 jaarlijks een bezoek aan het circuit in de buurt van Boedapest. Dat meldt Sport1.de. Hongarije is sinds 1986 een vaste waarde op de Formule 1-kalender.

Het huidige contract van Hongarije voor een Grand Prix loopt tot en met 2016. Hungaroring-baas Zsolt Gyulay: "Ik denk dat we goede kans maken om als een van de Europese circuits op het schema te blijven staan. Ik moet wel zeggen dat we de juiste mate van investering dienen te vinden, want onze baan wordt al heel vaak gebruikt."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • De Hungaroring wordt door iedereen bekritiseerd als een baan waar niet ingehaald kan worden, maar andere race klasses kunnen er goed inhalen. Entertainment niveau naast de baan is ook stukken beter dan andere gp\'s. Ik zeg doen.

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 09:20
    • Helemaal mee eens. Baan heeft zoveel historie en met \"een baan waar niet ingehaald kan worden\" is het altijd gaaf dat het toch een paar rijders daar geen enkele boodschap aan heeft en toch doen. Ja, maak het baantje als een \"sticky\" op de kalender.

      • + 0
      • 25 okt 2012 - 09:23
  • De wereld kent leukere circuits.
    Haal maar gewoon van de kalender...

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 10:46
    • Nee Ramshoek2. wie wil er als fan nu minder races? Of bedoel je vervangen?
      Dan nog niet. Hongarije is vaak heel spannend geweest, ondanks zijn Mickey Mouse image. en de sfeer is er bovendien geweldig!

      • + 0
      • 25 okt 2012 - 11:23
  • Van mij mag de Hungaroring op de kalender blijven, het is niet mijn favoriete circuit, maar er zijn toch maar zat memorabele races geweest, ondanks dat inhalen zeer moeilijk is, staat al op de kalender vanaf 1986.
    Ik zie liever Abu Dhabi of Bahrein (liefst beide) geschrapt worden.

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 11:14
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    Mensen die roepen dat hier bijna niet ingehaald kan worden, en dat daarom deze van de kalender zou moeten:
    Op Monaco kan ook bijna niet ingehaald worden.

    \'\'Ja, maar dat staat erop vanwege de fun-factor en de historie!!\'\'
    Precies.

    (Persoonlijk vind ik dat \'t inhalen wel meevalt.)

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 11:25
  • Dit zou een mooie baan zijn om eens in de 2 jaar te rijden en dan afwisselen met ander leuk circuit in Europa, Red Bull Ring of Imola

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 18:25

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar