user icon
user icon

Hongarije stuurt aan op nieuw Grand Prix-contract tot en met 2021

  • Gepubliceerd op 25 okt 2012 09:04
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Als het aan de leiding van de Hungaroring ligt brengt de Formule 1 ten minste tot en met 2021 jaarlijks een bezoek aan het circuit in de buurt van Boedapest. Dat meldt Sport1.de. Hongarije is sinds 1986 een vaste waarde op de Formule 1-kalender.

Het huidige contract van Hongarije voor een Grand Prix loopt tot en met 2016. Hungaroring-baas Zsolt Gyulay: "Ik denk dat we goede kans maken om als een van de Europese circuits op het schema te blijven staan. Ik moet wel zeggen dat we de juiste mate van investering dienen te vinden, want onze baan wordt al heel vaak gebruikt."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • De Hungaroring wordt door iedereen bekritiseerd als een baan waar niet ingehaald kan worden, maar andere race klasses kunnen er goed inhalen. Entertainment niveau naast de baan is ook stukken beter dan andere gp\'s. Ik zeg doen.

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 09:20
    • Helemaal mee eens. Baan heeft zoveel historie en met \"een baan waar niet ingehaald kan worden\" is het altijd gaaf dat het toch een paar rijders daar geen enkele boodschap aan heeft en toch doen. Ja, maak het baantje als een \"sticky\" op de kalender.

      • + 0
      • 25 okt 2012 - 09:23
  • De wereld kent leukere circuits.
    Haal maar gewoon van de kalender...

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 10:46
    • Nee Ramshoek2. wie wil er als fan nu minder races? Of bedoel je vervangen?
      Dan nog niet. Hongarije is vaak heel spannend geweest, ondanks zijn Mickey Mouse image. en de sfeer is er bovendien geweldig!

      • + 0
      • 25 okt 2012 - 11:23
  • Van mij mag de Hungaroring op de kalender blijven, het is niet mijn favoriete circuit, maar er zijn toch maar zat memorabele races geweest, ondanks dat inhalen zeer moeilijk is, staat al op de kalender vanaf 1986.
    Ik zie liever Abu Dhabi of Bahrein (liefst beide) geschrapt worden.

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 11:14
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Mensen die roepen dat hier bijna niet ingehaald kan worden, en dat daarom deze van de kalender zou moeten:
    Op Monaco kan ook bijna niet ingehaald worden.

    \'\'Ja, maar dat staat erop vanwege de fun-factor en de historie!!\'\'
    Precies.

    (Persoonlijk vind ik dat \'t inhalen wel meevalt.)

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 11:25
  • Dit zou een mooie baan zijn om eens in de 2 jaar te rijden en dan afwisselen met ander leuk circuit in Europa, Red Bull Ring of Imola

    • + 0
    • 25 okt 2012 - 18:25

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar